ARACHNOFOBIA

1. Data: 2005-08-20 17:54:29

Temat: ARACHNOFOBIA
Od: " " <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kots sie z tego wyleczyl??Ja probowalam juz chyba wszystkiego,a jest
coraz gorzej....

2. Data: 2005-08-20 19:42:25

Temat: Re: ARACHNOFOBIA
Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy kots sie z tego wyleczyl??Ja probowalam juz chyba wszystkiego,a jest
> coraz gorzej....

Co oznacza wszystkiego? łącznie z maskowanie, bo nicka nie widać :D

--
Pozdrawiam Masoneczka
Bezużyteczną rzeczą jest uczyć się, lecz nie myśleć,

3. Data: 2005-08-20 20:36:29

Od: " ewix7" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Masoneczka <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Co oznacza wszystkiego? łącznie z maskowanie, bo nicka nie widać :D

Mowie powaznie...ta przekleta fobia cholernie utrudnia mi zycie...czy jest
na to "lekarstwo"???

4. Data: 2005-08-20 22:30:08

Od: " Himera" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewix7 <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Mowie powaznie...ta przekleta fobia cholernie utrudnia mi zycie...czy jest
> na to "lekarstwo"???

jak sie nie myle to arachnofobia to lek przed pajkami.

w jaki sposob utrudnia ci zycie? zyjesz w domu pelnym pajakow? spray na
insekty i po sprawie.

czy tez boisz sie wszystkich insektow?

ja np. tak mam, ale staram sie duzo nie przebywac na zewnatrz.

jesli naprawde ci to dokucza to zglos sie do psychologa, oni juz znaja
jakies sposoby aby cie wyleczyc.

5. Data: 2005-08-20 23:09:32

Od: " ewix7" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Himera <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
>
> ja np. tak mam, ale staram sie duzo nie przebywac na zewnatrz.
>
> jesli naprawde ci to dokucza to zglos sie do psychologa, oni juz znaja

Nie boje ise wszystkich insektow,tylko pajakow....utrudnia mi to zycie
szczegolnie w lato.Od kilkunastu lat nigdzie nie bylam,ani w lesie,ani nad
jeziorem,ani na dzialce.Kiedys tak mi to nie ciazylo,ale mam coreczke,z
ktora nigdzie nie moge pojechac....Ostatnio znow snia mi sie pajaki,budze
sie z krzykiem,zalana potem...Nie wiem jak z tym walczyc.....Teksty typu"co
taki pajaczek moze Ci zrobic" po prostu mnie rozwalaja....Inna sprawa,ze
niewiele osob z mojego otoczenia to rozumie...Wiekszosc ludzi ironicznie sie
usmiecha,a ja najgorszemu wrogowi nie zycze czegos takiego...
Co do psychologa,to juz tam z tym bylam i nic....

6. Data: 2005-08-21 06:55:44

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

" ewix7" w news:de848d$skd$1@inews.gazeta.pl...
/.../

> Mowie powaznie...ta przekleta fobia cholernie utrudnia mi zycie...czy jest
> na to "lekarstwo"???
> Pozdrawiam

Tak. Jest.
Ale wymaga nieco więcej wysiłku niż ucieczka w popłochu.

Na początek trzeba by poszukać i poczytać o tych stworzeniach
bożych nieco literatury fachowej - jak żyją, czym się żywią, jak się
kochają, jak się rozmnażają, czym się cieszą a czym martwią, czy
kochają swoje dzieci, a ile ich mają, czy o nie dbają czy nie dbają,
czy lubią podróże wakacyjne, czy też wolą siedzieć w domu...

W sumie sporo ciekawostek. A jak już poznasz te suche dane zoolo,
to dobrze by było założyć hodowlę gdzieś u siebie. Nie dużą, może być
tylko jedna rodzina - oby tylko miała się czym wyżywić, bo inaczej
czmychnie. Najlepiej to gdzieś, gdzie wilgotno, ciemnawo, niezbyt
ciepło.... może w jakiejś piwnicy? Tam gdzie może być pokarm...
Pokarm?
Może trzeba by było kupić garść muszek w sklepiku z pokarmem
dla rybek, i podkarmiać regularnie świeżym mięskiem (muchą żywą)?
W sumie to podobne zajęcie jak trzymanie w domu papugi (błe - w klatce),
rybek (błe - w akwarium), kotka (błe - na balkonie)....
Podobne, a może nawet bardziej?
Bo nie ogranicza swobody wyboru?

Gdy Jasio był mały, stara gupia krowa z sąsiedztwa mściła się na nim
za niewiadomoco strasząc go, że zjedzą go pająki... Od tej pory, Jasio
z trwogą spoglądał w każdy ciemny kąt, a jak dojrzał w nim skrawek
pajęczyny, z wrzaskiem uciekał gdzie pieprz rośnie przekonany, że
stara gupia krowa mówiła prawdę.
Przyszedł jednak dzień, że Jaś wydoroślał... któregoś dnia kupił sobie nawet
aparat fotograficzny i zauważył w lesie jak ślicznie perlą się na pajęczynie
krople rosy...

p.All

7. Data: 2005-08-21 19:16:32

Od: "Chyna " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewix7 <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

>Wiekszosc ludzi ironicznie sie usmiecha,a ja najgorszemu wrogowi nie zycze
czegos takiego...
Co do psychologa,to juz tam z tym bylam i nic....

Na publiczne wystąpienia na przykład jest metoda taka: wybierasz sobie z
tłumu 3-4 twarze bardziej sympatyczne, pogodne i do nich mówisz.
Kiedy boisz się panicznie swojego szefa wyobrażasz sobie go w toalecie.
Co do pająków... Ciężka sprawa.
Ja też mam obawy niesprecyzowane, gdy na nie patrzę, ale nie jest to z
pewnością paraliżujący lęk. Wiem jedno: taki pająk jest przy mnie malutki.
Jeśli ktoś komuś zagraża to co najwyżej ja jemu (a nie zabijam). Drugi
pozytyw to taki, że nie żyjemy w miejscu, gdzie sobie łażą jadowite pająki.
Wiem, że Ci to nie pomogło bo to nie takie proste. Ale podzieliłam się swoimi
spostrzeżeniami.

Pozdrawiam,
Chyna [ http://oejsis.prv.pl ]

8. Data: 2005-08-21 19:43:51

Od: "ewix7" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyna <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Chyna [ http://oejsis.prv.pl ]
>Rzeczywiscie,to,ze Taranutle,Czarne wdowy itp.u nas nie zyja jest
pocieszjace,ale niestety w moich oczach,malenstwo wielkosci lekko zmutowanej
mrowki rosnie do naprawde olbrzymich rozmiarow....:-)
Ostatnio zdalam sobie sprawe,ze chodzi o ich szybkosc...zauwazylam,ze dopoki
sie nie poruszaja to nawet jestem w stanie na nie patrzec....jesli jednak
dygnie....

9. Data: 2005-08-21 20:14:17

Od: ahimsa <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ewix7 napisał:

> [...]
> sie nie poruszaja to nawet jestem w stanie na nie patrzec....jesli jednak

heh, ja przeszłam terapię szokową, gdy musiałam oczyścić jacht z setek
pająków różnej wielkości, maści itp. myślałam, że umrę ze strachu, ale
później jeden pajączek już nie robił na mnie wrażenia...
teraz jeszcze troche się boję, ale to już nie to samo co kiedyś, myślę,
że teraz to jest już taki "normalny" strach.

nie polecam, ale terapia skuteczna jak mało co, wszystko zależy od tego,
na czym bardziej zależy, jeśli TRZEBA to i lwa się wygoni ;)

pozdrawiam
ahimsa

10. Data: 2005-08-21 21:18:07

Od: "Phill" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy kots sie z tego wyleczyl??Ja probowalam juz chyba wszystkiego,a jest
> coraz gorzej....

Możesz poczytać na stronie (link poniżej) o nałogu traktując jako nałóg
twoją ucieczkę przed pająkami. Być może sobie pomożesz. W każdym razie ta
ucieczka nie ma już żadnego sensu. Chyba, że ty tej ucieczce chcesz nadawać
ciągle sens. Twój wybór.
--
http://filipvan.w.interia.pl/

Najkrwawsza Niedziela, 11 lipca 1943 roku
Krwawy list
Krwawy list
Pierwsze Prawo Intuicji
Jak to w końcu jest z wychowaniem?