ARBUZY - jak uprawiac ?

1. Data: 2002-05-12 20:53:23

Temat: ARBUZY - jak uprawiac ?
Od: "ITD" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Z pestek arbuza zaczely mi wyrastac roslinki. Roslinki ARBUZA.
Moze ktos z was wie jak je uprawiac, co robic, aby z tych malych roslinek
wyrosly duze i aby dawaly owoce - ARBUZY.
Czy to wogule mozliwe aby w naszym kraju chodowac ARBUZY.
Prosze o jakies wskazowki, porady.
Dzieki
ITD
i...@s...pl

2. Data: 2002-05-13 07:25:55

Temat: Re: ARBUZY - jak uprawiac ?
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 12 May 2002, ITD wrote:

> [...]
> wyrosly duze i aby dawaly owoce - ARBUZY.
> Czy to wogule mozliwe aby w naszym kraju chodowac ARBUZY.

Nie uprawiam arbuzow, lecz melony ale sa to rosliny o podobnych
wymaganiach.
Pod koniec kwietnia wysiewam nasiona do wielodoniczek. Okolo polowy maja
grzadke dobrze podlewam i przykrywam czarna folia (7x3 m) z otworkami na
sadzonki. Dobrze podlewam wielodoniczki (aby sadzonki latwo wyszly) i
sadze na grzadke nieco glebiej niz rosly. Trzeba codziennie podlewac
odstala woda. Melony trzeba dosyc mocno uszczykiwac. W przypadku arbuzow
lepiej tego nie robic (jesli sie nie wie jak). W zeszlym roku wszystko
przykrylem jeszcze flizelina ale ze wzgledu na ciagle opady nie dalo to
dobrego wyniku.
Owoce byly po okolo 2 miesiacach. Dojrzalosc melonow poznaje sie po
intensywnym zapachu. Arbuzy poznaje sie opukujac - gluchy dzwiek mowi ze
to juz.

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2002-05-13 07:50:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ITD" <i...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyrosly duze i aby dawaly owoce - ARBUZY.
> Czy to wogule mozliwe aby w naszym kraju chodowac ARBUZY.

O ile wiem można. Melony też! Zapytaj Leszka Łaptaszyńskiego. :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

Gdzie kupie meble ogrodowe?
nowe fotografie z winnicy
Rosliny odporne na grad
Chorujący winobluszcz na balkonie - pomocy !
Pomocy! Cos sie dzieje z moim GRAB-em!