Re: ARBUZY - jak uprawiac ?

From: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: ARBUZY - jak uprawiac ?
Date: Mon, 13 May 2002 09:25:55 +0200

On Sun, 12 May 2002, ITD wrote:

> Witam
> Z pestek arbuza zaczely mi wyrastac roslinki. Roslinki ARBUZA.
> Moze ktos z was wie jak je uprawiac, co robic, aby z tych malych roslinek
> wyrosly duze i aby dawaly owoce - ARBUZY.
> Czy to wogule mozliwe aby w naszym kraju chodowac ARBUZY.
> Prosze o jakies wskazowki, porady.
> Dzieki
> ITD
> i...@s...pl

Nie uprawiam arbuzow, lecz melony ale sa to rosliny o podobnych
wymaganiach.
Pod koniec kwietnia wysiewam nasiona do wielodoniczek. Okolo polowy maja
grzadke dobrze podlewam i przykrywam czarna folia (7x3 m) z otworkami na
sadzonki. Dobrze podlewam wielodoniczki (aby sadzonki latwo wyszly) i
sadze na grzadke nieco glebiej niz rosly. Trzeba codziennie podlewac
odstala woda. Melony trzeba dosyc mocno uszczykiwac. W przypadku arbuzow
lepiej tego nie robic (jesli sie nie wie jak). W zeszlym roku wszystko
przykrylem jeszcze flizelina ale ze wzgledu na ciagle opady nie dalo to
dobrego wyniku.
Owoce byly po okolo 2 miesiacach. Dojrzalosc melonow poznaje sie po
intensywnym zapachu. Arbuzy poznaje sie opukujac - gluchy dzwiek mowi ze
to juz.

Pozdr.

D.P.