AVON - wiem, wiem - po raz setny

1. Data: 2002-08-10 08:29:59

Temat: Re: AVON - garść refleksji...
Od: "Hanuś" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasem mam dziwne wrażenie że to nie grupa pl.rec.uroda tylko pl.rec avon.
Odrazu dodaje nie mam nic przeciw tej firmie, konsultantką itp. Tylko uważam
że co za dużo to...itd.
Hanuś

1. Data: 2002-08-10 16:07:46

Temat: Re: AVON - wiem, wiem - po raz setny
Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dri" <d...@f...onet.pl>
wrote in message news:aj2dgo$k6o$1@news.tpi.pl...

> Sylwia Haliżak:
> spojrz tylko ze ja pisalam to wczesniej /kolo 16 o ile pamietam/,
> niz nastepna , takze szwroko rozpisana, osoba. napisalam to,
> kiedy nie bylo zadnej na tyle dokladnej odpowiedzi, musialo owo
> ustrojstwo /serwer/ sciagnac moja wypowiedz pozniej.

Faktycznie, wybacz :-)
Twoja odpowiedź pojawiła się duuuużo później, mimo że wcześniejsza.

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2002-08-11 06:27:27

Od: "dri" <d...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia Haliżak:
> Faktycznie, wybacz :-)
wybaczam :)))))))))

> Twoja odpowiedź pojawiła się duuuużo później, mimo że wcześniejsza.
ot, takie uroki polskich szalenie szybkich laczy ;)
--
dri
"w glowie sie nie miesci,

1. Data: 2002-08-11 18:20:48

Temat: Re: AVON - wiem, wiem - po raz setny [troche NTG]
Od: "Piwcior" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GABi" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ola Mycha wrote:
>

> W Oriflame, zwyczajnie każdy konsultant kupuje kosmetyki
> zawsze o 30 % taniej niż ich cena katalogowa.
> I nie ma żadnego znaczenia, jakiej wysokości jest to zamowienie.
>
> Każdą nawet jedną szminkę kupuje o te 30% taniej.

To nie do końca tak. Nie kupuje 30% taniej, tylko sprzedaje 30% drożej, a to
jest pewna różnica.
Kupuje taniej ok 23%. Prosty wynik matematyczny.

> Mało tego, dodatkowo , wtedy już w zależnosci od obrotów
> w miesiącu rozliczeniowym, każdy konsultant uzyskuje rabat
> w wysokości od 3 do 21 % od zakupionych kosmetyków w cenie netto.

Ten rabat jest jednak ciężko uzyskać. Żeby mieć rabat 3% (zakładając, że nie
ma się pod sobą żadnej grupy osób)
trzeba kupić kosmetyków na ok. 500 zł. Nie jest to niemożliwe, jednak trzeba
mieć sporą liczbę klientów.
A od takiej kwoty rabat wynosi jakieś 12 zł.

Paulina

1. Data: 2002-08-11 21:02:18

Od: GABi <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piwcior wrote:

> To nie do końca tak. Nie kupuje 30% taniej, tylko sprzedaje 30% drożej, a to
> jest pewna różnica.
> Kupuje taniej ok 23%. Prosty wynik matematyczny.

Zgoda.
Tak czy inaczej w rezultacie konsultanka Oriflame zarabia, sprzedając
taką jedną, jedyną szminkę realnie 30 %, zgadza się ????

I o to mi tylko chodziło.

W Avonie natomiast, taka konsultantka,
ma 23% prowizji i to pod warunkiem, że zamówienie przekroczy 150 zł.

> [...]
> mieć sporą liczbę klientów.
> A od takiej kwoty rabat wynosi jakieś 12 zł.

Dokładnie tak właśnie.

Suma sumarum, w Oriflame już na starcie zarabia się lepiej, a z czasem
dużo lepiej,
podczas gdy dla klientów ceny detaliczne obu firm sa porównywalne :-)

--
GABi

1. Data: 2002-08-13 07:22:49

Od: Magdalena Pruszynska <m...@c...ae.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harmonny Wroclaw <h...@w...pl> wrote:

> Użytkownik "Anetta" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Witam,
> konsultantki zarabiaja najczesciej 23% od całkowitej kwoty sprzedaży - ale
> tylko wtedy jezeli zloza zamowienie na 150 zl - ponizej tego progu nie maja
> żadnego upustu nic i jeszcze musza doplacac za paczke. Czasami na artykuły w
> szczegolnie atrakcyjnych cenach jest tylko 5-10% prowizji.

Chyba ze kupuja w Centrum Obslugi Konsultantek. Tam jest stala znizka
Ale jak sie ma wiecej niz 23% to tam sie nie oplaca kupowac
BTW, z dyskusjami avonowymi wlasciwie mozna by sie przeniesc na yahoo
- jest cala kategoria Avon w tym jedna polska grupa (ale nic sie na niej
nie dzieje): konsultantki

--
Magda
"Sith here??

1. Data: 2002-08-13 20:46:21

Od: "Piwcior" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Avonie natomiast, taka konsultantka,
> ma 23% prowizji i to pod warunkiem, że zamówienie przekroczy 150 zł.

Chyba się nie zrozumiałyśmy.
W Avonie kupując 23% taniej w praktyce sprzedaje 30% drożej, więc jest
dokładnie tak samo jak w Oriflame.
Nie, żebym sie czepiała, ale mój ścisły umysł jest bardzo podatnym gruntem
na takie haczyki "procentowe".
A co do przekraczania 150 zł, to w centrach handlowych zawsze kupuje się z
rabatem, bez względu na ilość zamówienia.
Mimo iż tych centrów jest mało to jednak i tak sobie chwalę pod tym względem
Awon, gdyż nie pobierają opłaty detalicznej.
W Oriflame za każdy zakup poniżej 100 punktów (w praktyce poniżej ok. 250
zł) pobierana jest taka opłata.

> Suma sumarum, w Oriflame już na starcie zarabia się lepiej, a z czasem
> dużo lepiej,
> podczas gdy dla klientów ceny detaliczne obu firm sa porównywalne :-)

Czyżbyś była w Oriflame i tak dużo zarabiała?
Ja jestem w Oriflame i Avonie. Marża taka sama, zarobki takie same
(oczywiście zależy to też od tego ile klientek preferuje jedną firmę, a ile
drugą).

Paulina

okresy waznosci.
No musze sie poskarzyc