Addendum

1. Data: 2004-04-14 13:23:53

Temat: Addendum
Od: Stef Fan <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ZAG

W Panskim liście datowanym 14 kwietnia 2004 (13:01:52) można przeczytać:

gdy wielka elekwencja wykazal sie :

ZAG> Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w
ZAG> wiadomości news:YNCGBC14042004105935.nqcvrg@cbyobk.pbz...

ZAG> już
ZAG> -----------------------------------
ZAG> Nie przypuszczam, by mogło się to udać. Trollizm w tym przypadku jest
ZAG> objawem wtórnym.

[ciach]

http://b3d.ats.com.pl/klasyfikacja_troli.htm

TROLL ZAGRODOWY (macho netiquettivorus). Gatunek ten wywodzi się w
prostej linii z trolla zwyczajnego. Niektórzy uczeni sugerują, że oba
gatunki mogą mieć wspólne potomstwo ([2], [3], [9]), a nawet, że jest
to w istocie ten sam gatunek ([10]). Różnice w zachowaniu są
nieznaczne, ale wyraźne. Otóż po pierwsze troll zagrodowy nie atakuje
kogo popadnie, a jedynie osoby pasujące do określonego wzorca, a po
drugie - spontanicznie wykazuje pewne oznaki udomowienia! W większości
przypadków troll zagrodowy atakuje osoby, które wchodzą nieproszone na
teren grupy dyskusyjnej i łamią zasady tak zwanej Netykiety, opisanej
na przykład w [11]. Mogą być to wręcz inne trolle! Troll zagrodowy
charakteryzuje się umiejętnością stosowania skrótowców, takich jak
"NTG" i "RTFFAQ" oraz konstruowania prostych zawołań, takich jak
"PLONK pajacu" czy "tnij posty, do ciężkiej cholery!" (proszę zwrócić
uwagę na obowiązkową obecność w tych zawołaniach słów zaczynających
się od głosek p i ch - jest to atawistyczna pozostałość po przodku,
trollu zwyczajnym). Są to oczywiście umiejętności nabyte drogą
naśladownictwa (podobnie jak u papugi), jednak świadczą one o tym, że
troll zagrodowy potrafi odróżniać jedne komunikaty od innych, a więc
nadaje się do tresury.

Trolle zagrodowe byłyby mało groźne, gdyby nie ich brutalne
zachowanie. Największe zniszczenia sieją pojedynki trolli zagrodowych
z wygłodniałymi trollami zwyczajnymi ([18]). Ponadto troll zagrodowy
na ogół nie rozumie Netykiety, którą się żywi, co prowadzi do groźnych
w skutkach nieporozumień. Podany ostatnio do wiadomości publicznej
raport na temat pogryzień człowieka przez trolla ([12]), zawiera
również opisy tragedii, w które zamieszane były trolle zagrodowe.

Na uwagę zasługuje niebywała zdolność niektórych osobników do
wchodzenia w związki symbiotyczne z innymi zwierzętami, w
szczególności z pingwinami. Symbioza zachodzi najczęściej między
trollem a Debianem Królewskim (Debian Rex) lub Kapelusznikiem
Czerwonym Większym (Das Grosse RottKaeppchen).

Liste liste trolli dla tej grupy znajduje sie w archiwum. Kazdy z
latwoscia znajdzie.
Prawda panowie ... ?
A moze jeszcze cos o sobie napiszecie ?

--