Administrativia - Propozycja FAQ pl.soc.uzaleznienia

1. Data: 2001-01-23 09:08:15

Temat: Administrativia - Propozycja FAQ pl.soc.uzaleznienia
Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich w imieniu moderatorów - Leszka 'Lesliego' Karlika i moim.

W zasadzie ten list powinien się pojawić na grupie na samym
wstępie, ale wiecie, jak to jest... Od przedwczoraj działa grupa, trochę
postów już się na niej pojawiło, trochę się nie pojawiło (spam,
jednolinijkowe dopiski niezwiązane z tematyką grupy itp.). Trzeba ustalić
pewne reguły (poza tymi zawartymi w opisie grupy, który pozwolę sobie
przypomnieć:

--------------TEMATYKA GRUPY / GROUP CHARTER--------------

Dyskusje o wszelakich uzależnieniach i skutkach, jakie wywołują oraz o
tym, jak z nimi walczyć. Grupa jest miejscem, w którym można zamieścić
własne, skuteczne metody uwalniania się od uzależnienia, jak również
prośby o pomoc w walce z nałogiem oraz sposoby uchronienia przed nimi
innych (zwłaszcza dzieci i młodzieży). Grupa jest w założeniu przeznaczona
do dyskusji o uzależnieniach od używek (takich jak narkotyki, tytoń,
alkohol czy kawa), jednak nie oznacza to dyskryminacji innych nałogów
(typu internet, pracoholizm czy seks).

Zabronione jest wysyłanie artykułów nie związanych z tematyką grupy,
binariów, ogłoszeń reklamowych i ofert komercyjnych (w szczególności ofert
sprzedaży/zakupu narkotyków), a także wielokrotne wysyłanie artykułów o
tej samej, czy nieznacznie różniącej się treści.

Grupa nie służy także do opisywania przeżyć po użyciu narkotyków lub
podobnie działających środków.

--------------TEMATYKA GRUPY / GROUP CHARTER--------------

Do powyższego dodałabym zakaz wysyłania postów:

- zawierających zachętę do brania narkotyków i prośby o chwalenie się
przeżyciami po narkotykach,

- rażąco niezgodnych z Netykietą (krótki dopisek nad lub pod dłuższym
postem zacytowanym w całości, flamewary itp.)

- nie zawierajacych treści (typu "Test[1]", "Ale o co tu chodzi?", "Jestem
pierwszy na grupie" itp.).

Jakie są Wasze propozycje? Postaram się opracować FAQ, chyba że
ktoś ma na to ochotę.

Chwilowo listy, które nie trafiają na grupę, są chomikowane u
moderatorów, za niejaką chwilę pojawi się archiwum postów odrzuconych
ewentualnie wraz z informacją dla nadsyłającego, ze jego post nie nadaje
się na grupę (w tej chwili nie ma żadnej reakcji poza tym, że list się nie
pokaże na grupie, bez względu na to, ile razy się go wyśle, stąd prośba
-- nie wysyłajcie 10 razy tego samego listu).

To by było na tyle.

Pozdrawiam

Zuzanka, moderator

[1] Takich jak pierwszy post wysłany przeze mnie na grupę ;-)

--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących

2. Data: 2001-01-23 09:32:57

Od: "nawrocki" <n...@g...netia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - zawierających zachętę do brania narkotyków i prośby o chwalenie się
> przeżyciami po narkotykach,

ciekawe jak to zamierzacie zrealizować, dla jednych opowieść może być
zachętą dla innych wręcz przeciwnie.

3. Data: 2001-01-23 09:33:59

Od: "nawrocki" <n...@g...netia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grupa nie służy także do opisywania przeżyć po użyciu narkotyków lub
> podobnie działających środków.

trzeba było w nazwie grupy podać czego dotyczy np.
pl.soc.uzaleznienia.telewizja

4. Data: 2001-01-23 09:34:50

Od: e...@f...foto.ch.pwr.wroc.pl (emes) szukaj wiadomości tego autora

On 23 Jan 2001, Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> wrote:

>Grupa jest w założeniu przeznaczona
>do dyskusji o uzależnieniach od używek (takich jak narkotyki, tytoń,
>alkohol czy kawa),

powinno być: "kawa, tytoń, alkohol i inne narkotyki"

--
emes
[ www.kanaba.prv.pl ]

5. Data: 2001-01-23 09:35:13

Od: "nawrocki" <n...@g...netia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moderatorów, za niejaką chwilę pojawi się archiwum postów odrzuconych
> ewentualnie wraz z informacją dla nadsyłającego, ze jego post nie nadaje

mam nadzieję że nie posty krytyczne co do tego posta

6. Data: 2001-01-23 10:08:26

Od: "Dany W" <t...@b...de> szukaj wiadomości tego autora

"Malgorzata Krzyzaniak" <z...@t...eu.org> pisze:

> Jakie są Wasze propozycje? Postaram się opracować FAQ, chyba że
> ktoś ma na to ochotę.

Ja jestem zdania ( a wiem o czym mowie ), ze akurat u osob uzaleznionych
jest sklonnosc do pokpiwania, bagatelizowania, obracania w zart, albo
i reagowania dosc agresywnie w chwili, gdy temat ich dotknie osobiscie,
wiec wezcie pod uwage, ze z tego moze wyniknac i np. spam.
Ale to czesto strach przed prawda i w gruncie rzeczy czesto takim chce
sie plakac.
Wiec ja bylbym za tym, zebyscie byli dosc tolerancyjni, bo sam fakt, ze ktos
daje o sobie znac w tak specyficznej grupie, moze byc znakiem, ze ma on
potezny problem. Watpie, zeby ktos nieuzalezniony pojawial sie tu tylko po
zeby sobie pozartowac z ludzkich tragedii.

Pozdrowienia

Dany

7. Data: 2001-01-23 14:15:35

Od: "TPI" <g...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgorzata Krzyzaniak" <z...@t...eu.org> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0101231004050.32393-100000@fargo.
cgs.pl...

> Witam wszystkich w imieniu moderatorów - Leszka 'Lesliego' Karlika i moim.

Witam
Największą wadą moderowania list.dyskusyjnych jest subiektywność opinii,
wyboru listów i tematów. Zalezy to wszystko od moderatora. Ktos bedzie
zachwalał marichuane (np. ja :)) a inne wszystko by zwalczal, a ktoś inny
moze uwazac inaczej.
Tak wiec bym sie ograniczyl tylko do stopowania listów wulgarnych i spamu no
i związane z handlem (oferowaniem narkotyków).
Tak wiec pozdrawiam AG

ps.
"....
- zawierających zachętę do brania narkotyków i prośby o chwalenie się
przeżyciami po narkotykach, ...."

a po alkoholu można :)) ....o ile pamiętają

8. Data: 2001-01-23 14:19:34

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to 23 Jan 2001 15:15:35 +0100 przyszła do mnie
wiadomość od <g...@2...pl> i powiedziała:

>Największą wadą moderowania list.dyskusyjnych jest subiektywność opinii,
>wyboru listów i tematów. Zalezy to wszystko od moderatora.

Nie, wszystko zależy od ustalonych zasad. Takie zasady ustalono w
opisie grupy i na taką grup głosujący oddawali głosy.

>Ktos bedzie
>zachwalał marichuane (np. ja :)) a inne wszystko by zwalczal, a ktoś inny
>moze uwazac inaczej.

Obawiam się, że zachwalanie marihuany nie leży w tematyce tej grupy.

>Tak wiec bym sie ograniczyl tylko do stopowania listów wulgarnych i spamu no
>i związane z handlem (oferowaniem narkotyków).

A dlaczego stopować listy wulgarne? ;-) Tego nie ma w opisie grupy.

>"....
>- zawierających zachętę do brania narkotyków i prośby o chwalenie się
>przeżyciami po narkotykach, ...."
>
>a po alkoholu można :)) ....o ile pamiętają

Żadnych nie można. Jak ktoś już napisał -- alkohol to też 'narkotyk'.

Zuzanka
*:.
W każdym razie, rekiny budzą strach. Strach porównywalny chyba tylko z tym,
który budzi kobieta - administrator sieci. Jedno i drugie piękne. Jedno
i drugie śmiertelnie groźne. Jedno i drugie nie dające w swoim naturalnym
środowisku szans ofierze. -- Paweł Pluta

9. Data: 2001-01-24 07:36:59

Od: "Kareem Abdul Jabbar" <m...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałoby się powiedzieć "jak ty mało wiesz o zyciu".
Czytałeś chociaż te listy? Bo na moje to w dużej mierze to są żarty "z
ludzkiej tragedii".
Smutne ale prawdziwe. Chyba niektórzy nie dorośli do tego żeby mogli się
publicznie wypowiadać na poważne tematy.

10. Data: 2001-01-24 07:37:21

Od: "Kareem Abdul Jabbar" <m...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uważam że grupa to dobry pomysł. Ale smutne jest to że tak wiele osób kpi
sobie z tej poważnej sprawy - uzależnień. Moim zdaniem duża część ogłoszeń
pojawiających się na grupie nie powinna sie tu ukazać. Denerwuje mnie jak
np. czytam list, którego sam styl mowi ze autor ma ok. 16 - 20 lat i jest w
nim "pale od 10 lat (...) jak sobie z tym poradzić (...) ciekawe co
napiszecie..." Moim zdaniem jest to żałosne. Ludzie powinni zdać sobie
sprawę że nałogi to powazna sprawa.
Ja jestem osoba mloda (18 lat, chlopak) i korzystam z róznego rodzaju
uzywek. Lubie tez sobie pozartować. Ale są momenty gdy należy zachować się
inaczej - np. teraz.
Mam nadzieję że ludzie wydorośleją i zpoważnieją.
Pozdrawiam.

JAK SIE ZABIC?
Teonanacoatl
Ciekawe
!!!!!!!!!! JESTEM NALOGOWYM PALACZEM TYTONIU !!!!!!!!
Re: czy UFO ?