Ajvar?

1. Data: 2003-10-23 10:15:27

Temat: Ajvar?
Od: "Robert Rosłoń" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie z Was jak się go robi?

--

Robert Rosłoń
Nihon Tai Jitsu

1. Data: 2003-10-23 10:25:44

Temat: Re: Ajvar?
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Rosłoń" stworzył wywód:

> Czy ktoś wie z Was jak się go robi?
>
> --
>
> Robert Rosłoń
> Nihon Tai Jitsu

W sieci swojego czasu znalazłam taki przepis:
[cytat]
Ajvar

- 1 czerwona papryka słodka
- 1 papryczka peperoni
- 3 ząbki czosnku
- oliwa
- sól
- pieprz
- słodka papryka
- ostra papryka
- koncentrat pomidorowy

Papryki opalic nad płomieniem i obrać pokroić na małe kawłki dodac oliwę (3
łyżki), czosnek, sól i pieprz. Zmiksować na jednorodną masę Podgrzać na
patelni dodac do masy koncentrat, doprawić do smaku słodką i ostrą papryką.

[koniec cyt]

Pozdr
Nell

1. Data: 2003-10-23 10:41:47

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Rosłoń wrote:
> Czy ktoś wie z Was jak się go robi?

polecam dwa przepisy podawane na grupie:
http://tinylink.com/?aC2cFQfGuv

http://tinylink.com/?OehJxyJyF8

mozna tez dodac podrbiona fete, dzieki czemu aiwar ma ciekawszy smak :)
pozdro
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-10-23 10:45:59

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka wrote:

> Hmm... Podrobiona fete? A oryginalna nie moze byc?
> ;)
a wiesz, ze piszac to slowo mialem jakies przeczucie, ze ktos z czyms
takim wyskoczy :)
chyba wrozka zostane :)))
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-10-23 10:46:39

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

> mozna tez dodac podrbiona fete, dzieki czemu aiwar ma ciekawszy smak :)

Hmm... Podrobiona fete? A oryginalna nie moze byc?
;)
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-10-23 10:53:49

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Rosłoń" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś wie z Was jak się go robi?

kopuję przepis Herbatki, który wyprobowałam i bardzo byłam zadowolona z
rezultatu

Ajvar
6 słodkich czerwonych papryk
2 srednie baklazany
0,4 szklanki oliwy z oliwek
1 srednia drobno posiekana cebula
2 duze zabki czosnku posiekane
1 lyzka soku z cytryny
1 lyzka octu z czerwonego wina
sol i pieprz do smaku
natka pietruszki do przybrania
Rozgrzej piec do 250 stopni i wloz do niego papryke i baklazany. trzymaj je
tam do czasu az skorka zwiotczeje i zrobi sie czarna (nie musi byc cala
czarna, zwlaszcza w przypadku papryki - wystarczy, jak pojawia sie czarne
plamy). Upieczone warzywa wyjmij z pieca i wloz na 10 min do papierowej
torby zeby doszly jeszcze we wlasnym cieple. Nastepnie obierz je ze skorki
w tym stanie jest to bardzo latwe), usun nasiona i ogonki. Teraz masz do
wyboru dwie opcje - albo zmiksujesz warzywa na gladka mase albo na grubsze
"salsowate" kawalki - ja lubie "na gladko" ;-) Na duzej patelni podgrzej 3
lyzki oliwy i podsmaz na niej cebulke - do zeszklenia. Dodaj czosnek i
podsmazaj jeszcze ok. 2 min. Odsun z ognia, wmieszaj mase
baklazanowo-paprykowa. Nastepnie dolewaj cieniutkim strumieniem reszte
oliwy, ciagle mieszajac. Nastepnie dodaj sok z cytryny i ocet, dopraw do
smaku sola i pieprzem. Podaj przybrany posiekana natka pietruszki.,
najlepiej z bialym wiejskim chlebem.

Asia

1. Data: 2003-10-23 10:56:46

Od: "Robert Rosłoń" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Wam bardzo...

--

Robert Rosłoń
Nihon Tai Jitsu

1. Data: 2003-10-23 11:01:00

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisal w wiadomosci

> a wiesz, ze piszac to slowo mialem jakies przeczucie, ze ktos z czyms
> takim wyskoczy :)
> chyba wrozka zostane :)))

Ano przepraszam, nie moglam sie powstrzymac.
A skoro miales przeczucie, to czemu nie napisales "rozdrobniona"?

Ja mialam podobne przeczucie, gdy pytalam na grupie, jak "dojrzec" banany -
oczywiscie najlepszy sposob, to zalozyc okulary, czy jakos tak mi doradzono
;).
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdz, co lubisz czytac!

1. Data: 2003-10-23 11:10:20

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka wrote:

> Ja mialam podobne przeczucie, gdy pytalam na grupie, jak "dojrzec" banany -
> oczywiscie najlepszy sposob, to zalozyc okulary, czy jakos tak mi doradzono
> ;).

z tymi skojarzeniami to czasem niezle rzeczy wychodza, jak pracowalem
jeszcze jako dziennikarz kryminalny to w jednym tekscie napisalem o
antyterrorystach "spuszczajacych" sie z helikopterow :))
z kolei moja kolezanka z redakcji ostatnio napisala o "stosunku z
czlonkiem komisji rewizyjnej" i dziwila sie wesolosci jaka wywolala w
korekcie :)))
sorka za ot
pozdro
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-10-23 11:17:47

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
to kwestia gustu i smaku.
warzywa:
cebula
papryka (najlepiej kilka odmian )
pomidory
czosnek
cukinia
marchew
seler
pietruszka
przyprawy
wszystko b. drobno starte i uduszone na oliwie.
Ja tak robiłam i smakowało.
Teraz jest jeszcze sezon na warzywka.
możesz go też zawekować.

pozdrowionka.

Na tropach bloku
Przepis na tort mojj kuzynki - bardzo smaczny
sosy do sałatek
proszę o rad
Mixing Bowls