Antybiotyk - stomatologia

1. Data: 2006-08-02 16:51:20

Temat: Antybiotyk - stomatologia
Od: "agent_bolek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam goraca prosbe. Prosze o podanie nazw antybiotykow, ktore podaje
sie w przypadku bolu zeba i towarzyszacej mu sporej opuchlizny.
Najbardziej zalezy mi na jakichs zagranicznych dostepnych w wielu
panstwach europy i nie tylko.

Z gory dziekuje.
Hieronim

2. Data: 2006-08-02 17:18:08

Temat: Re: Antybiotyk - stomatologia
Od: Radosław Rossa <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie w przypadku bolu zeba i towarzyszacej mu sporej opuchlizny.
> Najbardziej zalezy mi na jakichs zagranicznych dostepnych w wielu

Najcześciej stosuje się klindamycynę (Dalacin C, Clindamycin-MIP, Clindo itp.).
Myślę, że Dalacin jest sprzedawany nie tylko w Polsce. Czasem stosuje się
penicyliny (gł. Amoksycilinę (z kw. klawulanowym)) (Augmentin, Ramoklav,
Amoksiklav...).
Oczywiście nie powinno stosować się antybiotyków jako jedynych środków
zaradczych w przypadku bólu zęba skojarzonego z obrzękiem. Podstawą jest
odpowiednie postępowanie w gabinecie stomatologicznym - podanie antybiotyku jest
tylko uzupełnieniem leczenia.
Pzdr.
RR ;-)

3. Data: 2006-08-02 18:00:53

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

agent_bolek napisał(a):
> [...]
> sie w przypadku bolu zeba i towarzyszacej mu sporej opuchlizny.
> Najbardziej zalezy mi na jakichs zagranicznych dostepnych w wielu

Aqumentin. Niedrogi. Idź po receptę do dentysty.

--
Kaja

4. Data: 2006-08-02 18:02:47

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał(a):

> Aqumentin. Niedrogi. Idź po receptę do dentysty.

Miało być: Auqmentin.

--
Kaja

5. Data: 2006-08-02 20:02:35

Od: "agent_bolek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedzi.

6. Data: 2006-08-02 20:13:41

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Kaja pisze 02-08-2006 20:02:

> Miało być: Auqmentin.

Ani tak, ani tak. Lek nazywa się Augmentin.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

7. Data: 2006-08-03 07:24:22

Od: "adavi" <a...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aqumentin. Niedrogi. Idź po receptę do dentysty.

Przepraszam, ale co to znaczy "idź po receptę"? Ma wejść i powiedzieć:
proszę o receptę na Augmentin, bo grupowicze z pl.sci medycyna stwierdzili
na odległość, że ten lek mnie wyleczy? Ja mam trochę więcej szacunku dla
lekarzy i nie uważam ich za "wypisywaczy recept". Niedługo dojdziemy do
wniosku, że czytanie ulotek leków i grzebanie w internecie jest źródłem
takiej wiedzy medycznej, że pacjenta od lekarza różni tylko to, że ten
ostatni może wypisać receptę. Na prawdę nie zazdroszczę lekarzom...
Marek

8. Data: 2006-08-03 19:47:06

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

adavi napisał(a):

> [...]
> takiej wiedzy medycznej, że pacjenta od lekarza różni tylko to, że ten
> ostatni może wypisać receptę. Na prawdę nie zazdroszczę lekarzom...

No, mnie już 2 razy się zdarzyło iść po receptę do dentystki w
przychodni. Czy to grzech? Jestem ubezpieczona i mam tam kartę :P

--
Kaja

9. Data: 2006-08-05 21:36:24

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

adavi wrote:

> pacjenta od lekarza różni tylko to, że ten

Istnieją tacy pacjenci, których tylko to różni (chociaż to nie ci, którzy
czerpią swoją wiedzę z Wikipedii, zwaną przez niektórych nie baz kozery
weakipedią).

Neurolog - dieta ketogeniczna
Niski poziom cukru
szczeka - uszkodzony "zawias" ?