Antykoncepcja

41. Data: 2005-01-20 12:45:24

Temat: Re: Antykoncepcja
Od: "Mermaind" <j...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:csnu91$s59$1@news.dialog.net.pl...
> tiaa ciekawe ,z erodziny wielodzietne najczesniej patologiczne trafiają
> akurat w te 2 dni.

Przeczytałaś uważnie, co napisałam?
O plemniczkach czekających cierpliwie na owe dwa dni zapomniałaś?
Uważasz, że w rodzinach wielodzietnych ludzie nie mogą kochać się prawie
codziennie?
Czy za rodziny wielodzietne uważasz też te, co mają czwórkę dzieci? Bo jeśli
tak, to moje obserwacje co do ich patologiczności są odmienne od Twoich.

> wiesz ,ze kobieta moze zajsc w ciażę podczas okresu?

Przeczytaj pierwszy z brzegu podręcznik NPR, a przekonasz się, że nie tylko
ty na to wpadłaś :)

> na szczescie kazdy sam sie decyduje na anty.lub npr

Na szczęście :)))

Pozdrawiam
Jola

42. Data: 2005-01-20 12:45:30

Od: "Mermaind" <j...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olleo" <o...@c...tlen.pl> napisał w wiadomości
> Gdzies czytalem o rzeczywistej skutecznosci prezerwatyw, jesli sa
stosowane
> prawidlowo [...]
> byla to skutecznosc bliska pigulkom

Przy prawidłowym stosowaniu skuteczność NPR też jest bliska pigułkom ;)

No dobrze, ja spotykałam się z innymi wynikami. Zresztą wystarczyło trochę
pogooglać, aby zorientować się, że wskaźniki Pearla są różniaste :)) Nadal
nie zaufałabym prezewatywom w okolicy owulacji.

> Natomiast w przypadku NPR nie mozemy wprost wykluczyc czynnika ludzkiego,
> gdyz prawie cala metoda opiera sie na czynniku ludzkim i zawsze mozna
> zwalic, ze "ktos zle zinterpretowal reguly NPR".

To mi się podoba, bo przenosi odpowiedzialność w moje/nasze ręce. Nie muszę
się martwić, że ktoś mi przeleżały towar sprzedał ;)

A jeśli chodzi o "zwalanie" na czynnik ludzki, to w podręczniku Kippley'ów
jest cały rodział poświęcony poczęciom "nieplanownym" i "niespodziewanym".
Organizacja CCL (Couple to Couple Leagaue) prosiła o nadsyłanie kart z
obserwacjami cyklów, w których takie poczęcia następowały. W większości
wypadków były tam jawne naruszenia reguł.
Ale były też karty cykli, w których nie widać było naruszenia reguł i
autorzy podręcznika jawnie o tym pisali. Nikt nie daje 100% przy metodach
naturalnych. Może to dziwne, ale bardzo mi się takie uczciwe podejście
spodobało :))
Inna sprawa, że reguły - min. dzięki takim kartom obserwacji cykli - ciągle
się odrobinkę zmieniają.

Pozdrawiam
Jola

43. Data: 2005-01-20 14:46:27

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uważasz, że w rodzinach wielodzietnych ludzie nie mogą kochać się prawie
> codziennie?

niech sie kochaja do woli ale swiadomie i odpowiedzialnie.

> Czy za rodziny wielodzietne uważasz też te, co mają czwórkę dzieci? Bo jeśli
> tak, to moje obserwacje co do ich patologiczności są odmienne od Twoich.

rodziny patologiczne to nie rodziny wielodzietne ale rodziny pijane
,itp. a o takie mi chodzi bo to w takich rodzinach jest problem z
antykoncepcja jak i takze z npr.
p.

44. Data: 2005-01-20 14:58:19

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Toteż właściwie NPR nie zalicza się do antykoncepcji.

To dlaczego na pytanie Marty o metody antykoncepcji (a nie - planowania
rodziny) podałaś jej właśnie NPR ??

Monika

45. Data: 2005-01-20 17:13:45

Od: "Mermaind" <j...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rodziny patologiczne to nie rodziny wielodzietne ale rodziny pijane

No cieszę się, bo poprzednia wypowiedź trochę niejasna była :) (ta w
zasadzie odrobinę też...)

> ,itp. a o takie mi chodzi bo to w takich rodzinach jest problem z
> antykoncepcja jak i takze z npr.

Co nie jest winą żadnej z tych metod...

Pozdrawiam
Jola

46. Data: 2005-01-20 17:24:17

Od: "Mermaind" <j...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> To dlaczego na pytanie Marty o metody antykoncepcji (a nie - planowania
> rodziny) podałaś jej właśnie NPR ??

Może dlatego, że choć temat wątku brzmi "Antykoncepcja" to w treści nie ma
zastrzeżenia, że metoda ma spełniać definicję podaną przez Paulinę :)
Albo dlatego, że na wielu stronach, gdzie podaje się ocenę skuteczności
_antykoncepcji_ wymienia się min. metody objawowo-termiczne.
Albo ze względu na inną definicję antykoncepcji "Świadome działanie, mające
ne celu zapobieganie niepożądanej ciąży, a jednocześnie umożliwiające
człowiekowi podjęcie niezawisłej decyzji o posiadaniu potomstwa." (to ze
strony AM w Warszawie).
Albo dlatego, że dla mnie NPR obecnie to sposób na uniknięcie ciąży.
Albo dlatego, że jestem praktykiem i definicje mają dla mnie mniejsze
znaczenie.

Zresztą termin "planowanie rodziny" nie oznacza wyłącznie sposobu na jej
powiększanie :)

Pozdrawiam
Jola

Mała macica...
Jakie są skutki uboczne zabiegu o nazwie Zimer i laserów
Estril i estron
Kiła - jakie badania zrobić aby mieć pewność ?
gruźlica??