Antykoncepcja

1. Data: 2001-02-08 08:34:20

Temat: Antykoncepcja
Od: "marzenaj" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Jestem mamą dwójki cudownych maluchów i na razie chciałabym się wystrzec
trzeciego dzidziusia.
Pytanie: Czy przed przepisaniem środków antykoncepcyjnych lekarz ginekolog
powinien zlecić badania hormonalne?
Jestem po dwóch operacjach guzów piersi i mam powiększoną tarczycę a już
niejednokrotnie kilku lekarzy próbowało przepisać mi Cilest. Raz wykupiłam
ten lek i okazało się, że kobiety mające problemy z piersiami nie powinny go
stosować! Jak więc to się dzieje, że po dokładnym? (może zbyt mało)
wywiadzie lekarskim ginekolog i tak przepisuje taki lek?
I jeszcze jedno czy można się domagać takich badań hormonalnych od lekarza,
czy po prostu on wie lepiej?

Będę wdzięczna za wyjaśnienia i informacje.
Pzdr

--
Marzena, Olga (4,5), Michał (2)

2. Data: 2001-02-08 12:59:11

Temat: Re: Antykoncepcja
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Feb 2001, marzenaj wrote:

> [...]
> Jestem po dwóch operacjach guzów piersi i mam powiększoną tarczycę a już
> niejednokrotnie kilku lekarzy próbowało przepisać mi Cilest.

powinny byc uwzglednione wszelkie przeciwskazania - to znaczy okreslone
ryzyko zachorowania na raka endometrium, sutka czy ew. grozba powiklan
zakrzepowo-zatorowych, jak rowniez ch. tarczycy. Byc moze, ze celem
okreslenia takiego ryzka powinny zostac przeprowadzone badania hormonalne,
moze takze przezpochwowe USG i mammografia. Przy czym warto zwrocic
uwage, ze na rynku istnieja rozne preparaty hormonalne i w przypadku
kazdego z nich moga byc inne przeciwskazania

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]