Artroskopia kolana.

1. Data: 2006-10-22 21:12:32

Temat: Artroskopia kolana.
Od: "Dariusz P." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie, czy ktoś miał robioną artroskopie kolana ? Jeśli tak to bardzo
proszę o wpisy. Chciałbym pogadać, popytać się gdyż ja też miałem. Minęło
już 11 dni od zabiegu, a kolano nadal jest spuchnięte, czy to normalne ?
Prosze o kontakt.

Darek.

2. Data: 2006-10-23 07:57:05

Temat: Re: Artroskopia kolana.
Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Oct 2006 23:12:32 +0200, Dariusz P. napisał(a):

> Minęło już 11 dni od zabiegu, a kolano nadal jest spuchnięte, czy to normalne ?

Ja jestem ponad 3 miesiące po artroskopii i jeszcze niedawno było dość
mocno spuchnięte, chyba ciągle troche jest, a w każdym razie ciągle boli.
Długo też goiły się rany, niedawno jeszcze choć zagojone z zewnątrz, były
spuchnięte i ciepłe.

Myślę że to zależy co miałeś robione przy okazji. Ja miałam czyszczoną
uszkodzoną rzepkę.

Po samej artroskopii bez żadnych zabiegów leczniczych, zdaje się że w parę
dni kolano wraca do normy. Mnie ostrzegano że przez 3 miesiące bedą z
kolanem problemy.

Teraz się cieszę że się już prawie do końca zgina.

Uwaga - ważne są rehabilitacje. Jeśli Cię automatem nie skierowano, spróbuj
sam się zakręcić, zapytać ortopedę...

--
Sabina

3. Data: 2006-10-23 08:58:33

Od: "Dariusz P." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej, dzięki że odpisałaś.
A czy tobie też ściągano wode czy jakiś płyn z kolana, który tam się zbierał
po zabiegu. Bo mnie juz dwa razy lekarz to robił, ale dalej wydaje mi się,
że cos tam jest. No i tak jak pisałaś, nie umie zginać całkowicie tego
kolana, mam takie uczucie jak zginam to jakby w środku tam się coś
naprężało. Miałaś też takie objawy ?

Darek

Użytkownik "Sabina" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisał w
wiadomości news:v49hgzu61dv8$.1id66i9zshrrv.dlg@40tude.net...

4. Data: 2006-10-23 09:23:53

Od: "Kwiatek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz P. napisał(a):
> [...]
> że cos tam jest. No i tak jak pisałaś, nie umie zginać całkowicie tego
> kolana, mam takie uczucie jak zginam to jakby w środku tam się coś

Czesc,
generalnie to, ile czasu plyn bedzie ci sie zbieral w kolanie zalezy co
ci podczas artroskopii robili. Masz uczucie naprezania bo plyn w
kolanie powoduje ucisk na tkanki podczas zginania. W celu szybszego
zanikania plynu mozesz robic nastepujace cwiczenie: usiadz np na
podlodze z wyprostowana noga i napinaj rzepke (tak jakbys chcial uniesc
piete do gory), przytrzymaj pare sekund, pusc i tak kilkanascie razy,
przy czym powtarzaj to cwiczenie kilka razy dziennie.

Jezeli po kazdym sciaganiu plynu na nowo mniej sie go zbiera to jestes
na dobrej drodze do tego zeby niedlugo nie miec plynu w kolanie.

PS. co ci artroskopia wykazala? jakies uszkodzenia w kolanie?

Pozdrawiam
Maciek

5. Data: 2006-10-23 10:34:17

Od: "Dariusz P." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Maciek.
Dzięki za porady. Pytasz co wykazała artroskopia, napisze Ci to co pisze na
wypisie, który dostałem po zabiegu.: Rozpoznanie - "Przerośnięty fałd w
zachyłku rzepki z cz. rozerwaniem,stawu kol.pr.S83"
Zastosowanie - "Artroskopia.Część.synovectomia fałdu.80.7"
Jeśli coś Ci to mówi, znasz się na tym i masz jeszcze jakies informacje dla
mnie to proszę daj znać. DZIĘKI.

Użytkownik "Kwiatek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...

6. Data: 2006-10-23 15:19:35

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Oct 2006 10:58:33 +0200, Dariusz P. napisał(a):

> Hej, dzięki że odpisałaś.

No problem. Sama miałam dużo problemów i wątpliwości po urazie kolana i
również tu mi pomogli.

> A czy tobie też ściągano wode czy jakiś płyn z kolana, który tam się zbierał
> po zabiegu.

Nie... po samym zabiegu spłynął ten płyn którym wypełnili staw i na
szczęście na tym się skończyło... na wizycie kontrolnej tydzień po zabiegu
lekarz pomacał kolano i powiedział z zadowoleniem "nic się nie zbiera".

> No i tak jak pisałaś, nie umie zginać całkowicie tego
> kolana, mam takie uczucie jak zginam to jakby w środku tam się coś
> naprężało. Miałaś też takie objawy ?

No to coś w tym stylu.
Tłumaczono mi to na różne sposoby.
Najpierw lekarz powiedział że... mięśnie się skróciły czy coś w tym stylu i
że trzeba koniecznie je rozćwiczyć bo potem będzie za późno.
Jeden z rehabilitantów mnie pocieszał że to przez opuchliznę i jak
opuchlizna zejdzie, będzie ok.
Teraz widzę że trzeba było zacząć zginać na siłę mimo bólu aby kolano
rozruszać. Chociaż pan doktor co mnie operował zabronił ćwiczyć. Mam
nadzieję że sobie krzywdy nie zrobiłam i że to kolano w końcu przestanie
boleć.

A Ty naprawdę pomyśl o rehabilitacjach. Tylko że powinieneś jakoś sensownie
z tym co Cię operował albo tym co dobrze wie co masz w kolano porozmawiać.
Ortopeda który mnie kierował na rehabilitacje, kierował się czasem, przez
który mi kazano chodzić o kulach. Stwierdził że skoro trzy tygodnie, to w
czwartym można już ćwiczyć. Koleżanka dostała kule na 2 tygodnie i bardzo
szybko zaczęła jeździć na rowerze.

Mam nadzieję, że Ci się tam z tym kolanem poukłada. Tylko pamiętaj, że o
rehabilitacje trzeba czasem powalczyć.

--
Sabina

Ps. Jakbyś mógł przycinać cytaty i odpowiadać pod nimi... albo chociaż
przycinać...

7. Data: 2006-10-23 16:25:04

Od: "Dariusz P." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje za porady. Fajnie, że są jeszcze ludzie, którzy są chętni służyć
pomocą i dobrym słowem. A o tą rehabilitacje to się jeszcze popytam lekarza,
ale jeśli uzna że nie trzeba... to co ja bede mógł zrobić.

Pozdrawiam DAREK

8. Data: 2006-10-23 16:44:23

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Oct 2006 18:25:04 +0200, Dariusz P. napisał(a):

> Dziękuje za porady. Fajnie, że są jeszcze ludzie, którzy są chętni służyć
> pomocą i dobrym słowem.

Nie ma sprawy... coprawda dalej nie wiem czy Ci coś w tym kolanie robili
oprócz oglądania go, no ale jakbyś potrzebował coś więcej wiedzieć to
pytaj... u mnie sprawa z kolanem ciągnie się prawie od pół roku także
jakieś tam doświadczenie mam ;)

> A o tą rehabilitacje to się jeszcze popytam lekarza,
> ale jeśli uzna że nie trzeba... to co ja bede mógł zrobić.

Poszukać innego!
Bardzo mnie to zdziwiło, ale u nas w szpitalu dostęp do ortopedów jest dość
swobodny i chociaż każdy mówi co innego, przynajmniej są mili ;D

Niedawno poznałam panią, którą skierowano na operację dopiero po roku od
operacji i miała duży problem żeby wogóle ręką ruszyć, rehabilitanci
kręcili głową...

Myślę że czy Ci coś z kolanem zrobili czy nie, jeśli od pewnego czasu go
nie zginasz, będzie trzeba je rozruszać. Niektóre zabiegi rehabilitacyjne
wpływają jakoś na usuwanie opuchnięć. Sprzyjają gojeniu. Przynajmniej wg
teorii, bo mi się te pola magnetyczne czy lasery wydają ciągle takim "czary
mary". Ale zdaje się że pomagają. A przepuszczanie prądu przez kolanko
(Diadynamik) jest niesamowicie przyjemne :)

Tylko jakby co to postaraj się po przyjęciu na rehabilitacje jakiegoś tam
kierownika czy lekarza czy rehabilitanta któremu będzie dobrze z oczu
patrzeć, czy masz dobrze dobrane zabiegi, bo mi lekarz spec. od
rehabilitacji przepisał zabiegi gryzące się ze sobą. Jeśli też masz jakieś
szczególne schorzenia czy elementy metalowe w ciele - też informuj nie
pytany, bo oni czasem zapominają zapytać i np. raz tu położyli panią z
rozrusznikiem serca na polu magnetycznym...

--
Pozrawiam i życzę zdrowia,
Sabina

Rtg KLP
rekonstrukcja ucha
gdzie wypożyczę łóżko ortopedyczne w Wawie?
Ból zoladka...
Dobry dermatolog we Wrocławiu [?]