Czy herbata może wysuszać śluzowkę?

1. Data: 2006-10-23 06:02:10

Temat: Czy herbata może wysuszać śluzowkę?
Od: JOanna Czaplinska <j...@w...univ.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, jeśli komuś to pytanie wyda się równie naiwne, jak typu
"czy od pocałunku można zajść w ciążę", ale sytuacja dla mnie mało
śmieszna. Mam kłopoty ze strunami głosowymi (choroba zawodowa) i nie
wiem, czy to nie autosugestia, ale mam wrażenie, że kłopoty z głosem
nasilają się po wypiciu herbaty (a pije sporo, zwłaszcza jak mam dużo
pracy przy komputerze - ot, takie przywyczajenie), po której czuję po
prostu suchość w gardle.
Może faktycznie jest w herbacie jakiś składnik wysuszający? Dodam, ze
piję różne gatunki, przy czym - też mam wrażenie (albo pobożne
życzenie), że po herbacie zielonej jakby tej suchości nie było.

Joanna

2. Data: 2006-10-23 06:19:02

Temat: Re: Czy herbata może wysuszać śluzowkę?
Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JOanna Czaplinska wrote:

> [...]
> piję różne gatunki, przy czym - też mam wrażenie (albo pobożne
> życzenie), że po herbacie zielonej jakby tej suchości nie było.

od zawsze herbata zawierala tanine, ktora chyba tak wlasnie powinna
dzialac w jamie ustnej
--
Come In Number 51, Your Time Is Up

3. Data: 2006-10-23 13:38:50

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JOanna Czaplinska" <j...@w...univ.szczecin.pl> napisał
w wiadomości news:ehhlv3$ldn$1@atlantis.news.tpi.pl...

Jest. Tez jestem nauczycielką i laryngolog polecał mi pić herbatę z
mlekiem/śmietanką, a najlepiej przejść np. na dobrze zaparzoną lipę.
O.

4. Data: 2006-10-25 18:01:13

Od: "Arkadiusz Koziel" <a...@i...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może jesteś na nią uczulona?

Artroskopia kolana.
Rtg KLP
rekonstrukcja ucha
gdzie wypożyczę łóżko ortopedyczne w Wawie?
Ból zoladka...