Arytmia i kaszel

1. Data: 2011-02-26 23:41:32

Temat: Arytmia i kaszel
Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od 3 miesiecy mam arytmie. Zaczela sie w czasie, gdy zbiegly sie 2 wydarzenia:
silnie stresowy okres i infekcja wejscia do tchawicy. Objawia sie bulgotaniem w
klatce piersiowej. Zauwazylem, ze to bulgotanie pojawia sie w dwoch przypadkach.
1-gdy jest jakas sprawa stresowa, 2-gdy czuje potrzebe kaszlania. Przy kazdym
takim bulgotaniu czuje ucisk w gardle co powoduje kaszel. Od 2 miesiecy biore
isoptin. Moze to nerwicowe, bo jak staram sie uspokoic, to to bulgotanie przechodzi.
Co nalezy z tym zrobic i jak leczyc?
pawel

2. Data: 2011-02-27 22:15:37

Temat: Re: Arytmia i kaszel
Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno pytanie. Czy przy arytmii mozna stosowac znieczulenie miejscowe do
wyrywania zeba?
pawel

3. Data: 2011-02-27 23:27:23

Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Feb 2011 23:15:37 +0100, pawel napisał(a):

> Jeszcze jedno pytanie. Czy przy arytmii mozna stosowac znieczulenie miejscowe do
> wyrywania zeba?
> pawel

To zależy :) Od rodzaju i nasilenia arytmii, od stosowanych leków, od
ilości środka podanego do znieczuelnia, i oczywiscie od osobniczej reakcji
pacjenta. Najlepiej omówić to ze swoim kardiologiem.

Pozdrawiam,
M.

4. Data: 2011-02-27 23:38:13

Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Feb 2011 00:41:32 +0100, pawel napisał(a):

> [...]
> isoptin. Moze to nerwicowe, bo jak staram sie uspokoic, to to bulgotanie

Zakładam, że byłeś u lekarza. Ktoś Ci przecież ten Isoptin zalecił. Zapewne
lekarz. Skoro lekarz, zapewne wie, 'jak leczyć i co z tym zrobić' :)

W przypadku arytmii najważnejsze jest określenie z jakim rodzajem zaburzen
rytmu serca mamy do czynienia (czy jest to arytmia komorowa, nadkomorowa,
częstoskurcz komorowy, nadkomorowy, migotanie przedsionków, migotanie komór
etc.) i jakie jest ich nasilenie. Najlepszym sposobem na 'uchwycenie'
arytmii (u niektórych pacjentów, arytmia nie trwa przecież cały czas, a
pojawia się okresowo, czasami raz, dwa razy dziennie, czasami znacznie
częsciej) jest wykonanie Holtera EKG (24 godzinny zapis EKG). Badanie to
często pozwala na 'uchwycenie' arytmii, a więc na określenie jej rodzaju i
nasilenia. Wynik badania jest bardzo pomocny przy doborze leków
antyarytmicznych. Echo serca również jest jak najbardziej wskazane.

Leczenie powinien oczywiście prowadzić kardiolog, z którym pacjent powinien
pozostawać w stałym kontakcie (ewntualne działania niepożądane w trakcie
leczenia, brak satysfakcjonujących i pożądanych efektów leczenia zawsze
powinnny być zgłaszane przez pacjenta. Często wystarczy zmiana dawki leku,
czasami konieczna jest zmiana leku, bądź leczenie skojarzone - o wszytskim
jednak zawsze powinien decydować lekarz prowadzący).

Proponuję wiec wykonanie badan, wizytę u kardiologa i dokładne opisanie
objawów, które Cię niepokoją i uprzykrzają życie.

PS Podstawowe badania krwi miałeś oczywiscie robione? Morfologia,
lipidogram, poziom elektrolitów, hormonów tarczycy etc.?

Pozdrawiam,
M.

5. Data: 2011-02-28 10:25:24

Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Badania krwi mialem robione i sa ok. Nie robilem lipidogramu. Holtera nie mialem.
Co do znieczulenia, to kardilog powiedzial, ze moze byc, ale bez adrenaliny.
pawel

6. Data: 2011-02-28 11:10:38

Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i przy okazji mam pytanie, czy znieczulenie bez adrenaliny jest znacznie
slabsze? Co z bolem po wyrwaniu zeba?
pawel

7. Data: 2011-02-28 11:26:54

Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawel" <> napisał w wiadomości ...

> Badania krwi mialem robione i sa ok. Nie robilem lipidogramu. Holtera nie
> mialem.

bez holtera zdiagnozowana arytmia???? jak i kiedy??? może chociaż na jakimś
EKG
coś ci wyszło? bo przecież nie na podstawie morfologii która jest ok...

8. Data: 2011-02-28 21:32:08

Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Feb 2011 12:10:38 +0100, pawel napisał(a):

> No i przy okazji mam pytanie, czy znieczulenie bez adrenaliny jest znacznie
> slabsze?

Jest słabsze, ale można zastosować nieco większą dawkę podawaną bardzo
powoli (jedna dawka, odczekanie, jeśli znieczulenie okazuje się zbyt
słabe, wówczas dodawana powoli druga dawka). Tak postępuje w moim przypadku
mój stomatolog (nie miałam jednak ekstarkcji).

> Co z bolem po wyrwaniu zeba?

Po - środki przeciwbólowe i zimne okłady :)
Gorzej w trakcie ;) Znieczulenie może okazać się zbyt słabe, poza tym nie
wiem, czy chirurg podjąłby się rwania zęba bez znieczulenia z adrenaliną.
Podejrzewam jednak, że mają swoje sposoby :) Może jakieś znieczulenie z
minimalną dawką adrenaliny? Najważniejszy jest spokój, przyjęcie swoich
leków kardiologicznych i uprzedzenie stomatologa o arytmii, zaleceniach
kardiologa i przyjmowanych lekach. Najlepiej rwac u doświadczonego
chirurga.

> pawel

Pozdrawiam :)
M.

9. Data: 2011-02-28 21:37:26

Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Feb 2011 11:25:24 +0100, pawel napisał(a):

> Badania krwi mialem robione i sa ok. Nie robilem lipidogramu. Holtera nie mialem.

Holter to podstawowe badanie w diagnozowaniu i leczeniu arytmii. Myslę, że
powinieneś je wykonać.

> Co do znieczulenia, to kardilog powiedzial, ze moze byc, ale bez adrenaliny.
> pawel

Tak przypuszczałam. Od kilku lat mam podobny problem, a stomatolodzy lubią
adrenalinę... ;) W znieczuleniach, znaczy się :) Ale jakoś sobie ze mną
radzą. Dostaję znieczulenie bez adrenaliny, lub z minimalną dawką, i jest
ok. Co prawda w ostatnich latach nie miałam wyrywanego zęba, ale myślę, że
jakoś sobie z takimi pacjentami radzą. Jest przecież sporo pacjentów, u
których istnieja przeciwskazania do zastosowania adrenaliny.

Pozdrawiam i życzę zdrowia,
M.

10. Data: 2011-02-28 22:48:59

Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bez holtera zdiagnozowana arytmia???? jak i kiedy??? może chociaż na jakimś

> EKG

> coś ci wyszło? bo przecież nie na podstawie morfologii która jest ok...

Bylo robione EKG. Tachykardia zatokowa (105/min), liczbe SUB (75/min), ST-T-b.z.
Z tym, ze takie wysokie tetno mialem tylko wtedy przy robieniu tego EKG 3 mies
temu. Potem juz zawsze tetno bylo ok. Cisnienie tez jest w normie. Mam tylko od
czasu do czasu takie "bulgotania" w piersi i wtedy czuje, ze serce
przychamowuje. Takie bulgotania mam od ponad 30 lat, ale bylo to raz na rok, a
teraz kilka razy dziennie, zwlaszcza jak sie czyms zestresuje.
pawel

grypa a salicylany-pytanie
Barwniki laboratoryjne - gdzie kupić?
Chirurgia a wzrok