ostatnio zacząłem elektryzować, czemu?

1. Data: 2011-02-28 21:20:01

Temat: ostatnio zacząłem elektryzować, czemu?
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

od ostatnich kilku dni zacząłem intensywnie elektryzować w domu, boję się
klamki dotknąć w drzwiach do pokoju (zamykam bo zimno)

co robić? dlaczego tak się dzieje?

nie widzę różnic w pokarmie, no w niczym,
po za tym, że częściej ostatnio grywałem w grę online
pracuję w domu, w sumie wszystko w domu

2. Data: 2011-02-28 22:36:22

Temat: Re: ostatnio zacząłem elektryzować, czemu?
Od: "Darek" <n...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> co robić? dlaczego tak się dzieje?
>
> nie widzę różnic w pokarmie, no w niczym,
> po za tym, że częściej ostatnio grywałem w grę online

Burze na sloncu.

3. Data: 2011-02-28 22:53:09

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <n...@x...onet.pl> napisał w wiadomości

> Burze na sloncu.
nie wiem czy to ironia czy fakt,

ale to naprawdę bardzo denerwujące są te wyładowania
da się jakoś temu zaradzić?

4. Data: 2011-02-28 23:09:32

Od: "Darek" <n...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Darek" <n...@x...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie wiem czy to ironia czy fakt,
>
> ale to naprawdę bardzo denerwujące są te wyładowania
> da się jakoś temu zaradzić?

Własnie fakt pocztaj na necie, ostanio dosc czeste ale co gorsza beda coraz
czestsze. Jednym z objawow jest to o co pytales ale sa i inne bardziej
niepokojace

5. Data: 2011-03-01 09:06:34

Od: bim-bom <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-28 22:20, zlotowinfo pisze:
> [...]
>
> co robić? dlaczego tak się dzieje?
>
> nie widzę różnic w pokarmie, no w niczym,
> po za tym, że częściej ostatnio grywałem w grę online

Kupiłeś ostatnio jakiś nowy dywan/narzutę/kapcie/coś innego? W moim
przypadku chodziło o bardzo elektryzującą się narzutę.

6. Data: 2011-03-01 09:43:20

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Kupiłeś ostatnio jakiś nowy dywan/narzutę/kapcie/coś innego? W moim
> przypadku chodziło o bardzo elektryzującą się narzutę.

zacząłem już wiązać sprawę z założeniem długich spodni podczas
przeziębienia, normalnie chodzę w krótkich

gdy zdjąłem długie trochę się poprawiło ale nadal, dziś już tego nie
odczuwam, może i faktycznie to słońce w ostatnim okresie?

7. Data: 2011-03-01 11:29:02

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-01 10:43, zlotowinfo pisze:

> zacząłem już wiązać sprawę z założeniem długich spodni podczas
> przeziębienia, normalnie chodzę w krótkich

Być może zamknął się obwód z czymś na podłodze ;)

> gdy zdjąłem długie trochę się poprawiło ale nadal, dziś już tego nie
> odczuwam, może i faktycznie to słońce w ostatnim okresie?

Polarowe bluzy, ubrania z poliestru (o kapciach już pisano)? Chociaż we
mnie też ostatnio zaczęło strzelać w zetknięciu z laptopem po wędrówkach
po domu (stara, oswojona dawno wykładzina) i po zdjęciu czapki (włosy).
No i poziom wilgotności w mieszkaniu (nie wiem, czy to ma jakieś
znaczenie) spadł mocno - mniej niż 30% chyba już - znacznie poniżej
początku skali mojego higrometru.
We wcześniejsze zimy atakowały metalowe klamki, zamek w drzwiach i
strumień wody w kranie :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

8. Data: 2011-03-02 10:37:55

Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Mar 2011, zlotowinfo wrote:

> gdy zdjąłem długie trochę się poprawiło ale nadal, dziś już tego nie
> odczuwam, może i faktycznie to słońce w ostatnim okresie?

Ale cudaczne "teorie" tworzycie... ;-)

Anomalie pola magnetycznego Ziemi owszem, potrafią generować nawet całkiem
spore napięcia, ale w liniach przesyłowych o długości kilkuset kilometrów,
a nie w takiej małej skali ;-)

Przyczyną opisywanego przez Ciebie elektryzowania są przedmioty znajdujące
się w naszym bezpośrednim sąsiedztwie, najczęściej zawierające tworzywa
sztuczne i posiadające bardzo małą przewodność elektryczną (ubrania,
obicia krzeseł, wykładziny i panele podłogowe, itp.) Gromadzeniu się
statycznych ładunków dodatkowo sprzyja suche powietrze, np. podczas
silnych mrozów, w pomieszczeniach ogrzewanych grzejnikami CO). Podczas
dotknięcia klamki, kaloryfera lub kranu z wodą te statyczne ładunki są
odprowadzane do ziemi, co odczuwamy jako niemiłe "kopnięcie" prądu.
Jeśli "winne" jest ubranie, to czasem wystarczy zastosować antystatyczny
płyn do płukania albo preparat w sprayu.

Nota bene, poszukaj sobie opisu eksperymetu z głaskaniem kota stojącego na
czymś dobrze odizolowanym od ziemi. Na suchej, kociej sierści potrafi
powstać potencjał rzędu kilkunastu kV ;-)

Pozdrawiam :)

W.

9. Data: 2011-03-02 11:45:44

Od: araPALA2 <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Również od kilku tygodni mam problem z elektyryzowaniem, co gorsza, to
przechodzi na resztę rodziny(i nie chodzi o zwykłe podanie ręki i kop).
Niczego nie zmieniłem w otoczeniu.
Burze na słońcu wg. mnie to całkiem sensowne uzasadnienie.
Wystarczy poobserwować zachowanie ludzi dookoła. Nie tylko na dalekim
południu. Recesja dociska i nerwowość również.
Czy wcześniej tylu pacjentów było w przechodniach w jednym terminie?
Nawet grypy są zupełnie inne niż w zeszłym roku .
Trzymają po 5 i więcej tygodni i leki nie pomagają.
Agresja narasta wszędzie.
Idąc w kolejkę normalnym krokiem jest się prześciganym (dosłownie
:)przez babcie po 80-tce, bo dzieci im chyba płaczą.
A jakie to nerwowe! Tylko zacznij.

10. Data: 2011-03-02 19:05:21

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak ktoś napisał wcześniej:
długo jest mroźno, więc wilgotność dużo mniejsza z 2 pszyczyn:
1 w mroźnym powietszu jest mniej wody (ścina się i staje się lodem ),
2 ogżewanie jest intensywniejsze i wysusza.

Zrobić tszeba pranie i suszyć w domu by zwiększyć wilgotność.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

Arytmia i kaszel
grypa a salicylany-pytanie
Barwniki laboratoryjne - gdzie kupić?