Arytmia serca

11. Data: 2003-02-02 16:58:38

Temat: Re: Arytmia serca-magnez
Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:b1jhvj$ona$1@news.onet.pl...

> Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
>
> Nie ma rady - trzeba bedzie zrobic Holtera. No i
>
> Dzieki. Gdzie mam sie w takim razie udac? Prywatnie do pierwszego lepszego
> kardiologa czy do prywatnej przychodni?

Najlepiej do przychodni prywatnej, w której jest kardiolog i na miejscu
można wykonać
te badania.
Pozdrowienia
Szanna

12. Data: 2003-02-03 13:08:49

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

No i
> ETT (exercise tolerance test - nie do wykrycia choroby wiencowej , ale
> aby sprawdzic czy arytmie znikaja przy wysilku).

A dlaczego to tak jest, ze znikaja przy wysilku? Ja wlasnie tak mam. Jak
chodze regularnie na basen to potem jest znacznie lepiej. Jak mnie cos
wykluczy z plywania to arytmia daje o sobie znac.

Pozdrawiam

Marzenna

13. Data: 2003-02-03 20:42:18

Temat: Re: Arytmia serca
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Feb 2003, Majka wrote:

> OK, ale lekarz nie skierował mnie na takie badania, czy więc można zrobić je
> na własny koszt?

to pytanie na co skierowal i co wybadal albo co sugeruje.

Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

14. Data: 2003-02-03 20:44:44

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Feb 2003, Majka wrote:

> Dzieki. Gdzie mam sie w takim razie udac? Prywatnie do pierwszego lepszego
> kardiologa czy do prywatnej przychodni?

niby wszystko jedno - Holter jest badaniem typowo kardiologicznym
wazne aby interpretacje potwierdzil lekarz a nie wreczono Ci tylko
wydruk z automatu.

P.

15. Data: 2003-02-03 20:51:11

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Feb 2003, Marzenna Kielan wrote:

> A dlaczego to tak jest, ze znikaja przy wysilku? Ja wlasnie tak mam. Jak
> chodze regularnie na basen to potem jest znacznie lepiej. Jak mnie cos
> wykluczy z plywania to arytmia daje o sobie znac.

trudno powiedziec - arytmia jest dosc trudna dziedzina medycyny
i nie zawsze latwo sobie z tym radzic. Nie zawsze tez tak na prawde
jest potrzeba jej leczenia w sensie stosowania lekow przeciwarytmicznych

P.

16. Data: 2003-02-03 21:14:46

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...

> to pytanie na co skierowal i co wybadal albo co sugeruje.

Zrobiłam z jego polecenia EKG (ocenił na prawidłowe) i morfologię (wyniki
też dobre).

Ciekawi mnie bardzo dlaczego teraz gdy nie palę arytmia tak się nasiliła?
/choć ogólnie jest lepiej - nie mam bóli/.

Pozdr
Majka

17. Data: 2003-02-03 22:56:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Feb 2003, Majka wrote:

> Ciekawi mnie bardzo dlaczego teraz gdy nie palę arytmia tak się nasiliła?
> /choć ogólnie jest lepiej - nie mam bóli/.

nie wiem - generalnie to nikotyna jest proarytmiczna a czy
jestes pewna ze istnieje zwiazek a nie przypadkowosc. A moze
jednak wystapila u ciebie reakcja "zespolu z odstawienia"
tejze niktotyny - to wowczas zaburzenia rytmu beda zjawiskiem
przejsciowym. Nie wiadomo, bo mamy za malo danych, nie badalismy
Cie, nie wiemy takze (bo Cie nie widzimy) czy nie podejrzewac
innych chorob (u mlodych osob) powodujacych zaburzenia rytmu
- ch. tarczycy, zespol prostych plecow itp.

P.

18. Data: 2003-02-04 07:03:13

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> [...]

> i nie zawsze latwo sobie z tym radzic. Nie zawsze tez tak na prawde
> jest potrzeba jej leczenia w sensie stosowania lekow przeciwarytmicznych

Tak wiem :-) W moim przypadku leczenie na razie jest zbedne. Epizody, jak je
nazwano, zdarzaja sie rzadko i zawsze sa pojedyncze. Ale skoro po wysilku
wyglada to lepiej to po prostu sie "wysilam" ;-)
Moze powiem cos idiotycznego, ale zauwazylam, ze problem ten wyrazniej daje
mi sie znac wtedy, gdy spada gwaltownie cisnienie. Jakos go wtedy zauwazam
czyli musi byc tego wiecej. Ogolnie rzecz biorac w niczym mi on jedna nie
przeszkadza, nie wplywa na jakosc mojego zycia i odkad wiem, jak to dziala
nie denerwuje sie.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan

19. Data: 2003-02-04 08:16:29

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...

Nie wiadomo, bo mamy za malo danych, nie badalismy
> Cie, nie wiemy takze (bo Cie nie widzimy) czy nie podejrzewac
> innych chorob (u mlodych osob) powodujacych zaburzenia rytmu
> - ch. tarczycy, zespol prostych plecow itp.

Kiedyś mi lekarz (zresztą ten sam, mój pierwszego kontaktu) powiedział, że
mam tzw. proste plecy nie tłumacząc nic więcej.. Co to znaczy i jakie może
mieć konsekwencje?
Szczerze mówiąc to po tej ostatniej wizycie czuję się trochę zlekceważona,
bo właściwie nic ona nie wyjaśniła :(

Dzięki
Majka

20. Data: 2003-02-05 07:42:40

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Feb 2003, Majka wrote:

> Kiedyś mi lekarz (zresztą ten sam, mój pierwszego kontaktu) powiedział, że
> mam tzw. proste plecy nie tłumacząc nic więcej.. Co to znaczy i jakie może

zespol prostych plecow jest u szczuplych osob kiedy odleglosc miedzy
mostkiem a kregoslupem jest niewielka. Moze to powodowac niekiedy
czynnosciowe
zaburzenia czy niegrozne zaburzenia rytmu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz