Arytmia serca

1. Data: 2004-08-04 11:53:18

Temat: Arytmia serca
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat miewam coraz czestsze i coraz dluzsze arytmie serca.
Leczylem sie u kilku lekarzy ale na razie nikt nie stwierdzil przyczyny.
Ostatnio od kilku miesiecy biore biosotal 3 razy dziennie + gopten.
Przedtem przez kilka lat przyjmowałem raz dziennie Concor 0,25.
Po kilku miesiacach przyjmowania tych nowych lekarstw żadnych zmian nie
stwierdzilem,
Dokładnie jest tak jak przy poprzednim lekarstwie.
Bywa ze kilka dni mam spokoj a nagle z nieustalonych przyczyn pojawia sie
napad arytmii i trwa od kilku godzin do calej doby.
Kilka razy zauwazyłem że po całym dniu spokoju, wieczorem odpęzony wypijam
szklanke piwa i po 20 minutach dostaje ataku arytmii. Bywa tez że jestem w
zupelnie swietnym stanie i w 20 minut po zjedzeniu sniadania pojawia sie
atak arytmii.
Mam takie skojarzenia że wystepuje to w ok 20 minut po spozyciu posiłku o
wysokim indeksie glikemicznym. Czy można by na tej podstawie zasugerowac
jakis kierunek poszukiwań przyczyn takich arytmii?

--
Tomasz

2. Data: 2004-08-04 12:07:02

Temat: Re: Arytmia serca
Od: cataztrof <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam takie skojarzenia że wystepuje to w ok 20 minut po spozyciu
> posiłku o wysokim indeksie glikemicznym. Czy można by na tej podstawie
> zasugerowac jakis kierunek poszukiwań przyczyn takich arytmii?

Nie jestem lekarzem, wiec to tylko sugestia.

Czy ta arytmia jest stwierdzona/zdiagnozowana (EKG/USG serca)?

Czy wykluczono np silna nerwice ?

Ja miewalem podobne "niczym nie uzasadnione" objawy,
przez dlugi czas (ponad 1.5 roku)

prawie sie do nich przyzwyczailem ;)

(zarzucilem sport, ruch, wysilek)

az nagle zapadlem na sezonowe zapalenie oskrzeli i lekarka
przepisala mi (na rozluznienie okrzeli) diphergan

mialem brac go na noc i po dwu dniach

obudzilem sie...i myslalem ze mi sie zeszlo
bo objawy "sercowe" ustaly...

sprawdzilem sobie puls - zeby sie upewnic ze nie strasze
;) i od tamtej pory mam spokoj...

Okazalo sie ze cale "objawy" to byla nerwica...
a ubocznym dzialaniem dipherganu bylo... silne uspokojenie... ;)

Zycze zdrowia i pozdrawiam

Woocash

3. Data: 2004-08-04 12:10:27

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cataztrof" <e...@w...pl> napisał >
> Czy ta arytmia jest stwierdzona/zdiagnozowana (EKG/USG serca)?

Tak, lekarz osobiście wyczuwal zaniki w rytmie serca, to samo udalo sie
zarejestrować na EKG, USG wykazywalo że wszystko jest w normie, wszelkie
analizy krwi i badania na czynnosc tarczycy tez byly swietne (w normie).
Czy to jest kwestia nerwicy nikt nie badał ( a jak to sie ma badać?)

> Okazalo sie ze cale "objawy" to byla nerwica...
> a ubocznym dzialaniem dipherganu bylo... silne uspokojenie... ;)

W piatek jestem umowiony z moim lekarzem, zasugeruje mu to o czym piszesz.
Dzieki

--
Tomasz

4. Data: 2004-08-04 12:47:12

Od: cataztrof <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tato! A Tomasz powiedzial/a ...:

> Czy to jest kwestia nerwicy nikt nie badał ( a jak to sie
> ma badać?)

Jesli sa jakiekolwiek wskazania na to ze mozesz miec
nerwice to warto zbadac.

jesli jestes z natury nerwowy - to na pewno -
ale nerwica serca to nie to samo co napad choleryka... ;)
nawet jesli jestes spokojnym czlowiekiem i zyjesz
spokojnie - organizm moze reagowac dziwnie...
halas miejski, praca w halasie, podroze w halasie
- wszystko to w nadmiarze prowadzi do nerwic...
A "nadmiar" jest cecha osobnicza - kazdy ma inny pulap.

Lekarz neurolog jest chyba odpowiednia osoba
do stwierdzenia czy to nerwica czy nie.

Pzdrwm

Woocash

5. Data: 2004-08-04 13:49:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Aug 2004 12:47:12 GMT, cataztrof wrote:

> Lekarz neurolog jest chyba odpowiednia osoba
> do stwierdzenia czy to nerwica czy nie.

Nie jest. Niby dlaczego miał by być?

Neurolog zajmuje się organicznymi uszkodzeniami układu nerwowego i
okolic (w tym mięśni), a nie zaburzeniami lękowymi. Neurolog zajmuje się
hardware, a nerwica to problem softwarowy.

Zaburzeniami lękowymi (czyli tym, co określa (ło) się mianem nerwic)
zajmuje się psychiatra lub psycholog, a nie neurolog.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

6. Data: 2004-08-04 18:04:56

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Bywa ze kilka dni mam spokoj a nagle z nieustalonych przyczyn pojawia sie
> napad arytmii i trwa od kilku godzin do calej doby.

Najprosciej zrobic w tym czasie EKG i sprawa jasna, albo tachykardia
zatokowa
( prawidlowy lecz przyspieszony rytm sreca) ew. arytmia- i bedziesz mial
odpowiedz .
przede wszystkim jaka .

szanna

7. Data: 2004-08-04 20:36:07

Temat: Odp: Arytmia serca
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ceqj1i$964$...@n...onet.pl...
> [...]

> wysokim indeksie glikemicznym. Czy można by na tej podstawie zasugerowac
> jakis kierunek poszukiwań przyczyn takich arytmii?

uzycie terminu arytmia na okreslenie zaburzen rytmu lub przewodzenia to tak
jakby powiedziec ze samochod ma awarie. czyli wiadomo ze cos jest nie tak
ale nic z tego nie wynika.
Zaburzen okreslanych arytmia pewnie jest z kilkanascie a jakby sie bawic w
szczegoly to znacznie wiecej. Od potencjalnie niegroznych i dobrze
rokujacych do stanowiacych bezposrednie zagrozenie zycia. Czyli postaraj sie
dokladnie nazwac zaburzenie ktore u Ciebie wystepuje. Byc moze szukany
termin znajdziesz w opisie EKG , Holtera lub wypisie z szpitala.
Poza dokladnym okresleniem rodzau zaburzen wazna jest Twoja przeszlosc
kardiologiczna jak i wiek. Majac te dane mozna cos podpowiedziec.

Piotr Maksymowicz

Ból łydek
KAC :)
Prywatna opieka medyczna w woj. mazowieckim
diclofenac+androvit na slaba watrobe
wirus - jak sie pozbyc