Autohipnoza i trening autogenny

1. Data: 2003-06-25 07:39:29

Temat: Autohipnoza i trening autogenny
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia na ten temat ?

1. Data: 2003-06-25 14:42:15

Temat: Re: Autohipnoza i trening autogenny
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl napisał(a):

> Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia na ten temat ?

Ja uczestniczyłam i prowadziłam trening autogenny. A co chciałabyś wiedzieć?

1. Data: 2003-06-25 15:03:54

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja uczestniczyłam i prowadziłam trening autogenny. A co chciałabyś wiedzieć?

No więc przede wszystkim chciałabym wiedzieć, czy rzeczywiście jest to takie
skuteczne jak zachwalają w książkach, i czy faktycznie tak łatwo się tego
nauczyć. Czy wystarczy faktycznie po prostu po parę minut dziennie sobie
powtarzać sugestie, i już ? Czy można się tego nauczyć samemu na podstawie
książki, czy też raczej bez nauczyciela nic z tego nie będzie ? No i czy
rzeczywiście po paru miesiącach można oddziaływać na siebie w miarę skutecznie,
np. zmniejszyć objawy nerwicy, lepiej spać itp ?

1. Data: 2003-06-25 15:28:13

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl napisał(a):

> No więc przede wszystkim chciałabym wiedzieć, czy rzeczywiście jest to
takie
> skuteczne jak zachwalają w książkach, i czy faktycznie tak łatwo się tego
> nauczyć.

Jest wiele osób, które sobie bardzo chwali tą metodę Na dawanie sobie
konkretnych sugesti ciało odpowiednio reaguje, a to daje bardzo pozytywne
efekty, głównie w dogłębnej relaksacji a to z kolei poprawia pracę organizmu.

> Czy wystarczy faktycznie po prostu po parę minut dziennie sobie
> powtarzać sugestie, i już ?

To zależy jakie mają być efekty i z jakiej przyczyny ktoś uczy się tego.
Jeżeli ktoś się tego uczy, żeby nauczyć się po prostu dobrej relaksacji, to
to starcza, ale jeśli problem jest głębszy (nerwica, bezsenność), to będzie
bardzo pomocne, ale może być niewystarczające.

> Czy można się tego nauczyć samemu na podstawie
> książki, czy też raczej bez nauczyciela nic z tego nie będzie ?

Można się nauczyć samemu, ale trzeba mieć dobrą literaturę i mieć
samozaparcie w ćwiczeniach.

Tak :)

POzdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-06-26 08:53:14

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> samozaparcie w ćwiczeniach.

Wielkie dzięki, ale będę Ci wdzięczna jeszcze o wiele bardziej :-) gdybyś
poleciła mi jakąś dobrą literaturę, na razie mam tylko "Hipnoza i autosugestia"
Gerharda Leibholda.

1. Data: 2003-06-26 11:38:28

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl napisał(a):

> Wielkie dzięki, ale będę Ci wdzięczna jeszcze o wiele bardziej :-) gdybyś
> poleciła mi jakąś dobrą literaturę

Może spróbuj dotrzeć do PAUL-CAVALLIERa J. "Wizualizacje". Myślę, że by Ci
się spodobało :) Ale też Simonton i Wirga mają podobne elementy w swoich
książkach.

Pozdrawiam...

Love Story.
Po prostu się nie da