Azalie

1. Data: 2000-02-13 16:00:48

Temat: Azalie
Od: "Pawel Sokol" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem ostatnio male azalie i chcialbym je za niedlugo troche przyciac.
Pomyslalem przy tym, ze niektore galazki mozna sprobowac ukorzenic i
rozmnozyc roslinke przy okazji. Jesli ktos wie jak sie rozmnaza azalie, to
prosze o pomoc.
Szuklaem juz na stronie www.ogrodnik.pl ale w opisie azalii nic nie ma o
rozmnazaniu

Pozdrawiam Pawel Sokol
p...@p...com

1. Data: 2000-02-13 18:24:38

Temat: Odp: Azalie
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Azalie mozesz latwo rozmnozyc wsadzajac uszczykniete pedy do torfu. Zrob to
pozna wiosna, do konca lata powinny byc ukorzenione. Musisz przez caly czas
kontrolowac wilgotnosc powietrza i podloza. Przy amatorski sadzonkowaniu
warto dodac do podloza superabsorbentu (troche teorii na
http://ogrody.agrosan.pl) , przy przemyslowym, taniej wynosi agroperlit.
Konce sadzonek mozna umoczyc w ukorzeniaczu. O robieniu sadzonek znajdziesz
mnostwo materialow u Krzyska Marusnskiego: http://ogrod.to.jest.to

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-02-14 13:05:07

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pawel Sokol <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:886ket$1ns$...@s...icm.edu.pl...
Jesli ktos wie jak sie rozmnaza azalie, to
> prosze o pomoc.

Myślę, że zależy od odmiany i pokroju azalii. Ja wielokrotnie rozmnażałam
z powodzeniem ) swoją azalię pontyjską (żółta, pachnąca) przez odkłady.
Nisko rosnące pędy przysypuje się ziemią z torfem (bez odcinania), pilnuje
wilgotności przez wiosnę i lato, a jesienią lub najdalej na wiosnę ostrożnie
rozgrzebuje i sprawdza czy są porządne korzonki. Wtedy należy odciąć i
posadzić w przygotowane miejsce. Metoda ta ma dodatkowe plusy. Nic się nie
marnuje i nawet malutkie rośliny kwitną od pierwszej samodzielnej wiosny.
Przysypane pędy należy dodatkowo przytrzymać w ziemi za pomocą sztywnych
drutów (prętów) w kształcie U.
Powodzenia.
Majka

1. Data: 2000-02-14 14:50:11

Temat: Re: Odp: Azalie
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Skad masz azalie pontyjska? to znaczy gdzie sprzedaja z wiarygodna
etykietka?
Dorota

Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-15 13:04:53

Temat: Odp: Odp: Azalie
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> Skad masz azalie pontyjska? to znaczy gdzie sprzedaja z wiarygodna
> etykietka?
> Dorota

W 1985 r. bylam na wczasach w Szklarskiej Porebie. Dom wczasowy otoczony byl
duzym ogrodem, w którym rosly azalie i rózaneczniki. Uzyskalam (po usilnych
naleganiach) cicha zgode kierowniczki DW na wykopanie malutkiej sadzonki
azalii. Wtedy nie wiedzialam jaka to odmiana. Przy pomocy zlamanego wieszaka
do ubran i skrzywionej lyzki do zupy wydobylam ja z ziemi. Przylapal mnie na
tym rozjuszony ogrodnik, który prorokowal, ze nie bede miala z niej pozytku
i roslina nie przyjmie sie w Szczecinie - tak brutalnie wyrwana z gruntu.
Ona jednak chyba bardzo chciala zyc, bo zniosla 12-godzinna podróz na sucho
w 30 st. upale (sierpien), przyjela sie i kwitla po 2 latach. Teraz ma 1,5 m
wysokosci i tylez szer. i bujnie kwitnie co roku. To, ze pontyjska znalazlam
w wielu zródlach - po kwiatach. Stosunkowo latwo ukorzenia sie przez odklady
ziemne i rozdalam juz wiele sadzonek. Dwa lata temu musialam ja przesadzic
do innego ogrodu, wyciagalo ja z ziemi 3 panów, jechala na taczce z duza
bryla ziemi i tez sie przyjela.
Pozdrawiam.
Majka

1. Data: 2000-02-15 13:31:00

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisał(a) w wiadomości: ...
>W 1985 r. bylam na wczasach w Szklarskiej Porebie.

Czy to na pewno był ten rok? Ta azalia ma w takim razie 15 lat!
Pozdrawiam Jurek

1. Data: 2000-02-15 14:59:59

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Wierzchnicki napisał w wiadomości: ...
> Czy to na pewno był ten rok? Ta azalia ma w takim razie 15 lat!

Zgadza się. To było prawie 15 lat temu.Pamiętam doskonale.
Majka

NEW PHONE NUMBERS
pozdrowienia
ile za pielęgnacje