B.pilna sprawa

1. Data: 2003-10-16 06:33:42

Temat: B.pilna sprawa
Od: "krzysiek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam
Ide zaraz kopac dzialke , a nie wiem czy wapnowanie nalezy
zrobic przed czy po kopaniu ziemi .B prosze o pomoc

2. Data: 2003-10-16 07:46:27

Temat: Re: B.pilna sprawa
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzysiek <k...@w...pl> napisał(a):

> Witam i pozdrawiam
> Ide zaraz kopac dzialke , a nie wiem czy wapnowanie nalezy
> zrobic przed czy po kopaniu ziemi .B prosze o pomoc

Ale jajo, chciałem ci podrzucić jakąś stronę jak to zrobić a tu nic. O. Znaczy się
zero opisów jak.
Jest ile, jest co itd. ale nie ma jak.
Nawet w kolorowych czasopismach (nb. jest parę badur).
:-(((

Sprawdziłeś pH gleby? dla większości roślin powinno ono wynosić około 6,5.
Oddaj próbkę gleby do analizy chemicznej.
Jeśli nie znasz pH a tylko czujesz, że powinieneś wapnować to daj maksymalnie 1,5 kg
wapna nawozowego lub 0,8-1,2 kg wapna palonego na 10 m2
powierzchni uprawnej.
Pamiętaj, aby wapno/nawóz równomiernie wymieszać z glebą. To bardzo istotne. Możesz
go rozsypać przed kopaniem (i kopać małe bruzdy) ale to dużo
trudniejsze, lub po kopaniu i równomiernie zagrabić mieszając z ziemią.
Nie syp tam gdzie w najbliższej przyszłości zamierzasz posadzić borówki,
rododendrony, wrzosy czyli rośliny na stanowiska kwaśne.

pozdr. Jerzy

3. Data: 2003-10-16 08:31:06

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak <w...@g...pl> napisał(a):

> Ale jajo, chciałem [...]

Uzupełnienie.
Jeśli kopiesz głęgboko to wapno dajesz po przekopaniu i mieszasz równomiernie w
wierzchniej warstwie gleby.
Nie zostawiaj wapna na powierzchni i nie wapnuj kiedy jest duża wilgotność gleby lub
za chwilę będzie padać.

> Pamiętaj, aby wapno/nawóz równomiernie wymieszać z glebą. To bardzo istotne. Mo
> żesz go rozsypać przed kopaniem (i kopać małe bruzdy) [...]

Tu chodziło o płytkie przekopywanie a własciwie spulchnianie powierzchniowe.
Acha i wapnujemy zawsze jesienią po "wykopkach".
;-)))

pozdr. Jerzy

4. Data: 2003-11-09 16:47:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a) w wiadomości: ...
>Nie zostawiaj wapna na powierzchni i nie wapnuj kiedy jest duża wilgotno?ć
gleby lub za chwilę będzie padać.

Dlaczego?

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-11-09 20:51:48

Temat: Odp: B.pilna sprawa
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bols19$mut$...@n...news.tpi.pl...
> gleby lub za chwilę będzie padać.
>
> Dlaczego?

Bo ciezko bedzie potem taki tynk wymieszac z gleba.

Elfir

Tulipany, Lilie - literatura poszukiwana
[spam] szafirki na sprzedaż/wymianę!!!
Ostraszacze
co to za roślina ?
kiedy wykopać kanne