Babka z ajerkoniakiem w/g Magdy vel Słonko.

1. Data: 2002-12-07 22:56:25

Temat: Babka z ajerkoniakiem w/g Magdy vel Słonko.
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałam Lilli, że zrobię
http://groups.google.com/groups?selm=aoeh5u%24q9c%24
1%40news.onet.pl&oe=UTF-
8&output=gplain
i dzieło już jest w piekarniku... oczywiście dzieło inspirowane przepisem,
a nie dokładna realizacja przepisu.

Skład miał być
1,75 szklanki maki pszennej,
4 jaja
szklanka cukru pudru
szklanka oleju
szklanka ajerkoniaku
2 lyzeczki proszku do pieczenia
skorka otarta z jednej cytryny
odrobina soli

ale u mnie się pozmieniało, bo faktycznie doszłam do wniosku, że Lilla miała
rację...

Wzięłam
2 szklanki maki pszennej,
4 jaja
3/4 szklanki cukru - nie pudru
3/4 szklanki oleju
3/4 szklanki ajerkoniaku
2 łyżeczki proszku do pieczenia
skorka otarta z jednej cytryny
odrobina soli

Znaczy więcej mąki, mniej płynów, mniej cukru

W przepisie było:
"Jajka utrzec z cukrem pudrem i odrobina soli. Dodac olej, skorke
cytrynowa i ajerkoniak.Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, polaczyc
z masa jajeczna."

Zaintrygowała mnie ta sól... Sól się dodaje żeby się białka ubiły, więc
podzieliłam jaja, białka ubiłam z solą, dodała cukier ubijałam dalej, potem
żółtka, olej ajerkoniak skórkę, i na koniec mąkę.

Wlałam to do dwóch keksówek (jakoś nie chciało mi się wyciągać formy do
babki) i piekę...

Napiszę, co mi wyszło.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-12-07 23:25:03

Temat: Re: Babka z ajerkoniakiem w/g Magdy vel Słonko.
Od: "Mirosława Zmysłowska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja na Boże Narodzenie będę piekła makowiec ściągnięty w ubiegłym roku z
Twojej strony.
Mira Z. (Wrocław)

--
Mira Z. (Wrocław)
Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w

1. Data: 2002-12-07 23:31:45

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
1%40news.onet.pl&oe=UTF-
> 8&output=gplain
> i dzieło już jest w piekarniku... oczywiście dzieło inspirowane

No i już wyjęte - po 40 minutach w 175 stopniach.
Kolor złoty, pęknięcie po środku klasyczne, wykałaczka wbita sucha (po 30
min była jeszcze mokra), smaku jeszcze nie znam - musi ciut przestygnąc,
zapach OK.
Zakalca nie przewiduję, ale może jak wystygnie?

1. Data: 2002-12-07 23:40:49

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirosława Zmysłowska" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> A ja na Boże Narodzenie będę piekła makowiec ściągnięty w ubiegłym roku z
> Twojej strony.
Hehe, ja też będę piekła :-)

1. Data: 2002-12-08 07:17:47

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:asu0uk$f6b$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Mirosława Zmysłowska" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hehe, ja też będę piekła :-)

A ja mam pytanie...Co mam zrobić z tą drugą połową biszkoptu?
Położyć obok i razem pokryć makiem i polewą? To nie jest jasno
opisane...

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-12-08 11:00:33

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez zrobilam to ciasto pare tygodni temu ale poszlam jeszcze dalej i
dalam 1/2 szklanki oleju i 2/3 szklanki ajerkoniaku i babka wyszla piekna,
wlasciwie nie babka bo pieklam w tortownicy:)) ale ciasto wyroslo rowniutko
i nie opadlo i tak jak napisalas, mialo piekny zloty kolor- smak bardzo mi
odpowiadal :)) Ajerkoniak robilam sama- reszte, ktora nam zostala wypilismy
oblizujac sie jak koty. Ciasto godne polecenia
W planach mam teraz ciasto z mandarynkami Ani Sheridan, robil ktos juz ktos
moze?

Pozdrawiam-
Kasia L

1. Data: 2002-12-08 18:28:02

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:asurlc$6eh$1@news.tpi.pl...

> A ja mam pytanie...Co mam zrobić z tą drugą połową biszkoptu?
> Położyć obok i razem pokryć makiem i polewą? To nie jest jasno
> opisane...

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/makowiec2.h
tm
O ten przepis pytasz? Jeśli tak to się dobrze domyśliłaś, czyli jednak jest
jasno napisane. :-)

1. Data: 2002-12-08 18:33:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja tez zrobilam to ciasto pare tygodni temu ale poszlam jeszcze dalej i
> dalam 1/2 szklanki oleju i 2/3 szklanki ajerkoniaku

Oj nie dalej, bo chyba nie zauważyłaś, że ja dałam więcej mąki...

> [...]
rowniutko
> i nie opadlo i tak jak napisalas, mialo piekny zloty kolor- smak bardzo mi

Złoty kolor skórki, a w środku cudownie żółciutka.
Pycha... i ta wilgoć od oleju... mniam...

> Ajerkoniak robilam sama- reszte, ktora nam zostala wypilismy
> oblizujac sie jak koty.

A ja miałam zakamuflowane pół butelki ajerkoniaku bolsa i trzeba było coś z
nim zrobić, żeby się nie zmarnowało...

> Ciasto godne polecenia

Zdecydowanie polecam - oczywiście z uwzględnieniem moich/naszych poprawek.
Znaczy Lilla miała rację, ze za dużo płynów.

> W planach mam teraz ciasto z mandarynkami Ani Sheridan, robil ktos juz
ktos
> moze?

Może link wrzucisz do archiwum, bom sama jakoś nie wygooglała...

1. Data: 2002-12-08 18:47:52

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:at0308$e22$1@news.onet.pl...

> [...]
tm
> O ten przepis pytasz? Jeśli tak to się dobrze domyśliłaś, czyli jednak

Nie, nie jest jasno opisane, bo domyślać się można różnie.
Szczególnie, jeśli ciasto robi się pierwszy raz :-)

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-12-09 08:21:25

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisała:

> Złoty kolor skórki, a w środku cudownie żółciutka.
> Pycha... i ta wilgoć od oleju... mniam...

Wspaniale!
Joanno i Kasiu, ciesze sie, ze udalo Wam sie upiec babke z ajerkoniakiem
bez zakalca :)
To bardzo optymistyczna wiadomosc zwlaszcza dla Doroty.
Ja nie zrobie tej babki, bo na razie nie mam ajerkoniaku.

Pozdrawiam
Lilla

szpryca do klusek/makaronu
przepisy