Badać - nie badać. Poradźcie

1. Data: 2007-05-30 11:46:50

Temat: Badać - nie badać. Poradźcie
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój 12-latek zauważył u siebie powiększony niebolesny węzeł chłonny na szyi
(tylko z prawej strony). Badanie USG potwierdziło: "kilka hypoechogenicznych
węzłów o wym. 11-17 mm". Poza tym niczego niepokojącego nie stwierdzono.
Poza powiększonymi węzłem żadnych dolegliwości nie ma. Zbadaliśmy krew: OB,
morfologia i rozmaz - wyniki są ok.
Lekarz zalecił testy IgG i IgM w kierunku toksoplazmozy (niezbyt tanie).

Mam pytanie: podobno połowa populacji ma lub miało toksoplazmozę. Czy w tej
sytuacji badanie ma sens?
Jacek

2. Data: 2007-05-30 12:12:32

Temat: Re: Badać - nie badać. Poradźcie
Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał

> Mój 12-latek zauważył u siebie powiększony >niebolesny węzeł chłonny na
> szyi

ja mam jeden na szyi, jeden podszczękowy lewy i jeden prawy;P

pozdro
fatrix

3. Data: 2007-05-30 12:23:35

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie: podobno połowa populacji ma lub miało toksoplazmozę. Czy w tej
> sytuacji badanie ma sens?
IMHO ma. Jeśli wyjdzie świeża infekcja (IgM) będzie można sensownie
przyjąć, że taka właśnie jest przyczyna powiększenia węzłów.
--
Krzysiek, EBP
Piekło to znieruchomiała teraźniejszość.

4. Data: 2007-05-30 15:11:02

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:o46yisnds2my$.mpfrn8nx4m9y.dlg@40tude.net...
> IMHO ma. Jeśli wyjdzie świeża infekcja (IgM) będzie można sensownie
> przyjąć, że taka właśnie jest przyczyna powiększenia węzłów.

no wlasnie, i jesli to igm to potem powtorzyc, bo nigdy nie wiadomo, czy to
od toxo. ja bym jeszcze zbadala ob i crp, ale nie jestem lekarze, to moje
gdybanie.

Nadmierne pocenie ciała - czego brakuje?
drzenie palca.
Kłucie pod prawym żebrem
Neurologopeda w Bielsku?
Lizosomy - budowa błony