Badanie MR głowy - prośba o interpretację wyniku...

1. Data: 2004-10-27 16:34:27

Temat: Badanie MR głowy - prośba o interpretację wyniku...
Od: "Piotrek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witamy!

Mamy taki oto wynik, na lekarza trzeba troche poczekac, a moze ktos
przetlumaczylby to na bardziej "ludzki"?

<cytat>
BADANIE MR GŁOWY

Pojedyncze, niewielkie ognisko podwyższonego sygnału w okolicy ciemnieniowej
prawej, w towarzyszącym, nieco zmienionym układem bruzd w tej okolicy. Nie
stwierdzam innych nieprawidłowych zmian w strukturach mózgu i tylnej jamy
czaszki. Układ komorowy symentryczny, bez zniekształceń i przemieszczeń.
</cytat>

Z góry dziekujemy

--
Pozdrawiamy
L&P

2. Data: 2004-10-27 16:47:29

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Oct 2004 18:34:27 +0200, Piotrek wrote:

> [...]
> czaszki. Układ komorowy symentryczny, bez zniekształceń i przemieszczeń.

W jakiej sekwencji ten podwyższony sygnał? W T1, T2, PD, FLAIR?... Przed
kontrastem, po, czy w ogóle bez? Jeśli bez, to dlaczego bez?... A po co
w ogóle było robione badanie?... Ile lat ma pacjent? Jakie są skargi
pacjenta?...

A tak w ogóle to:

"Q: Dostałem/am właśnie wyniki badania krwi/moczu/RTG. Napisane jest tam
co następuje: [...]. Czy wszystko jest w porządku?
A: Na takie pytanie z reguły nie można udzielić odpowiedzi. Badania
laboratoryjne, radiologiczne i wszelkie inne to badania dodatkowe, i co
z tego wynika - z reguły nie można ich interpretować w oderwaniu od
całości obrazu klinicznego, na który oprócz nich składa się wywiad i
badanie lekarskie. Jeśli otrzymałeś/aś wynik badań dodatkowych - udaj
się z nim do lekarza, który je zlecił, a jeśli masz wątpliwości co do
jego kompetencji lub jesteś niezadowolony/a z kontaktu z nim - zmień
lekarza."

Reasumując - najlepiej poczekajcie na wizytę u lekarza. Nikt tu nie jest
jasnowidzem.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-10-27 16:50:40

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Reasumując - najlepiej poczekajcie na wizytę u lekarza. Nikt tu nie jest
> jasnowidzem.

ale wiesz, jak czas sie dluzy???? czytasz opisy, diagnozy w necie, w
encyklopedii, a tam zawsze oprocz blahych chorob sa nowotwory itp:( przy b.
niskim wyniku pth, naczytalam sie takich strasznych rzeczy, ze chyba
osiwieje do piatkowej wizyty u lekarza....

4. Data: 2004-10-27 16:55:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Oct 2004 18:50:40 +0200, Ruua wrote:

> [...]
> niskim wyniku pth, naczytalam sie takich strasznych rzeczy, ze chyba
> osiwieje do piatkowej wizyty u lekarza....

I dlatego (poza uzasadnionymi przypadkami) moim zdaniem pacjent w ogóle
nie powinien dostawać do ręki wyników badań :)

5. Data: 2004-10-27 17:51:15

Od: "Piotrek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek rzecze co nastepuje.:
> W jakiej sekwencji ten podwyższony sygnał? W T1, T2, PD, FLAIR?... Przed
> kontrastem, po, czy w ogóle bez? Jeśli bez, to dlaczego bez?...

tego nie wiem - wyniki zacytowane to co jest "po polskiemu"

> A po co w ogóle było robione badanie?... Jakie są skargi pacjenta?...

zaburzenia w ostrosci widzenia jednego oka, oko jest w porzadku wg okulisty,
zalecenie wybrania sie do neurologa, ten zlecil badania krwii MR, ich wynik
podajemy tutaj

> Ile lat ma pacjent?

18

Co do FAQ - tak wiem, ale to inna sprawa niz pl.misc.samochody czy
p.m.telefonia.gsm - tak jak napisala Ruua - czas sie dluuuzy...

6. Data: 2004-10-27 17:56:59

Od: "Piotrek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek rzecze co nastepuje.:

nie wiedzialem, bo nie widzialem - ehh... sygnal w T2w, bez kontrastu, ale
dlaczego bez to juz nie wiemy...

> ten zlecil badania krwii MR, ich wynik podajemy tutaj

tutaj mialem na mysli: badania krwii ORAZ MR

7. Data: 2004-10-27 18:09:37

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I dlatego (poza uzasadnionymi przypadkami) moim zdaniem pacjent w ogóle
> nie powinien dostawać do ręki wyników badań :)

slowo daje - masz racje. ja schodze po takich akcjach, szczegolnie, gdy
chodzi o bliskich. jestem katastroficzka i wyobrazam sobie najgorsze:(((

8. Data: 2004-10-27 18:30:17

Od: "Piotrek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua rzecze co nastepuje.:
> slowo daje - masz racje.

tylko w dniu wynikow powinny docierac do lekarza i on by wszystko tlumaczyl
i wtedy dawal wyniki...

9. Data: 2004-10-27 19:09:22

Od: "A" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" napisał:

> slowo daje - masz racje. ja schodze po takich akcjach, szczegolnie, gdy
> chodzi o bliskich. jestem katastroficzka i wyobrazam sobie najgorsze:(((

A ja przeciwnie - zdenerwowałabym się dopiero, gdyby ktoś nie wydał mi
wyników badania!... Btw., nie cierpię, gdy człowieka w roli pacjenta
traktuje się jak niepełnosprawnego umysłowo...

Agata

10. Data: 2004-10-27 19:16:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Oct 2004 19:51:15 +0200, Piotrek wrote:

> zaburzenia w ostrosci widzenia jednego oka, oko jest w porzadku wg okulisty,
> zalecenie wybrania sie do neurologa, ten zlecil badania krwii MR, ich wynik
> podajemy tutaj

Opis imho nie zawiera nic, co można by bezpośrednio skojarzyć z
zaburzeniami wzroku. Neurolog to dobry pomysł.

> Co do FAQ - tak wiem, ale to inna sprawa niz pl.misc.samochody czy
> p.m.telefonia.gsm - tak jak napisala Ruua - czas sie dluuuzy...

:) Nie istnieje FAQ tej grupy. Wkleiłem kawałek napisany kiedyś przeze
mnie na wypadek, gdyby powstawało.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Tomografia impedancyjna w badaniu głowy i mózgu
dretwienie reki i sine paznokcie
Nadczynnosc tarczycy
Wysoki wskaźnik amylazy ( trzustka ) - gdzie się udać
tabletki czy wkładka a karmienie piersią