Bajki dla 4 latka

1. Data: 2008-02-18 18:12:47

Temat: Bajki dla 4 latka
Od: "Karolina" <b...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

moja córka ma 4 latka.
bardzo lubi oglądać (w rozsądnych ilościach 1 po przyjściu z przedszkola,
druga przed spaniem) Witch i Klub Winx
wcześniej była Kocia Ferajna
dziś się dowiedziałam, że moja pociecha pochwaliła się, że ogląda te bajki
swoim paniom w przedszkolu i panie zrobiły WIELKIE OCZY.
prawdopodobnie nie wiedzą co to za bajki mimo, że mają dzieci.
dodam, że przedszkole jest prywatne
zastanawiam się czy przypadkiem nie zostanę wezwana na dywanik - bo moje
dziecko ogląda TAKIE bajki
druga rzecz to taka, czy w ogóle to są odopowiednie bajki dla 4 letniej
dziewczynki.
ja nie widzę w nich nic złego - chociaż osobiście wolę Kocią Ferajnę lub
Flinstonów

gdyby ktoś chciał się ze mną podzielić swoimi doświadczeniami to byłabym
wdzięczna.

Karolina

2. Data: 2008-02-19 18:51:27

Temat: Re: Bajki dla 4 latka
Od: "Ewelina" <e...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> moja córka ma 4 latka.
> bardzo lubi oglądać (w rozsądnych ilościach 1 po przyjściu z przedszkola,
> druga przed spaniem) Witch i Klub Winx

A próbowałaś jej włączyć jakieś bajki Disneya ? Myślę, że są i fajniejsze i
mądrzejsze przede wszystkim. Kopciuszek, Śpiąca Królewna, Śnieżka, Mała
Syrenka itd, to klasyka i 4 letnia dziewczynka z pewnością je pokocha. To
tak z własnego doświadczenia.
Polecam ostatnią bajkę Disneya " Zaczarowana". Rzeczywiście Walt byłby dumny
;)

pozdrawiam,

Ewelina

3. Data: 2008-02-20 08:47:37

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak z własnego doświadczenia.
> Polecam ostatnią bajkę Disneya " Zaczarowana". Rzeczywiście Walt byłby

A próbowałyście drogie przedmówczynie rozmawiać ze swoimi dziećmi, o ich
wrażeniach i o tym co zapamiętały po obejrzeniu tych bajek? Jeśli nie to
warto to zrobić, dobry materiał do przemyśleń.

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2008-02-20 09:05:40

Od: "Ewelina" <e...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> A próbowałyście drogie przedmówczynie rozmawiać ze swoimi dziećmi, o ich
> wrażeniach i o tym co zapamiętały po obejrzeniu tych bajek? Jeśli nie to
> warto to zrobić, dobry materiał do przemyśleń.

myślę że to logiczne, że się z dziećmi o obejrzanych bajkach rozmawia....

pozdrawiam,

Ewelina

5. Data: 2008-02-20 09:28:43

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Flinstonów
>
> gdyby ktoś chciał się ze mną podzielić swoimi doświadczeniami to byłabym

nie rozumiem twoich obaw o dywanik ,bez przesady czy panie sa krolami
swiata i wladcami wszytskich dzieci aby dyktowac oc dziecko moze a co
nie ogladac w domu ?
przeciez to twoje dziecko.
to z eone nie znaja tych bajek to nie kniec swiata zapewniam cie ze
panie wiele rzeczy nie potrafia i nie znaja.

polecam ogladac bajki z dziecmi i je tlumaczyc .

dobrze jest miec kolecje na dvd i okreslic kiedy mozemy ogladac
bajki,nie polecam kanalow tv z bajkami bo wtedy trudniej zapanowac nad
dzieckiem szczegolnie bardziej bystrym .

u nas od zawsze mloda oglada bajki pelnometrazowe tylko w weekend rano,w
tygodniu tylko dobranocki plus kanaly tv z bajkami u babci u ktorej
mloda jest sredni 3 razy w roku wiec nic sie nie dzieje i tak od zawsze
,obecnie mloda lat prawie 8 sama wybier dobranocki i najczesciej woli
ogladac serial Friends niz dobranocke :-D
p.

6. Data: 2008-02-20 09:54:29

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> myślę że to logiczne, że się z dziećmi o obejrzanych bajkach rozmawia....
>
> pozdrawiam,
>
> Ewelina

nie zawsze jest to tak oczywiste, w większości przypadków jednak nie
dlaczego Karolina pyta na grupie jaka bajka jest odpowiednia dla jej
4-latki?
odpowiedzi może być kilka na to pytanie

Pozdrawiam

Monika

7. Data: 2008-02-20 18:35:28

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <b...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
> druga rzecz to taka, czy w ogóle to są odopowiednie bajki dla 4 letniej
> dziewczynki.

Zdecydowanie nie sa to bajki dla 4-latki.
Iwona

8. Data: 2008-02-20 21:03:04

Od: "Ewelina" <e...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zdecydowanie nie sa to bajki dla 4-latki.

Wiesz Iwonko, dla jednych rodziców takie bajki są be, dla innych nie...Of
kors nie pochwalam Witchów i innych dziwadeł dla dzieci w tym wieku ale...
Mam znajomą, której dziewczynka rok temu miała właśnie 4 lata i zarówno ona
jak i jej znajome z przedszkola posiadały całą kolekcję Witch, tzn począwszy
od karteczek, filmów DVD a kończąc na strojach na bale i laleczkach
Barbie - Witch ( czy jakoś tak )... Zaznaczę, że znajoma pochodzi z
niewielkiego miasta i tam po prostu jak panuje jakaś moda, to zarówno dzieci
jak i ich rodzice poddają się jej bez wahania... :-/

ev

9. Data: 2008-02-20 22:29:09

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:fphrlk$j7i$1@news.onet.pl...
> Zdecydowanie nie sa to bajki dla 4-latki.
No chyba, że ma starszą siostrę )

pozdrówka
Karolina

10. Data: 2008-02-21 09:11:06

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dzieci
> jak i ich rodzice poddają się jej bez wahania... :-/

To prawda, każdy z rodziców ma swoje kryterium doboru bajki dla swojego
dziecka.
Jedni się zastanawiają nad doborem bajki mając świadomość jak wielką bajka
pełni funkcje kształcącą/w jaki sposób wpływa na nasze dziecko, inni na tym
się nie zastanawiają, serwują dzieciom cokolwiek, ulegają modom.

Uważam, że miejsce zamieszkania nie ma tu większego znaczenia, raczej ma tu
znaczenie podejście rodziców do tematu bajek, dostępność tych bajek,
zasobność portfela (w kontekście paranoi około bajkowej- gadżety.)

Pozdrawiam

Monika

Czego warto dziecko uczyć?
Nie prosiły o śmierć, a jednak je uśmiercono.
Oprogramowanie blokujące strony dla dorosłych
reformy edukacji
Dzieci emigrantów