Banany

1. Data: 2003-08-08 13:18:53

Temat: Re: Banany
Od: "makaron" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bh07kn$grl$1@news.onet.pl...
> Witam.
>
> Mam w domu trochę bananów bardzo przejrzałych. Może podpowiecie mi jakiś
> deser z nich albo może ciasto.
OCZYWIŚCIE CIASTO PANI BASSETT!
makary

1. Data: 2003-08-08 13:19:22

Temat: Banany
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam w domu trochę bananów bardzo przejrzałych. Może podpowiecie mi jakiś
deser z nich albo może ciasto.

Pozdrawiam,
Anna Styś

1. Data: 2003-08-08 13:24:44

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> domu trochę bananów bardzo przejrzałych. Może podpowiecie mi jakiś
> deser z nich albo może ciasto.

Ponizej cytat z przepisem na pyszne ciasto:
banana ciacho Magdy Bassett

Ciasto bananowe
110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu
(jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka, ubijac

1minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac

1minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy,
wymieszac lyzka,
przelac do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc
bardzo
brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie
opadaja na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo
dojrzale, mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo sie
obieraja po
zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.

1. Data: 2003-08-08 14:28:03

Od: Halina <"halinab"@ sympatico.ca> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Styś" wrote:

> Witam.
>
> Mam w domu trochę bananów bardzo przejrzałych. Może podpowiecie mi jakiś
> deser z nich albo może ciasto.

Przy okazji tematu bananów podam jak je uzzywam do miesnego dania.
Poledwiczki wieprzowe (popcięte w grubsze talarki;) i lekko nadtłuczone)
podsmażam. Pieczarki na masełku też. Łączę i trochę duszę do miękkosci
a na koniec dodaję dobrej (tłustej) smietany.
Banany obrane i przekrojone wzdłuż podsmażam króciutko na masle z obu
stron i kładę na wierzchu tego dania. Podaję z ryzem + jakas zielona
sałata.
H.

1. Data: 2003-08-08 15:17:25

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje bardzo prosty przepis mojej przyjaciółki Oli:

Obierz banany ze skórki, zrób wzdłuż nich nacięcie nożem, w ten rowek
wsadz kilka kostek czekolady.
Zawiń banany dokładnie w folię aluminiową i wstaw na 15 - 20 minut do
piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st C.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-08-08 15:56:46

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Styś wrote:
> Witam.
>
> Mam w domu trochę bananów bardzo przejrzałych. Może podpowiecie mi jakiś
> deser z nich albo może ciasto.
>
> Pozdrawiam,
> Anna Styś
Moj ulubiony koktajl:
2 dojrzale (lub przejrzale) banany
2 kiwi
100 ml zimnego mleka

Owoce zmiksowac na papke, a potem dodac mleko i zmiksowac ponownie.
Mozna dodac troche cynamonu lub imbiru w zaleznosci od upodoban.

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-08-08 18:02:36

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam.
>
> Mam w domu trochę bananów bardzo przejrzałych. Może podpowiecie mi jakiś

Moze koktajl bananowo-ananasowy.
Do miksera, zalac woda albo sokiem brzoskwiniowym (Granini sie swietnie
nadaje) i do wysokiej szklanki.
Lod, slomka i da sie przeczekac te upaly:)

pozdrawiam
Mor.

smażone banany
Czy zagląda tu Grześ