Bardzo niskie ciśnienie !

1. Data: 2002-08-06 07:50:26

Temat: Re: Bardzo niskie ciśnienie !
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy może ktoś polecić jakiś środek na leczenie niskiego ciśnienia.
> Moja żona ma 28 lat i ma bardzo niskie ciśnienie 90 na 60, czasami 100 na
> 70 ale to jest już dobre.
> Czy ktoś ma podobny problem i jakoś temu zapobiega.
> Myślę o jakiś lekach oprócz zalecanego konika lub lampki wina na
> podniesienie.

Moje ciśnienie oscyluje w tych samych okolicach (95/60 - 110/70). Nadmienię,
że jestem w 6 m-cu ciąży i w zasadzie powinno się trochę podnieść.
Mnie tam raczej nie przeszkadza w życiu. Czasem tylko zasypiam na stojąco.
Poza tym jak czuję się nieciekawie w związku z tym ciśnieniem, więcej się
ruszam i już jest lepiej.

pozdr.
Asmira

3. Data: 2002-08-06 08:41:38

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poza tym jak czuję się nieciekawie w związku z tym ciśnieniem, więcej się
Pozdraawiam wszystkich niskociśnieniowców po pierwszej mocnej porannaej dawce
kofeiny. Jeżeli o mnie chodzi to jedyny sposób na poprawienie rannego
samopoczucia zwłaszcza w tak piękny świt jak ten dzisiejszy. Po prostu mocna
kawa. Znajomy lekarz stwierdził, że w zasadzie niskie cisnienie nie jest
uznawane za stan chorobowy wymagjący leczenia w przeciwieństwie do wysokiego.
Przynajmniej jesteśmy dużo mniej zagrożeni groźnymi chorobami jak np. udar,
więc doceniajmy dobre strony naszego stanu, pomimo tych złych.
Dobrego samopoczucia :-))
KateS

4. Data: 2002-08-06 14:04:16

Od: "Don" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

mario napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>Czy ktoś ma podobny problem i jakoś temu zapobiega.
>Myślę o jakiś lekach oprócz zalecanego konika lub lampki wina na

Witam.
A czy ktos moglby napisac jakies sa objawy niskiego
cisnienia ?

Pozdrawiam
Don

5. Data: 2002-08-06 15:29:45

Od: "AniaG" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdraawiam wszystkich niskociśnieniowców

i wzajemnie.

> Jeżeli o mnie chodzi to jedyny sposób na poprawienie rannego samopoczucia
...mocna
> kawa.
Chcialby się rzec - takiemu to dobrze. Mnie po kawie o dziwo chce się spać.

> [...]
wysokiego.
> Przynajmniej jesteśmy dużo mniej zagrożeni groźnymi >chorobami jak np.

mój także. nie mniej jednak systematycznie musze robic badania krwi bo
wiecznie mnie ktos podejrzewa o anemię. najgorzej przy badaniach kontrolnych
niezbednych do pracy-za kazdym razem musze sie tłumaczyć, że te wyniki sa
piękne i lepsze nie będa. Niestety najcześciej otrzymuje "zdolny do
pracy.Data nastepnego badania za rok".

pozdrawiam
Anka
--
"Niepewność jest jak sól.
Żadna potrawa bez niej nie nadaje się do zjedzenia,

6. Data: 2002-08-06 18:07:29

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 6 Aug 2002 17:29:45 +0200, AniaG <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> niezbednych do pracy-za kazdym razem musze sie tłumaczyć, że te wyniki sa
> piękne i lepsze nie będa. Niestety najcześciej otrzymuje "zdolny do

A ile przypadków "niskiego ciśnienia" to depresja.
To wiązanie wysokości ciśnienia ze złym samopoczuciem to w 90% mit.

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

7. Data: 2002-08-06 18:27:25

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

living_english_structure wrote:

> A ile przypadków "niskiego ciśnienia" to depresja.
> To wiązanie wysokości ciśnienia ze złym samopoczuciem to w 90% mit.

tak, tak... ;-)

Podobnie jak niedoczynność tarczycy to też depresja, nadczynność zaś -
nerwica...

Podobnie jak chromanie przestankowe albo unikanie wysiłku przez osoby z
niewydolnością krążenia, to po prostu depresyjny brak napędu.

Krzysztof

8. Data: 2002-08-06 20:17:21

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 6 Aug 2002 20:27:25 +0200, Krzysztof <k...@a...mail.ru>
wrote: > living_english_structure wrote:
> [...]
> Podobnie jak chromanie przestankowe albo unikanie wysiłku przez osoby z
> niewydolnością krążenia, to po prostu depresyjny brak napędu.
Czy jest choroba "niskie ciśnienie" ?
Hypotonia to jest głównie ortostatyczna.
Hypotonia to objaw. Krwawienia odwodnienia wstrząsu septycznego itp itd
Nalałoby zastanowić się nad przyczyną "ciśnienia tętniczego, które uważamy
za niskie i uważamy za będące przyczyną złego sampoczucia.

A na marginesie zapewne 80-90% przypadków porad pierwszego kontaktu to
psychosomatyka.

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

9. Data: 2002-08-06 21:51:58

Temat: Odp: Bardzo niskie ciśnienie !
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy ktos moglby napisac jakies sa objawy niskiego
> cisnienia ?

Zawroty głowy, np. przy wstawaniu z pozycji klęczącej, połaczone z
"ciemnościa przed oczami", uczucie, że np. bardzo chcesz ruszyc ręką,
a nie możesz jej podnieść, ziewanie, senność, czasem otępienie.
Piszę, jak ja się czuję, nie wiem, co na to medycyna.

Pomaga mi poranna kawa i duża ilość wypijanych płynów
(bezalkoholowych, naturalnie).

pozdr

cherokee

10. Data: 2002-08-07 08:38:40

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof wrote:

> [...]
>
> Podobnie jak chromanie przestankowe albo unikanie wysiłku przez osoby z
> niewydolnością krążenia, to po prostu depresyjny brak napędu.

Krzysztofie, łatwo jest ironizować, ale czy masz jakieś dane z badań
naukowych wskazujące na to, że ciśnienie np. 100/60 jest niskie i wymaga
podniesienia? Bo ja jestem zwolennikiem tezy, że objawy rzekomego "niskiego
ciśnienia" mają szereg innych przyczyn, w tym - czasami - depresję.

Leszek

Olej lorenza
Testy na daltonizm !
przetłuszczjące się włosy