Bardzo proszę o pomoc

1. Data: 2001-04-22 21:17:30

Temat: Bardzo proszę o pomoc
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam deszczowo i wiosennie

Mam kilka nietypowych pytań:

- czy kora sosnowa dostępna w sklepach ogrodniczych jest tylko
przekompostowana, czy jest dodatek jakiejś chemii?

- czy jest możliwość kupienia torfu naturalnego a nie zakwaszanego czy tam
odkwaszanego? Jeżeli tak to gdzie w Wwie i okolicach?

- Gdzie w miarę centrum wwy dostanę nieduże płaskie kamienie, takie jak do
skalniaków??? Czy w tych wszystkich centrach można kupić 2-3 małe kamienie, czy
mnie pogonią za małą ilość...

Pytania są o tyle nietypowe, że wszystkich tych rzeczy potrzebuję dla moich
żólwi, torfu i kory jako ściółki a kamieni jako wystroju. Bardzo proszę o rady,
bo nie bardzo mam kogo spytać...

Pozdrawiam serdecznie i wiosennie
Joanna Pyka (Natka)
Legionowo k. Wwy
n...@p...onet.pl

2. Data: 2001-04-23 08:48:24

Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam deszczowo i wiosennie
>
> Mam kilka nietypowych pytań:
>
> - czy kora sosnowa dostępna w sklepach ogrodniczych jest tylko
> przekompostowana, czy jest dodatek jakiejś chemii?

W swoim czasie przeczytałam, że rośliną niesłychanie wrażliwą na zawartość
toksyn w podłożu jest zwykła sałata. Można wysiać trochę sałaty w korę i
zobaczyć, jak będzie rosła. Myślę, że jak sałata wytrzyma, to żółwie też.
Oczywiście kora o drobnej frakcji.

> - czy jest możliwość kupienia torfu naturalnego a nie zakwaszanego czy tam
> odkwaszanego? Jeżeli tak to gdzie w Wwie i okolicach?

Torf naturalny, tzw. wysoki, sfagnowy, ma niski, naturalnie kwaśny odczyn (w
granicach pH 4-4,5). Jeśli "odkwaszany", to podobno kredą.
Teoretycznie przynajmniej torf jest jałowy i nieszkodliwy. Wszelkie tzw.
"substraty", "podłoża" itp. należy wykreślić z myśli.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-04-23 12:36:38

Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamienie w kilkunastu rodzajach dostaniesz w centrum ogrodniczym przy drodze
na Nieporet, po lewej stronie (tam sa teraz roboty drogowe i jest znak
"slepa uliczka", ale nie przejmuj sie i jedz :)).
Skret w prawo za Zeraniem - za Florpakiem na Modlinskiej - (no prosze,
wszystkie punkty orientacyjne zwiazane sa z ogrodem :))))))), na wysokosci
wiaduktu. Tak jak na zeranska gielde samochodowa, wzdluz Kanalu Zeranskiego.

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------

4. Data: 2001-04-23 15:36:11

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: n...@p...onet.pl

> - czy jest możliwość kupienia torfu naturalnego a nie
> zakwaszanego czy tam
> odkwaszanego? Jeżeli tak to gdzie w Wwie i okolicach?

Z tego, co się orientuję, to można kupić odkwaszony albo
nieodkwadszony, bo torf z natury swojej jest kwaśny...

> - Gdzie w miarę centrum wwy dostanę nieduże płaskie
> kamienie, takie jak do
> skalniaków??? Czy w tych wszystkich centrach można kupić
> 2-3 małe kamienie, czy
> mnie pogonią za małą ilość...

Dziwny pomysł, żeby kilka kamyków dla żółwi kupować w sklepie....
Mnóstwo takich można znaleźć na plaży wiślanej za Wilanowem. Uwaga -
latem kręcą się tam golasy, ale teraz to chyba nie... ;-)))

> Pozdrawiam serdecznie i wiosennie
> Joanna Pyka (Natka)
> Legionowo k. Wwy
> n...@p...onet.pl

W Legionowie bywam co piątek. Można by się może spotkać?

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

5. Data: 2001-04-24 07:32:11

Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Z tego co pamiętam, chociaż mogę się oczywiście mylić, to torf może być w
sposób całkowicie naturalny zarówno kwaśny jak i zasadowy. Zależnie od tego,
z jakich roślin i gdzie powstał. Tofr kwaśny powstaje w torfowiskach
wysokich (dlatego bywa nazywany wysokim), torf zasadowy powstaje na
torfowiskach niskich (i bywa nazywany niskim). To czy torfowisko jest
wysokie czy niskie zależy od tego, czy jest zasilane wyłącznie z opadów
atmosferycznych (wysokie), czy również z jakiejś wody płynącej po ziemi
(niskie), np. z rzeki.
Na pewno można również odkwasić torf wysoki, np. kredą i wtedy na opakowaniu
powinien mieć napisane - odkwaszony.
Pozdrawiam - Danusia

6. Data: 2001-04-25 19:53:44

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie

Dziękuję za wszystkie rady i porady ;-)))))

Precyzując sprawę torfu, chodziło mi po prostu o to czy mozna kupic torf
naturalny bez chemii. Więc można, jeśli ufać producentowi. widziałam taki dziś
w OBI gdzie zawitalam całkiem przypadkiem ;-)))
Wyszło mi więc 20 zł za 130l mieszanki kory i torfu (kora 50l za 9.99 i torf
80l za 9,99) zamiast 125 zł w sklepie zoologicznym...za 125l Nieźle prawda?

Kamienie znad Wisły niestety nie mają takich fajnych kolorów jak te ogrodnicze,
więc chyba jednak pojadę po te 2-3 sztuki, może mnie sprzedawcy nie zabiją... ;-
))))))

Pozdrawiam słonecznie i życzę połamania grabi, czy jak tam się mówi...;-))))))

Natka

7. Data: 2001-04-25 19:56:11

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

> W Legionowie bywam co piątek. Można by się może spotkać?
> Maya
> "When God made man, she was only testing"

Hmm niby można ale ja sie na ogrodach wogóle nie znam (mieszkam w bloku), na
kuchni też nie zabardzo... ;-)))))). Mogę ew. pokazać żółwie... ;-)))))))))))))

Natka (ciężki przypadek zaawansowanej żółwiozy...;-))))))))

8. Data: 2001-04-26 11:16:07

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: n...@p...onet.pl

> [...]
> żółwie... ;-)))))))))))))
>
> Natka (ciężki przypadek zaawansowanej żółwiozy...;-))))))))

Ależ wcale nie trzeba rozmawiać on topic!! ;-)))

--
Maya (ciężki przypadek zaawansowanej kotozy...;-)))))))
"When God made man, she was only testing"

9. Data: 2001-05-06 14:08:16

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ależ wcale nie trzeba rozmawiać on topic!! ;-)))
>

> --
> Maya (ciężki przypadek zaawansowanej kotozy...;-)))))))
> "When God made man, she was only testing"

A jaki 'topic' by Cię interesował ????

Sorki za opóźnienie, ale wiesz ten dłuuuuuuuuugi weekend.......

Pozdrawiam
Natka

10. Data: 2001-05-07 08:52:18

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: n...@p...onet.pl

> A jaki 'topic' by Cię interesował ????

Hmmm, nie wiem, ale coś by sie pewnie znalazło.... Może być o
żółwiach, ja mam wszechstronne zainteresowania... No i jak, znalazłaś
dla nich kamienie?

> Sorki za opóźnienie, ale wiesz ten dłuuuuuuuuugi weekend.......

No problem.

A w ten piątek mnie nie będzie, jadę do Zakopca (Hu!!! Ha!!! ;-))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

kupie SWIERK SREBRNY
pozdrowienia
pozdrowienia
Buxszpan