Bardzo proszę o poradę

1. Data: 2005-09-25 13:11:17

Temat: Bardzo proszę o poradę
Od: "a&B" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam siostrę w Domu Pomocy Społecznej, która jest tam decyzją sadu. Chodzi o
jej mieszkanie, które opieka chce zlikwidować z racji że siostra tam nie
mieszka, a dług za mieszkanie rośnie. Jest to mieszkanie spółdzielcze ok
30m2 które można wykupić na własność. Koszt tego z uregulowaniem czynszu i
opłatą notarialną to przeszło 10 tyś zł Nie wiem co zrobić czy przekazać jej
pieniądze z wkładu ok 20tyś czy je wykupić, trzymając jako lokatę kapitału.
Siostra bardzo lubi tam przyjeżdżać na przepustki, ale nie może mieszkać
sama z racji stanu zdrowia. Czy za mieszkanie własnościowe płaci się czynsz?
Wiem ze prąd wodę media etc oczywiście tak. Jesli nikt tam nie mieszka czy
można wyłączyć np ogrzewanie na stałe? Ile takie mieszkanie własnościowe
jest warte, blok ma 20 lat kuchnia, łazienka przedpokój, duży pokuj, balkon,
duże miasto, niedaleko centrum Jest niestety zaniedbane, stare okna, ściany
do tapetowania. Jesli opieka przejmie wkład, pójdzie na lekarstwa itd
zamiast siostra dostawać je z fund socjalnego.
Liczę na pomoc
Pozdrawiam
Peter

2. Data: 2005-09-25 13:51:12

Temat: Re: Bardzo proszę o poradę
Od: "mario" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ja osobiscie bym je wykupil. Jelsi chodzi o czynsz, to rowniez sie placi gdy
jest to mieszkanie wlasnosciowe, przynajamniej ja place :)

Co reszty sie nie wypowiadam.

Pozdrawiam m.

3. Data: 2005-09-25 14:30:48

Temat: Re: Bardzo proszę o porad
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> ja osobiscie bym je wykupil. Jelsi chodzi o czynsz, to rowniez sie placi
> gdy
> jest to mieszkanie wlasnosciowe, przynajamniej ja place :)

W tzw. Wspolnocie czyli budynku komunalnym w ktorym wiekszosc mieszkan
zostala wykupiona przez osoby w nich mieszkajace oprocz czynszu i kosztow
biezacej eksplatacycji budynku nalezy co miesiac wplacac pieniadze na
Fundusz Remontowy, ktory ustalany jest w zlotych od m. kw. powierzchni
mieszkania. Do tego dochodzi jeszcze podatek gruntowy od budynku i
mieszkania. Takie sa laczne koszty posiadania mieszkania w takim budynku.

Leszek

4. Data: 2005-09-25 18:07:13

Od: "Koola" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do tapetowania. Jesli opieka przejmie wkład, pójdzie na lekarstwa itd
> zamiast siostra dostawać je z fund socjalnego.

ZTCW to w przypadku mieszkania wlasnosciowego czynszu jako takiego nie ma
ale sa wszystkie inne oplaty (np. koszty utrzymania, ogrzewanie, woda,
scieki, wywoz smieci) wraz z funduszem remontowym -do tego moze dojsc np.
oplata za piwnice jesli nie jest wlasnosciowa oraz za swiatlo w piwnicy.
Do tego dochodza oplaty za gaz i prad.

Ogrzewania wylaczyc sie nie da -tutaj sprawa jest prosta, jezeli to jest
C.O. tonawet nie ma takiej technicznej mozliwosci zeby odlaczyc jedno
mieszkanie bo przewaznie piony ida przez wszystkie meszkania od dolu do
gory. Mieszkanie musi byc ogrzewane bo inaczej to w czasie mrozow przemarzna
sciany -druga sprawa to taka ze jezeli ty wylaczysz zupelnie ogrzewanie (np.
zdemontujesz kaloryfery) to dogrzewac Twoje mieszkanie beda sasiedzi "przez
sciany" i na to tez raczej nikt nie pojdzie.

Odlaczyc mozesz prad i gaz -jezeli zostanie sam licznik ale odlaczony z
mozliwoscia ponownego podlaczenia to wtedy pozostana jakies smieszne oplaty
za te media.

Mysle ze rozsadnie byloby wykupic i wynajac, tak zeby najemca placil
wszystkie miesieczne koszty a 10tys za mieszkanie to raczej nie duzo.

pozdr.

5. Data: 2005-09-25 21:28:25

Od: "Jagna" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a&B" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do tapetowania. Jesli opieka przejmie wkład, pójdzie na lekarstwa itd
> zamiast siostra dostawać je z fund socjalnego.

Ja bym proponowała aby osoba zajmujca się siostrą, zwróciła się w tej
sprawie do Spółdzielni Mieszkaniowej .Czynsz i za ogrzewanie oraz
inne drobne opłaty: światło na klatce schodowej, w piwnicy, wywóz
śmieci, fundusz remontowy musi ktoś płacić.
Metr kwadratowy mieszkania o jakim Pani piszę wynosi około 1000-
2000 zł. Kalkulację opłacalności musi zrobić osoba opiekująca się.
--
Pozdrowienia
Jagna :-))

Dzisiaj wybory - dostępność "wyborów"
Spółdzielnia socjalna
film w tvn
Wybór wózka - wysokość oparcia
[SPAM] Winda krzesełkowa - Sprzedam tanio