Basen a skóra twarzy

1. Data: 2004-12-02 21:03:20

Temat: Basen a skóra twarzy
Od: "Nixe" <nixe@fałpe.peel> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieją jakieś ochronne specyfiki do twarzy, które można byłoby stosować
przed pójściem na basen? Chodzi mi o to, by nie narażać skóry na ciągłe
działanie chlorowanej wody. Pływam 2 razy w tygodniu 1-1.5 godziny i moja
dość wrażliwa skóra cierpi :( Owszem, zaraz po wyjściu stosuję silnie
nawilżającą maseczkę (bez zmywania), ale oprócz tego chciałabym także
zabezpieczać się przed wejściem do wody.

--
PozdrawiaM

1. Data: 2004-12-03 03:33:04

Temat: Re: Basen a skóra twarzy
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <nixe@fałpe.peel> wrote in message news:convuo$23eq$1@news.mm.pl...
> [...]
> Owszem, zaraz po wyjściu stosuję silnie nawilżającą maseczkę (bez zmywania), ale
oprócz tego chciałabym także zabezpieczać się

moze po prostu ja natlusc??? jakims zwyklym, tlustym
kremem, zeby woda nie macerowala skory a i chemikalia
tez byly odizolowone.

iwon(k)a

1. Data: 2004-12-03 08:10:31

Od: "Nixe" <n...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

> moze po prostu ja natlusc??? jakims zwyklym, tlustym
> kremem, zeby woda nie macerowala skory a i chemikalia
> tez byly odizolowone.

Ba! Próbowałam. Starcza na jakieś 15 minut. I paskudnie brudzi okularki.
Dlatego myślałam, że może jest coś specjalnego, co tak szybko się nie zmyje,
ale to chyba musiałaby być jakaś maska silikonowa ;-)

PozdrawiaM

1. Data: 2004-12-03 09:12:47

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm, teoretycznie może być olej silikonowy. tzn. do ciała na pewno, ale czy
na twarz też bedzie ok, to nie dam głowy. wprawdzie brzmi to dziwnie- mnie
sie kojarzy np. z olejem silnikowym, ale jest to coraz popularniejszy
składnik kosmetyków (w mniejszych stężeniach oczywiście). W aptekach można
go kupić pod nazwą Silol.
inna opcja to krem Aquastop- do ochrony przed wilgocią.

1. Data: 2004-12-03 09:17:12

Od: "justa" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@i...peel> napisał(a):
> Dlatego myślałam, że może jest coś specjalnego, co tak szybko się nie
zmyje,
> ale to chyba musiałaby być jakaś maska silikonowa ;-)

to może wodoodporny balsam do opalania? ;) nic innego wodoodpornego nie
przychodzi mi do głowy (nie licząc podkładów ;) ).

1. Data: 2004-12-03 09:25:33

Od: "Nixe" <n...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

"justa" <j...@N...gazeta.pl> napisała

> to może wodoodporny balsam do opalania? ;)

O! O tym nie pomyślałam, a przecież wielokrotnie używałam na plaży :)
Dzięki wielkie, zastanowię się nad tym.
Za sugestię w temacie oleju "silnikowego" również dziękuję :)

PozdrawiaM

1. Data: 2004-12-03 12:03:35

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-03 09:10,Użytkownik Nixe ziewnął szeroko i rzekł:

> Ba! Próbowałam. Starcza na jakieś 15 minut. I paskudnie brudzi okularki.
> Dlatego myślałam, że może jest coś specjalnego, co tak szybko się nie
> zmyje, ale to chyba musiałaby być jakaś maska silikonowa ;-)

Ja próbowałam natłuszczać i nic z tego. Na tłustej twarzy źle trzymają
się gogle, podchodzą wodą i trzeba je non stop poprawiać. I
rzeczywiście, choćby nie wiem, jak się natłuściło, to i tak chlor zrobi
swoje. Jedyne, na co jak dotąd wpadłam, to natłuścić i nawilżyć PO
pływaniu (świetnie się sprawdzały próbki Vivhy Termal Fix 2 czy jakoś
tak - torpeda nawilżająca). A ponieważ mam blisko na basen, to po
pływaniu daję radę wrócić do domu i przed robotą jeszcze raz się wykąpać
w wodzie mniej chlorowanej niż ta spod pryszniców basenowych. Bo po
tamtej skóra i włosy wyglądają tragicznie.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2004-12-03 12:49:27

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"justy" <j...@g...pl> napisał(a)
wnews:copaml$a0k$1@inews.gazeta.pl:

> [...]
> oczywiście). W aptekach można go kupić pod nazwą Silol.
> inna opcja to krem Aquastop- do ochrony przed wilgocią.

Ja uzywam oleju silikonowego jako "smar" do lancucha :D

--
Pozdr. Hektor

1. Data: 2004-12-03 18:14:56

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <nixe@fałpe.peel> napisał w wiadomości

> Czy istnieją jakieś ochronne specyfiki do twarzy, które można byłoby
stosować
> przed pójściem na basen?

pomysl jak wszyscy zrobia tak, jak ty, to w jakiej zupie wszyscy beda
plywac:( na kazdym basenie jest napisane, zeby wziac prysznic przed
wejsciem, zmyc makijaz i sie umyc. krem wodoodporny rowniez splywa w wodzie.

1. Data: 2004-12-03 21:33:46

Od: "Nixe" <nixe@fałpe.peel> szukaj wiadomości tego autora

Ruua pisze:

> pomysl jak wszyscy zrobia tak, jak ty, to w jakiej zupie wszyscy beda
> plywac:( na kazdym basenie jest napisane, zeby wziac prysznic przed
> wejsciem, zmyc makijaz i sie umyc.

Umyć się z brudu, potu, kłaczków z ubrania itp. Ale nie wyjałowić do bólu, bo
to nierealne.
Makijaż zmywa się zazwyczaj mleczkiem (też potencjalne źródło zanieczyszczeń)
i nigdzie nie jest napisane, że twarz dodatkowo trzeba umyć wodą i mydłem.
Jak sobie poza tym wyobrażasz korzystanie z basenu odkrytego latem? Czy
gdzieś jest napisane, że nie wolno używać kosmetyków ochronnych,
przeciwsłonecznych? Ja się z tym nie spotkałam.
Co do zupy w basenie - nigdy się tego nie uniknie, niestety :( Nawet jeśli
wchodzilibyśmy do wody wyszorowani do białości.

> krem wodoodporny rowniez splywa w wodzie.

Nazwę ma tylko dla picu?
Używałam kremów wodoodpornych do ciała i nie zauważyłam, by spływały.
Owszem, po jakimś czasie warstwa na pewno się ściera, ale w basenie też nie
spędza się wieczności.

--
PozdrawiaM

Dziwię się i chwalę