Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu

1. Data: 2009-08-19 10:58:06

Temat: Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chciałbym się Was poradzić, czy ma sens w warunkach typowego mieszkania
instalowanie bezdotykowej baterii umywalkowej (woda leci po zbliżeniu rąk),
czy jest to jedynie zbędny bajer, który ma zastosowanie bardziej w miejscach
publicznych.
Pozdrawiam,
Jarek

2. Data: 2009-08-19 11:57:44

Temat: Re: Bateria umywalkowa bezdotykowa w mieszkaniu
Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <w...@o...pl> wrote in message
> [...]
> czy jest to jedynie zbędny bajer, który ma zastosowanie bardziej w miejscach

IMHO jeśli się brzydzisz dotykać "macanej" baterii
(np. przy okazji odwiedziń teściowej) ... to jest to sprawa
jak najbardziej do rozważenia ;)

Aleksander.

3. Data: 2009-08-19 13:34:33

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Aug 19, 12:58 pm, "Jarek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
> czy jest to jedynie zbędny bajer, który ma zastosowanie bardziej w miejscach

Zupełnie niepraktyczny w domu, chyba że przy każdej potrzebie zmiany
temperatury wody lubisz pobawić się kluczem francuskim.
Idea w miejscach publicznych zakłada że koszt zużytego prądu jest
mniejszy niż wylanej niepotrzebnie wody (bo jeden z drugim nie zakręci
kranu).

--
ZZ@private

4. Data: 2009-08-19 15:57:27

Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry, ale chyba baterie bezdotykowe widziales tylko w castoramie, na
wieszaku...

Uzywam takiej baterii w umywalce w lazience. Jeden z tanszych modeli.
Temperature wody ustawilem mikserem - nie ma potrzeby jej zmiany (mycie rak,
zebow...).

Gdyby nawet - to do zmiany temp. nie jest potrzebny zaden klucz francuski
(!). Mikser ma wygodne pokretlo...

Drozsze modele maja mikser zintegrowany z urzadzeniem.

Generalnie - polecam baterie bezdotykowe z racji na zmniejszenie zuzycia
wody! Do umywalek nadaja sie idealnie.
Proste przyklady:

- mycie brudnych rak - nie usyfisz baterii (nie trzeba odkrecac kurkow z
woda)
- higiena (po skorzystaniu z toalety) - rowniez nie ma potrzeby dotykania
kurkow aby odkrecic/zakrecic wode do mycia rak
- mycie zebow - woda nie "leci" przez caly czas wykonywania tej czynnosci.

W kuchni jednak nie odwazylbym sie na zastosowanie baterii bezdotykowej
:-)))

acha... o jakim zuzyciu pradu kolega pisze??? Moja bateria juz 3 rok dziala
na 4 akumulatorach AA.

pzdr,
mc

5. Data: 2009-08-19 16:41:36

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> instalowanie bezdotykowej baterii umywalkowej (woda leci po zbliżeniu
> rąk), czy jest to jedynie zbędny bajer, który ma zastosowanie bardziej w

Tak sobie myślałem i znalazłem wady. Czy to w mieszkaniu czy to w domu po
odkreceniu ciepłej wody nie leci ona od razu, tylko trzeba trochę poczekać,
więc musisz trzymać ręce pod kranem, a trzymanie rąk pod zimną wodą
szczególnie zimą jest mało przyjemne. W zwykłej baterii z mieszalnikiem
łatwo przestawisz sobie na pobór tylko ciepłej wody i skracasz czas
oczekiwania.
Do tego w trakcie golenia nożykami trzeba znowu wsadzić rękę by opłukać
końcówkę.

6. Data: 2009-08-19 16:48:09

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

wsk125 wrote:
> - mycie zebow - woda nie "leci" przez caly czas wykonywania tej czynnosci.

Może Ameryki nie odkryłem, ale potrafię myć zęby przy zakręconej wodzie
niezależnie od typu baterii. To naprawdę nie takie trudne, średnio
inteligentny szympans jest w stanie pojąć i nie trzeba go to tego
zmuszać długotrwałym biciem.

--
Grzegorz Janoszka

7. Data: 2009-08-19 17:01:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Aug 2009 18:48:09 +0200, Grzegorz Janoszka napisał(a):

> [...]
> niezależnie od typu baterii. To naprawdę nie takie trudne, średnio
> inteligentny szympans jest w stanie pojąć i nie trzeba go to tego

Ale dlaczego nie? - bardzo mnie cieszy, kiedy poza domem mam szansę umyć
ręce nie musząc dotykać kurków, zwykle średnio czystych, w łazienkach
publicznego użytku... i także nie miałabym nic przeciwko bezdotykowemu
otwieraniu drzwi przed i po skorzystaniu z takiej łazienki... co sobie póki
co czasem załatwiam sposobem bezelektronicznym, czyli popychając drzwi
zgrabnie nogą :-D
--

Ikselka.

8. Data: 2009-08-19 18:59:00

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Aug 2009 19:01:19 +0200, XL napisał(a):

> [...]
> co czasem załatwiam sposobem bezelektronicznym, czyli popychając drzwi

Ja to się nawet nauczyłem nogą podnosić deski w supermarketowych toaletach
- bo jakieś kulture panie trzeba mieć, nie? i nie lać na deskie...
Ale wkurzają mnie sprężynowe baterie w Makro, ustawione tak, że działają 2
sekundy i żeby opłukać ręce, trzeba naciskać je ze 100 razy

T.

9. Data: 2009-08-19 19:08:15

Od: Nux <y...@p...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:
> Tak sobie myślałem i znalazłem wady. Czy to w mieszkaniu czy to w domu
> po odkreceniu ciepłej wody nie leci ona od razu, tylko trzeba trochę
> poczekać...

Dorobi sobie jeszcze cyrkulację i po problemie :)

Pozdrawiam
Agata

10. Data: 2009-08-19 20:14:15

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję Wam za rady i sugestie. Tak jak przypuszczałem to
"bezdotykowe cudo" ma zarówno swoje wady, jak i zalety ;)).
Wydając jednak na w miarę porządną zwykłą baterię ok.500-600zł, chyba jednak
dorzucę kolejne 600zł i za ok.1200zł kupię "bezdotykowy bajer" ze
zintegrowanym mieszalnikiem ciepłej i zimnej wody, a z tego co słycsałem od
sprzedawcy (nie z marketu), to baterie wystarczają na ok.2-3 lata.
Pozdrawiam serdecznie,
Jarek

Załozenie termy - Cena
Cyfra+ - jaki telewizor?