Betonowe sarkofagi

1. Data: 2004-05-05 17:21:54

Temat: Betonowe sarkofagi
Od: "Osadnik" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, tak sobie pomyślałem...

Mam stare szambo, (dość duże, betonowe) czyt jak
bym je trochę podziurawił (ozywśce wierzch bym
zdjął), to czy mógłbym posadzić tam jakeś drzewo,
niekoniecznie duże, ale drzewo.

Mam możliwość odkupiena uszkodzonej (oczywiścię ją
naprawię) studzenki, studzenki wykorzystac ją na
filtr o oczka, senswny pomysł? Studzienka to 1m3.

Jak grubo trzba wyłożyć ścianki oczka betonem żeby
nie puściło w razie czego?

Czy jako drenaż sprawdzi się dziura z gruzem?

Czy macie jeszcze jakieś pomysły co można wykonać
z różnych form betonowych, lub wykorzystujecie
takowe?

I tak trochę nie betonowo, na jaką głębokość
trzeba zrobić odwiert żeby woda nadawała się do
jeziorka? Aktualnie woda jest na pozomie 1 m
ponżej gruntu.

Jakiej grubości musi być przewód elektryczny pod
ziemią? Potrzebuję 50 m takowego, a nie chce
wydawać kupy kasy.

2. Data: 2004-05-06 15:40:24

Temat: Re: Betonowe sarkofagi
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Osadnik!
W Twoim liście przeczytałem:

O> Hmm, tak sobie pomyślałem...

O! Super! Mnie też to się niekiedy zdarza :-)

O> Mam stare szambo, (dość duże, betonowe) czyt jak
O> bym je trochę podziurawił (ozywśce wierzch bym
O> zdjął), to czy mógłbym posadzić tam jakeś drzewo,
O> niekoniecznie duże, ale drzewo.

Czasami słyszy się o roslinach które są zbyt ekspansywne i obejmują
odrostami coraz większy teren. Takie stare szmbo, zapewne przydało by
się w przypadku niektorych sumaków. Zaznaczę, że ja nie gustuję w tych
roslinach.

O> Mam możliwość odkupiena uszkodzonej (oczywiścię ją
O> naprawię) studzenki, studzenki wykorzystac ją na
O> filtr o oczka, senswny pomysł? Studzienka to 1m3.

Nigdy nie stosowałem żadnych filtrów, a woda jest zawsze wystarczajaco
dobra.

O> Jak grubo trzba wyłożyć ścianki oczka betonem żeby
O> nie puściło w razie czego?

To nie jest sprawa grubości. Zrób siatkobeton.

O> Czy jako drenaż sprawdzi się dziura z gruzem?

Do czego drenaż? Żeby woda bez przerwy uciekała z sadzawki?

O> Czy macie jeszcze jakieś pomysły co można wykonać
O> z różnych form betonowych, lub wykorzystujecie
O> takowe?

Pewnie można krasnala, ale ja nie polecam :-)

O> I tak trochę nie betonowo, na jaką głębokość
O> trzeba zrobić odwiert żeby woda nadawała się do
O> jeziorka? Aktualnie woda jest na pozomie 1 m
O> ponżej gruntu.

Każda nieskazona woda będzie dobra. Nawet ta co jest na samej
powierzchni :-)

O> Jakiej grubości musi być przewód elektryczny pod
O> ziemią? Potrzebuję 50 m takowego, a nie chce
O> wydawać kupy kasy.

Grubość - jeżeli mówimy o przekroju poszczególnych zył - zależy nie od
miejsca ułożenia ale od mocy zasilanego urządzenia. Myślę, ze 1,5
starczy do małej pompy.
Krzysztof Marusiński

Szkolki sprzedajace wysylkowo byliny.
Spotkanie w PKWŁ