Bez,lillak-zasychanie

1. Data: 2000-05-23 11:30:29

Temat: Bez,lillak-zasychanie
Od: "Alicja P." <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego usychaja pedy bzow?czesc kwiatow rozkwita ,jednak wiekszosc smetnie
zamiera.
W zeszlym roku potraktowalam go miedzianem.
za rade dziekuje
Alicja

2. Data: 2000-05-23 11:51:31

Temat: Re: Bez,lillak-zasychanie
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

W tym roku to moze z powodu suszy?
Dorota

3. Data: 2000-05-23 17:45:07

Od: "Robert Bartosiak" <r...@m...prosper.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie ma innych objawów?
Proszę obejrzeć zasychające gałązki.
Jeśli o zauważymy odarcia kory naokoło (tak jakby gryzł ..królik w
miniaturze) to gąsienica.
Nie pamiętam nazwy, żyje w ziemi, nocą włazi na lilaka, dochodzi do mlodej
gałązki z cienką korą i żre.
Teraz podobno przekształciły się już i wyfrunęł.
Na przyszłość:
1. nad ziemią założyć ocvhronę - "klosz" pochylony w dół. Podobno nie wlezie
i zdechnie z głodu (na wiosnę)
2. pryskać drzewko czymś takim, po czym przesiąka goryczą, gąsienicy nie
smakuje i nie żre (podobno fachowcy znają nazwę).
Nie piszę tylko ze słyszenia - u mnie na kilkanaście lilaków wyciąłem
taczuszkę obgryzionych i uschniętych gałązek.

kiwi
Choruje gloksynia
Roza i hibiscus
nornice