Bez/płodność po przeszczepie szpiku

1. Data: 2002-08-17 16:15:50

Temat: Bez/płodność po przeszczepie szpiku
Od: "SC" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogę w tej chwili dowiedzieć się tego od lekarza, któremu ufam, więc
piszę do Was.
Czy 2,5 roku po allo-BMT istnieje ryzyko bezpłodności.
Biorca - mężczyzna 26 lat, dawca - kobieta (siostra) 20 lat.
Wiem, że niewskazane jest staranie się o potomstwo do 2 lat po
chemioterapii.
Interesuje mnie jak się sprawa ma ze względu na zmiany genetyczne w
organizmie biorcy.

Sławek

2. Data: 2002-08-17 19:26:05

Temat: Re: Bez/płodność po przeszczepie szpiku
Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SC" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chemioterapii.
> Interesuje mnie jak się sprawa ma ze względu na zmiany genetyczne w

Moze nie tyle po przeszczepie ale po agresywnej chemioterapi stosowanej do
zniszczenia chorego szpiku biorcy.
Ryzyko bezplodnosci istnieje i to duze, dlatego mezczyznom poddawanym
chemioterapii zaleca sie wczesniejsze oddanie spermy do banku nasienia (tak
przynajmniej robi sie na zachodzie).

Chris

Nadgarstek
Biuletyn DPS Forum nr 28A : 17.08.2002