Pieczen rzymska

1. Data: 2000-04-15 01:04:40

Temat: Pieczen rzymska
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

W Stanach bardzo popularnym obiadem zalatanych matek jest meatloaf, cos
w rodzaju pieczeni rzymskiej. Do dzis lubie zrobic sobie taka pieczen,
bo jest latwo, szybko i mozna odgrzewac czy zamrazac. Oto moj przepis -
wystarcza na rodzine 4-osobowa na obiad, a reszte mozna pokroic w
plastry i uzyc w sandwiczach.

3/4 kg mielonej wolowiny
1/4 kg mielonej tlustej wieprzowiny
3 plastry chleba
2 jajka
1 cebula
6 plastrow boczku
4 lyzki posiekanej pietruszki
3 lyzki oliwy
1 lyzka soli
1 lyzka pieprzu
1 lyzka majeranku
1 lyzeczka papryki
1/4 lyzeczki cayenne
1 forma jak do keksu

Chleb zalac woda. Cebule pokroic drobno i podsmazyc na 1 lyzce oliwy,
dodac do miski z reszta skladnikow. Chleb odcisnac mniej wiecej,
wszystko razem wymieszac. Dno formy wylozyc plastrami boczku w
pojedynczej warstwie. Przelozyc mase miesna, wygladzic, zakryc
pozostalym boczkiem. Piec w 180C/350F odkryte, 2 godziny, az sie caly
tluszcz wytopi. Odlac tluszcz i sos do naczynia, ktore oddziela tluszcz,
zlac tluszcz, a z reszty zrobic sos. Pieczen pokroic w plastry, podac z
salata lub surowka.
Jak chlopcy byli mali i chcialo mi sie bawic, wkladalam w srodek masy
miesnej (przed upieczeniem) jajko ugotowane na twardo, ktore ladnie w
plastrach wyglada.
Tajemnica tej pieczeni jest mieszanka miesa chudego z tlustym. Dzieki
dlugiemu pieczeniu, tluszcz sie wytapia i pozostawia za soba puste
miejsca, wiec pieczen wychodzi puszysta. Boczek na wierzchu powoduje, ze
nic nie wysycha i nie trzeba podlewac.
Ziola naturalnie wedle wlasnego upodobania, dodatki tez, jak np. sos
sojowy, czy melasa, czy czosnek, czy cumin.
Magdalena

1. Data: 2000-04-15 01:19:27

Temat: Re: Pieczen rzymska
Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@w...net> wrote in message
> W Stanach bardzo popularnym obiadem zalatanych matek jest meatloaf, cos
> w rodzaju pieczeni rzymskiej. Do dzis lubie zrobic sobie taka pieczen,

Nie chce byc upier........ ale u nas mowili na to klops....
F.

1. Data: 2000-04-15 04:58:21

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Feliks wrote:

> Nie chce byc upier........ ale u nas mowili na to klops....
> F.

Nie jestes upierdliwy, a nawet masz racje. U nas to znaczy gdzie? Wedlug Kuchni
Polskiej nazywa sie to "Pieczen rzymska czyli klops". Ochorowicz Moniatowa
podaje "Klops, czyli falszywy zajac."
Mam nadzieje, ze Wladyslaw dokopie sie dla nas zrodloslowia tych nazw.
Klops brzmi z niemiecka, a co z tym falszywym zajacem? Skad on? A znow z innej
strony, dlaczego ta pieczen jest rzymska? Tyle pytan, tak malo czasu. Ciekawosc
mnie zabija. Tymczasem nakladam kawaleczki pieczeni rzymskiej, na zimno, jak
pasztet, na krakersy i popijam winem.
Magdalena

1. Data: 2000-04-15 14:13:03

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Nie chce byc upier........ ale u nas mowili na to klops....
>F.

ta pieczen rzymska czy klops to podobnie jak cedzak - durszlak, nie wiadomo co
powiedziec w ktorym regionie Polski. Aha, inne to kartoflak - babka
ziemniaczana.
Na pewno jest wiecej takich.

<eva>
"Some days you're the dog; Some days you're the hydrant."

1. Data: 2000-04-16 06:52:54

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pieczen jest rzymska? Tyle pytan, tak malo czasu. Ciekawosc mnie zabija.
> Tymczasem nakladam kawaleczki pieczeni rzymskiej, na zimno, jak pasztet,

W polskiej teminologii kulinarnej wszystkie trzy okreslenia stosowane sa
wymiennie. Co do etymologii, wiem jedynie, ze klops to niemiecki Klops,
podobno od francuskiego escalope. Znaczenia "falszywego zajaca" mozna
sie jeszcze domyslac, ale skad pochodzi "pieczen rzymska" nie mam
zielonego pojecia.

Wladyslaw

1. Data: 2000-04-16 15:28:24

Od: jazz <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-04-16 16:42:52

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-04-16 16:55:26

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

jazz <j...@n...com> wrote in message
> [...]
Sorry za wyslanie pustego msg.

Spam produkuja od 1937 roku i nie zanosi sie zeby zaprzestano
produkcjii...Ta puszkowana mielonka wcale nie jest taka zla, mimo
pogardliwych o niej opinii... Nie jadam tego, ale na wszelki wypadek pare
puszek trzymam w domu.... Sa organizowane coroczne konkursy, z duzymi
nagrodami, na potrawy ze Spamu...Zdziwil bys sie co mozna z tego
wypichcic...
F.
PS. Nie bardzo rozumiem co ma domowy klops wspolnego z puszkowana mielonka
wieprzowa...

1. Data: 2000-04-17 02:00:12

Od: Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Feliks wrote:jazz wrote :

> PS. Nie bardzo rozumiem co ma domowy klops wspolnego z puszkowana mielonka
> wieprzowa...

Wyglada tak samo.

1. Data: 2000-04-17 02:17:10

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> wrote in message

> Wyglada tak samo.

No moze jak go sie wlozy w puszke i zamknie to istotnie....
F.

Oliwki
praca przy serwisie dla kobiet
przysłowia