Biały ładny duch

1. Data: 2001-05-16 09:17:39

Temat: Biały ładny duch
Od: "Agnieszka Balcerak" <a...@v...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy ogrodnicy, gdzie ten słynny duch pomysłowości?

Przypomnę:

Białe NIEBANALNE kwiecie, co kwitnie w pierwszej dekadzie czerwca i potrafi
troszkę wytrzymać bez wody w bukiecie ślubnym.

Wpadłam na pomysł - biała glicynia, ale nigdy takiej nie widziałam.
Istnieje?

A może akacja (robinia? grochodrzew?)?

Czy powojnik wytrzyma trochę bez wody?

Agnieszka B.

2. Data: 2001-05-16 09:42:57

Temat: Re: Białyładny duch
Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

From: "Agnieszka Balcerak"
<a...@v...edu.pl>
Subject: Białyładny duch

> Białe NIEBANALNE kwiecie, co kwitnie w pierwszej
dekadzie czerwca i potrafi
> troszkę wytrzymać bez wody w bukiecie ślubnym.

Dlaczego bez wody? Są specjale gąbki do wiązanek
ślubnych z żywych kwiatów.

> Wpadłam na pomysł - biała glicynia, ale nigdy
takiej nie widziałam.
> Istnieje?

Istnieje. Glicynia kwiecista odm. 'Alba' lub 'Snow
Showers". Gdzie się na nia załapać, nie mam
pojęcia.

> A może akacja (robinia? grochodrzew?)?

Szybko się sypie i pyli.

> Czy powojnik wytrzyma trochę bez wody?

Orchidee sprzedawane są w specjalych, małych,
plastikowych probówkach z koreczkiem. Może to jest
jakieś rozwiązanie.

> Agnieszka B.

Pozdrawiam
Krysia

3. Data: 2001-05-16 10:54:28

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 May 2001 11:17:39 +0200, "Agnieszka Balcerak"
<a...@v...edu.pl> wrote:

> [...]
>troszkę wytrzymać bez wody w bukiecie ślubnym.
>
>Wpadłam na pomysł - biała glicynia, ale nigdy takiej nie widziałam.

Istnieje - Glicynia kwiecista "Alba" - o białych pojedynczych kwiatach
(Wisteria floribunda)

4. Data: 2001-05-16 11:42:49

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Balcerak <a...@v...edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9dtgjk$3b9$...@n...tpi.pl...
> [...]
potrafi
> troszkę wytrzymać bez wody w bukiecie ślubnym.
To tylko część:
1. Menyanthes trifoliata L. - bobrek trójlistkowy
2. Vaccinium vitis-idaea L. - borówka brusznica
3. Cephalanthera damasonium (Mill.) Druce - buławnik wielkokwiatowy
4. Chamaedaphne calyculata (L.) Moench - chamedafne północna
5. Circaea lutetiana L. - czartawa pospolita
6. Padus avium Mill. - czeremcha zwyczajna
7. Calla palustris L. - czermień błotna
8. Actaea spicata L. - czerniec gronkowy
9. Scleranthus perennis L. - czerwiec trwały
10. Allium ursinum L. - czosnek niedźwiedzi
11. Stachys recta L. - czyściec prosty
12. Cornus sanguinea L. - dereń świdwa
13. Parnassia palustris L. - dziewięciornik błotny
14. Arabis alpina L. - gęsiówka alpejska
15. Crataegus laevigata (Poir.) DC. - głóg dwuszyjkowy
16. Dianthus arenarius L. - goździk piaskowy
17. Dianthus plumarius L. ssp. praecox (Kit.). Pawł. - goździk
postrzępiony wczesny
18. Dianthus superbus L. s. s. - goździk pyszny
19. Orthilia secunda (L.) House - gruszkówka jednostronna
20. Pyrola minor L. - gruszyczka mniejsza
21. Pyrola rotundifolia L. - gruszyczka okrągłolistna
22. Moneses uniflora (L.) A.Gray - gruszycznik jednokwiatowy
23. Nymphaea alba L. - grzybienie białe
24. Stellaria holostea L. - gwiazdnica wielkokwiatowa
25. Astrantia major L. - jarzmianka większa
26. Ranunculus alpestris L. - jaskier alpejski
27. Leucanthemum vulgare Lam. s. s. - jastrun właściwy
28. Viburnum opulus L. - kalina koralowa
29. Aristolochia clematitis L. - kokornak powojowaty
30. Polygonatum multiflorum (L.) All. - kokoryczka wielokwiatowa
Wybierz sobie coś z tego, aha i w kwiaciarniach raczej nie szukaj tylko na
łąkach.
:-)))
pozdr. Jerzy

5. Data: 2001-05-16 13:06:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Balcerak" <a...@v...edu.pl> napisał w
wiadomości news:9dtgjk$3b9$1@news.tpi.pl...
> [...]
potrafi
> troszkę wytrzymać bez wody w bukiecie ślubnym.

Może lilie czy coś podobnie "egzotycznego" - im grubsze płatki, tym dłużej
wytrzyma. A w ogóle to naprawdę gąbka Oasis elegancko owinięta krepą i
przesiąknięta wodą załatwia problem. Są specjalne plastykowe formy już razem
z gąbką, do trzymania w ręce.

Aha, jeśli ma być niebanalne, to proponuję białe irysy syberyjskie. Łatwo
się ich nie znajdzie:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-05-16 15:11:39

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Balcerak napisał(a):

> Drodzy ogrodnicy, gdzie ten słynny duch pomysłowości?
>
> Przypomnę:
>
> Białe NIEBANALNE kwiecie,

/ciach/
Widziałem na targu takie BIAŁY NIEBANALNE i gdybym to ja wychodził za mšż
natychmiast bym to sobie zorganizował. Bialutkie plastikowe wytłoczki, średnicy
ok 15 cm grubości ze 3mm, 6 symetrycznych płatków (?) z czymś niebieskim
pośrodku. A jakie zielone ładne pod spodem to miało. Ogrodowe krasnale,
muchomorki i żabki urodš tego w życiu nie przebijš. :-))))

> co kwitnie w pierwszej dekadzie czerwca i potrafi

a i pewnie dłużej....

> troszkę wytrzymać bez wody w bukiecie ślubnym.

myślę, że nie tylko troszkę bez wody wytrzyma, do samego zgonu ślubny bukiet
sobie mozna oglšdać i wspominać upojne chwile i... miny gości :-)))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Chciałaś ducha pomysłowości no to go masz :-))))))))))))))

7. Data: 2001-05-18 07:13:59

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Balcerak:

> (...)
> A może akacja (robinia? grochodrzew?)?

Nie wytrzyma długo bez wody.
Dalczego koniecznie chcesz niebanalne i co przez to rozumiesz?
Storczyki czy margerytki? A może białe różyczki - miniaturki?

> Czy powojnik wytrzyma trochę bez wody?

Raczej nie, delikatny jest :-(

Krycha

P.S. Polecam mergerytki.