Biały nalot na kiełbasie...

1. Data: 2008-05-20 13:25:24

Temat: Biały nalot na kiełbasie...
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

...co to jest? Mam dwie googlowe wersje - sól, lub pleśń (przy czym tutaj
dwie wersje - dobra i zła pleśń).
Mi chodzi o suche kiełbasy czy kabanosy (nie dojrzewające). Zwykłe, bardzo
dobrze podsuszone, z wyższej półki (te po 30-40zł w górę), tak do kupienia
w marketach jak i w sklepach ze zdrową żywnością, którym po jakimś czasie
leżenia wychodzi delikatny biały nalocik, dający się bez problemu zetrzeć.
Czym jest ten biały nalot?

*Habeck*
- Schutzbach

2. Data: 2008-05-20 16:14:13

Temat: Re: Biały nalot na kiełbasie...
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze:
> [...]
> leżenia wychodzi delikatny biały nalocik, dający się bez problemu zetrzeć.

Pożądaną pleśnią, zielona, szara, bura i czarna są niepożądane.
--
pozdr. Jerzy

3. Data: 2008-05-21 07:09:59

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.05.2008, o godzinie 18.14.13, na pl.rec.kuchnia, JerzyN napisał(a):

> Pożądaną pleśnią, zielona, szara, bura i czarna są niepożądane.

Ja tam nie wiem, czy ona pożądana, bo jak tylko się ona pokazuje, to mało
kto te kiełbasy chce brać. :) Oczywiście co innego kiełbasy, w których ta
pleśń rzeczywiście jest pożądana, ale ja mam na myśli zwykłe suszonki.

*Habeck*
- Schutzbach

4. Data: 2008-05-21 12:17:05

Od: vicky <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 20, 9:14 pm, JerzyN <0...@m...pl> wrote:

> Pożądaną pleśnią, zielona, szara, bura i czarna są niepożądane.
> --
> pozdr. Jerzy

http://www.blogger.com/profile/04688745199827366767

a propos wędzenia...