Biedne Polki

11. Data: 2015-06-24 11:23:00

Temat: Re: Biedne Polki
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-24 o 10:28, Przemysław Dębski pisze:

> Wiem przecie, ale co innego to zobaczyć. Mówi się, że od nas młodzi
> wyjeżdzają. Dla mnie na razie są to tylko liczby, nie widzę tego (może
> nie bywam w miejscach gdzie to widać). Tam widać to gołym okiem na
> każdym kroku.

A porównanie sprzed masz? Mnie zawsze dziwiło, że w Czechach i na
Słowacji jakoś słabo widać ludzi na ulicach. Podejrzewam, że oni tam
mają inne zwyczaje, pochowani po domach siedzą. A tam, gdzie byłeś, jest
akurat szczególnie duża mniejszość romska, jak zresztą w całej Słowacji
od zawsze.
No i przyjeżdżają do nich Ukraińcy, więc ktoś tę lukę wypełnia.

Ewa

12. Data: 2015-06-24 11:39:54

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks
> [...]

od zawsze.
No i przyjeżdżają do nich Ukraińcy, więc ktoś tę lukę wypełnia.

To jakaś ksenofobka ta Dębska, euro które nic nie zmieniło zniszczyło, ludzie nie ma
bo uciekli jak to mała populacja, romów zobaczyła, czyli piekło i szatany. Wszystko
wchodzi w ksenofobiczne kompleksy bo z faktami to zero ma wspólnego.

13. Data: 2015-06-24 11:45:21

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A porównanie sprzed masz? Mnie zawsze dziwiło, że w Czechach i na Słowacji
> jakoś słabo widać ludzi na ulicach. Podejrzewam, że oni tam mają inne
> zwyczaje, pochowani po domach siedzą. A tam, gdzie byłeś, jest

Zwyczaje zwyczajami, ale wszędzie cisza. Ktoś powinien młotkiem walić, ktoś
powinien trawę kosić, krowa powinna od czasu do czasu zaryczeć (chya że
krowy też wyjechały), może chociaż jakiś odgłos traktora z oddali - ale nie.

> akurat szczególnie duża mniejszość romska, jak zresztą w całej Słowacji od
> zawsze.
> No i przyjeżdżają do nich Ukraińcy, więc ktoś tę lukę wypełnia.

Możliwe, że mają tam gdzieś swoje gniazdo.

Dębska

14. Data: 2015-06-24 11:49:25

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Penetrator" <r...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
Dębska
Teraz już osiągnełaś to że przez kompleksy ciebie czytam, bo po pierwsze
albo jesteś naćpana jakaś, bo w Słowacji żyje 5 milionów obywateli. Ich jest
mało a nie dlatego że emigrowali. Po drugie, jak czytam Euro wcale nic nie
zmieniło, ale pewnie was nie stać i tak dupy podnosicie.Polaczek ma to do
siebie że straszne kompleksy nim rzucają do zagranicznych i tak płacze że
pracował, tyrał, poświęcał się i mu nie zapłacili i wrócił pusty.....co
trzeba rozumieć tak.....poszedł chlać z kolegami menelami z polski i
przechlał przez tydzień obijając się od śmietnika do śmietnika....a jak
wraca to wyje jak go strasznie traktowali i okradli . Widać ty też masz "
polaczkowe" kompleksy.

Ulecz mnie więc ;)

Dębska

15. Data: 2015-06-24 11:58:11

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> A porównanie sprzed masz?
Mam ja

> Mnie zawsze dziwiło, że w Czechach i na Słowacji jakoś słabo widać ludzi
> na ulicach. Podejrzewam, że oni tam mają inne zwyczaje, pochowani po
> domach siedzą.
W latach 70/80 byłem tam kilka razy- u znajomych. Przede wszystkim- w
Czechach (Pilzno). On- Polak, ona- Czeszka. Faceci najczęściej sączą piwko w
piwiarniach (kultura, spokój- nieporównywalne do naszych piwiarni). Co mnie
wtedy też szokowało- to ogromna liczba ludzi rozwiedzionych lub panien
(kawalerów) w wieku po 30. Wtedy w Polsce- to był ewenement. Tam- reguła. No
i- w sklepach obfitość towarów- większość made in CSRS.

> A tam, gdzie byłeś, jest akurat szczególnie duża mniejszość romska, jak
> zresztą w całej Słowacji od zawsze.
Od 1957 roku- wywaleni z Węgier. Dzięki nim Słowacy nauczyli się w górach
ryglować domy.

> No i przyjeżdżają do nich Ukraińcy, więc ktoś tę lukę wypełnia.

Także jeśli chodzi o przestepczość

--

Chiron

16. Data: 2015-06-24 12:03:52

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tę ubogość to stwierdzasz na podstawie swojej jednodniowej tam bytności?
> Bo wiesz, ja dla równowagi znam polską firmę, która od przynajmniej roku
> próbuje znaleźć pracownika na Słowacji, na bardzo dobrych warunkach (umowa
> o pracę, samochód służbowy, laptopy, telefony itp.) i jakoś się nie udaje.
> Po 2-3 miesiącach rezygnują, tacy wybredni.

Czyli ciężko znaleźć dobrego fachowca, a gdy już się znajdzie to utrzymać
nie łatwo. Co świadczy o tym, że mamy doczynienia z narodem leni i
bumelantów, albo o tym, że sensowni ludzie dawno stamtąd zrobili spierdółkę.

Dębska

17. Data: 2015-06-24 12:04:06

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron

> A porównanie sprzed masz?
Mam ja

> [...]

ryglować domy.

> No i przyjeżdżają do nich Ukraińcy, więc ktoś tę lukę wypełnia.

Bo czeszki nie są pruderyjne, polki przy czeszkach to zakon w malborku. Oni dawno
pozbyli się zbrodniarzy w sutannach, którzy im szkodzli i polka znosi damskiego
boksera bo ksiundz powiedział że ma cierpieć, a czeszka sobie na takie rzeczy nie
pozwoli no i lubi seks, a nie majtki zdejmujesz a polkach diabła widzi. Nawet kiedyś
chciałem się z czeszką połączyć ale trafiem do tej jebanej starowej góry.

18. Data: 2015-06-24 12:20:42

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Penetrator" <r...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

To ciekawe ale jakieś brednie powielasz.......

Od ponad 5 lat nasz południowy sąsiad jest członkiem strefy euro. Jak
społeczeństwo poradziło sobie ze zmianą waluty? W Polsce ten scenariusz
nadal wywołuje skrajne emocje.

Myślę, że sami Słowacy byli zaskoczeni tym, jak płynnie i właściwie
bezboleśnie przebiegło przejście z korony na euro. Cały proces został
przygotowany z dużym wyprzedzeniem, przez długi czas można było płacić
obydwiema walutami równocześnie, a ceny towarów (na jakiś czas zamrożone,
aby nie dochodziło do ich zaokrąglania i podwyższania) skrupulatnie podawano
zarówno w starej, jak i w nowej walucie.

Ciekawostką było to, że każdy otrzymał pocztą specjalny kalkulator do
przeliczania wartości w obydwie strony i nie znam osobiście nikogo, kto by z
niego korzystał. To był chyba niewypał. Jednak choć ceny są dziś wysokie,
jeśli wierzyć ekonomistom, w ogólnym rozliczeniu Słowacja na wymianie nie
straciła ani trochę.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Tam-mieszkam-Slowacj
a-3047550.html

****

"- mówi mieszkająca w Bratysławie Polka Joanna Matloňová, która jest
redaktor naczelną Forum Polsko-Słowackiego.". No daj spokój, powołujesz się
na jakąś bliżej nikomu nie znaną ex zakonnicę z Malborka ? ;)

Dębska

19. Data: 2015-06-24 12:37:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-24 o 11:45, Przemysław Dębski pisze:

> [...]
> ktoś powinien trawę kosić, krowa powinna od czasu do czasu zaryczeć
> (chya że krowy też wyjechały), może chociaż jakiś odgłos traktora z

Jutro spotykam się ze Słowaczką ze wschodniej części Słowacji, tuż przy
granicy z Ukrainą. Zapytam, o co chodzi i czy ona ma podobne obserwacje.

Ewa

20. Data: 2015-06-24 12:47:19

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro spotykam się ze Słowaczką ze wschodniej części Słowacji, tuż przy
> granicy z Ukrainą. Zapytam, o co chodzi i czy ona ma podobne obserwacje.

Fajnie. To przy okazji, może będzie wiedziała jeszcze jedną rzecz. Gdy tam
sobie jeździłem, rzuciło mi się w oczy, że w niemal każdej wsi/miejscowości
na słupach są tuby nagłaśniające. Żeby to jeszcze jakieś stare było, to
można by domniemywać iż to relikt z czasów komuny. Ale ten system
nagłaśniający dosyć młodo wyglądał. I się zastanawiałem, czy oni jakiegoś
hopla mają w temacie wczesnego ostrzegania (przed czym kurde ?? ). A może
unia kasę dawała i trzeba było wydać ? A może w taki teren trafiłem, ale to
nie jest regułą ...

Dębska

kofeina szkodzi
Męskość.