Bilirubina

1. Data: 2002-12-17 21:13:43

Temat: Bilirubina
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam przekroczony poziom bilirubiny - 3,1mg/dl. Jestem na DO od 2 lat, czy to
może mieć związek? Jakie czynniki są powodem tego nadmiaru? Jakie inne badania
powinienem zrobić? Czym to się leczy (jak można obniżyć ten wysoki poziom)?
Pozdrawiam, Jarek

2. Data: 2002-12-17 21:37:25

Temat: Re: Bilirubina
Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy to może mieć związek? Jakie czynniki są powodem tego nadmiaru?
> Jakie inne badania powinienem zrobić? Czym to się leczy (jak można

O? Rzeczywiście dużo tej bilirubiny.
Mam pytanie: czy powtarzałeś badanie czy tez jest to wynik jednorazowego
pobrania krwi? Przy tak wysokim podanym poziomie skłaniałabym się ku
teorii zajścia
hemolizy i wtedy wynik wychodzi zawyżony. Norma ponoć oscyluje około 1,1
mg/dl
Ponoć, ponieważ nie jestem lekarzem.
Taki wysoki poziom bilirubiny może występować przy żółtaczkach i
hemolizie wewnątrznaczyniowej.
Czy nie miałes ostatnio jakiegoś urazu? Uszkodzenia mięśni?
Związek z dietą jak najbardziej może istnieć. Niestety nie znam
odpowiedzi,
ale tutaj na grupie jest wiele mądrych osób, myślę, że się odezwą.
Polecam grupę pl.sci.medycyna i zadanie również tam swojego pytania.
Najbardziej jednak polecam lekarza mniej wirtualnego.

--
Pozdrowienia i życzenia zdrowia :)
Mel.

3. Data: 2002-12-17 21:45:34

Od: "Barbara Kubeczek" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
badania
> powinienem zrobić? Czym to się leczy (jak można obniżyć ten wysoki

czesc,
ostatnio robialm wyniki i noram powinna sie miescic od 0-1 ...jesli to
pierwszy wynik na pewno trzeba bedzie go powtorzyc, bo masz przekraczona
norme i to zdrowo.
mozliwe ze z twoja watroba cos nie tak...
pozdrowienia
baska

4. Data: 2002-12-17 22:31:23

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Mam przekroczony poziom bilirubiny - 3,1mg/dl. Jestem na DO od 2 lat, czy
> może mieć związek?

Jedynym związkiem jaki mi się kojarzy, to zatkanie przewodów żółciowych
przez kamień. Może się zdarzyć na DO, że rozpuszczają się kamienie żółciowe
i zaczynają "schodzić".

Dlaczego robiłeś badanie poziomu bilirubiny?
Czy masz jakieś bóle?
Czy robiłeś USG woreczka żółciowego?

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2002-12-18 06:47:28

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zaczynają "schodzić".
>
> Dlaczego robiłeś badanie poziomu bilirubiny?

Witam,
Robiłem badanie dwukrotnie - za pierwszym razem miałem troszkę mniej -
2,7mg/dl. USG nic nie wykryło. A powodem badań było moje uskarżanie się na
szybkie męczenie, związane z dokuczliwym zapachem (jakby aceton - ale badanie
nie wykryło). Lekarz nie miał pomysłu co wicej zbadać i na razie jest tak jak
jest, ale mnie to martwi. O diecie DO lekarzowi nie wspomniałem, bo kiedyś tak
zrobiłem i wysłuchałem sporo.
Pozdrowienia

6. Data: 2002-12-18 23:26:40

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2,7mg/dl. USG nic nie wykryło. A powodem badań było moje uskarżanie się na
> szybkie męczenie, związane z dokuczliwym zapachem (jakby aceton - ale

Czy to było badanie ketonów w moczu?

Napisz mi na priv jakie stosujesz ilości poszczególnych składników BTW w
odżywianiu. Może robisz jakieś błędy?

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2002-12-19 08:23:22

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Napisz mi na priv jakie stosujesz ilości poszczególnych składników BTW w
> odżywianiu. Może robisz jakieś błędy?

zamiast czytać porady nawiedzonego wirtualnego serdynskiego udaj się do
lekarza jest bardzo prawdopodobne ,ze twoje problemy spowodowane SA
stosowaniem diety optymalnej

dlaczego zatajasz przed lekarzem sposób w jaki się żywisz ???? boisz się
prawdy???

8. Data: 2002-12-19 11:22:31

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Mam przekroczony poziom bilirubiny - 3,1mg/dl. [..]

Witaj,
ja zgromadziłem kilka postów na temat bilirubiny ponieważ moja córka (nie na
DO) też ma podwyższony jej poziom.
Poniżej je cytuję w przypadkowej kolejności.
Pozdrawiam , Zbyszek

Pewnie masz zespol Gilberta (brak enzymu sprzegajacego bilurubine z kwasem
glukuronowym-stad podwyzszony poziom jej wolnej formy we krwi). Zazolcone
bialkowaki masz pewnie po 'zakrapianych' imprezkach, wiekszym wysilku,
stresie....
Jesli to ta jednostka chorobowa to niczym sie nie przejmuj ale wodki i kawy
lepiej nie pij za duzo,hihi. Warto zrobic tez inne badania AspaT, AlaT,
tymol, fozfataze alkaiczna, GGTP -sa to markery watrobowe. Warto wykluczyc
inne schorzenia watroby.Pozdrawiam HYBRYD

Przypomnialo mi sie, ze:
ok 10% ludzi ma (bo trudo powiedziec choruje czy cierpi na...) z. Gilberta,
czego nieliczni zdaja sobie sprawe i/lub sa zdiagnozowani w tym kierunku.
Nie napisalem rowniez w poprzednim liscie (a pisze to dla laika, mam
rozumiec?!), ze objawy te nie musza wystapic wszystkie. Najczestszym objawem
jest zazolcenie twardowek (sadze, ze 90%).
Nie sadze, zebys znalazl wiecej niz tu napisalem, ani w internecie, ani w
ksiazkach 'ogolnodostepnych'.
Cranio

Zespol Gilberta to hiperbilirubinemia wrodzona, nazywana przez niektorych
zoltaczka czynnosciowa (nie mylic z zoltaczka zakazna - jest to nienajlepsza
nazwa dla WZW - wirusowego zapalenia watroby)
Jest to stan, w ktorym podwyzszony jest poziom bilirubiny we krwi do poziomu
3-
5mg% (norma 0-1mg%) Inne proby alboratoryjne czynnosci watroby wypadaja
ujemnie
(tzn sa OK). Bilirubine dzielimy na wolna i zwiazana czyli posrednia i
bezposrednia, ale nie pamietam jak sie rozklada ich stosunek w tym
przypadku.
Watrob anie jest uszkodzona histoogicznie, ani drogi zolciowe nie sa
zatkane.
Przyczyna tego stanu jest prawdopodobnie niedobor transferazy glukuronowej
(enzymu odpwiedzialnego za wiazanie bilirubiny z kwasem glukuronowym [tu mi
sie
nie chce tego dalej opisywac]).
Objawami zespou Gilberta sa: podzoltaczkowe zabarweinie skory (czasmi
niezauwazalne), zazolcenie twardowek w oczach, latwosc meczenia sie w
trakcie
wysilku. Objawy te nasilaja sie po wysilku, a ustepuja po odpoczynku.
W okresie jesieni pacjenci czesto odczuwaja swiad (swedzenie) skory.
(Swedzenie spowodowane jest dzialaniem bilirubiny, ktora zazwyczaj wywoluje
ten
efekt w stezeniu >5mg%, ale swiad jest odczuciem subiektywnym, wiec
niektorzy
moga go odczuwac przy nizszych stezeniach, szczegolnie w okresie jesieni).
Zespolu Gilberta nie leczy sie. Jak twierdzi prof. Gladysz (krajowy
konsultant
w dziedzinie chorob zakaznych, szef kliniki ch. zakaznych AM we Wrocku) z.
Gilberta jest jedynie 'efektem kosmetycznym'.
Lekami mozna jedynie zmniejszac objawy swiadu, ale o tym nie napisze, gdzy
NALEZY zglosic sie do lekarza, a nie samemu sie leczyc.
Tyle, co pamietam, jesli sobie cos przypomne, to napisze.
Cranio
PS. Hiperbilirubinemia (z. Gilberta) zwalnia z wojska - kat. D, ale
pamietajcie
chlopcy: dzisiaj sie juz to nie oplaca, bo kategorii nie mozna sobie juz
zmienic na lepsza np.A. A czasami to sie baaardzo moze przydac.

Musze cie pocieszyc ze nie masz powodow do rozpaczy! Ja rowniez mam
hiperbilirubinemium (nie pamietam jak dokladnie sie to zapisuje) i nic
poza podwyzszonym poziomem bilirubiny we krwi mi nie jest! Zrobilem szereg
kompleksowych badan watroby wlacznie z USG i nic nie wyszlo.
Hiperbilirubinemia to choroba dziedziczna, raczej prowadzaca do uszczerbku
na urodzie a nie na zdrowiu. Ja mam poziom bilirubiny we krwi ponad
dwukrotnie przekraczajacy norme i nic mi nie jest! Czasami mozna byc
troche zazolconym (oczy, skora) ale poza tym nic sie ze zdrowiem nie
dzieje. Zaobserwowalem ciekawa rzecz: im masz dluzsze przerwy miedzy
posilkami to tej bilirubiny we krwi jest wiecej...... Podobno nie mozna
sie glodzic, gdyz watroba zaczyna wydzielac ja intensywniej. Mnie nie
przeszkadza zazolcenie bo tego i tak nie widac przy mojej sniadej cerze i
ciemnej karnacji skory. Wiec raz jeszcze cie uspokoje ze to jest normalna
sprawa i czasami czlowiekowi moze sie przytrafic (sic!). A co do tabletek
antykoncepcyjnych to nie wiem, powinnas poradzic sie lekarza ginekologa.
Hiszpan

Mam to samo bilirubina 2,5x ponad norme. Nie jest to jednak powod do obawy
w przypadku normalnych innych wynikow. Moze byc zespol Gilberta.
Czasami wystepuja niedogodnosci zwiazane ze zmeczeniem jednak leczenie tego
jest raczej bezskuteczne. Lekarze przypisywali mi Luminal ale po tym bylem
senny wiec nie biore.

Zespol Gilberta to choroba, a owszem, zwiazana z watroba. Chodzi tutaj
glownie o przemiany hemu do zwiazku malotoksycznego. Hem, jak wiadomo
skladnik erytrocytarnej hemoglobiny, rozklada sie w watrobie do
bilirubiny, ktora, niestety nie jest obojetna dla organizmu...W watrobie
sa enzymy, ktore sprzegaja bilirubine z kwasem UDP-glukuronowym, chyba tak
to sie nazywa, dajac dwuglukuronid bilirubiny, malo toksyczny. Zespol
Gilberta to blokada (genetyczna, tak mi sie wydaje, wada genu kodujacego
enzym, ktory odpowiada za przeksztalcenie to wlasnie) tego
przejscia...Warto zrobic testy van den Bergh'a...Na zoltaczke...
Powodzenia.

9. Data: 2002-12-19 11:27:40

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

enzym, ktory odpowiada za przeksztalcenie to wlasnie) tego
przejscia...Warto zrobic testy van den Bergh'a...Na zoltaczke...

Chrom
%zawartość tłuszczu w cielsku
wielki glod
zwykly tekst - wielki glod