Bilobil, a herbata z liści ginkgo biloba

1. Data: 2004-09-28 18:38:33

Temat: Bilobil, a herbata z liści ginkgo biloba
Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jak się ma zażywanie kapsułek, zawierających wyciąg z liści miłorzębu do
picia herbat parzonych na tychże liściach?

Dla przykładu można porównać np.:
BILOBIL
(http://www.krka.si/pl/util/print.asp?v=/pl/otc/zeli
sca/bilobil)
i herbatkę BIO-ACTIVE
(http://www.bio-active.pl/index.pl?id=6&dir=detailed
%2Cproduct&style=default
&lang=pl&sid=7A475581)

W jednej kapsułce Bilobilu mamy 40 mg suchego wyciągu z liści miłorzębu, a w
herbatce Ginkgo Bio-Active mamy 15% liści miłorzębu.
Załóżmy, że do zaparzenia herbaty używamy 5 gramów wszystkich liści, czyli
750 mg liści miłorzębu (5000 mg * 15% = 750 mg).

Wiadomo, że liści nie zjadamy, tylko pijemy wodę, do której (tak mi się
wydaje) pod wpływem ciepła "przedostają się" pewne substancje z liści.
Jaka jest wydajność tego procesu i czym się różni wchłanianie kapsułki od
wchłaniania herbatki? Czy w obydwu przypadkach do organizmu dostają się te
same substancje?

Pomijam oczywiście pozostałe 85% składu herbatki. Chodzi mi tylko o róznice
między kapsułką a herbatką.

Sorry za długiego posta
Szachysta