Blok robie-potrzebuje porady.

1. Data: 2007-06-24 11:42:56

Temat: Blok robie-potrzebuje porady.
Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Robie wlasnie blok. Do gotujacej sie wody, wsypalam szklanke cukru,
wylaczylam gaz, rozpuscilam margaryne, wsypalam lyzke kako i mleko w
proszku, zmiksowalam, polamalam herbatniki i wrzucilam je do masy mieszajac
lyzka.

Staralam sie lamac na male kawaleczki, ale i tak wszystkie jakby wyplynely
na wierzch i nie wyglada na to, zeby chcialy opadac. masa jest jeszcze
ciepla ale wyraznie gestnieje.
Co powinnam zrobic, by ciastka rozlozyly sie rownomiernie?
Moze musialam je pokruszyc na miazge? Ale nie wiem jak...
czy moze teraz ciagle mieszac zeby nasiakly i zaczely opadac?
Prosze o rade
Monika

2. Data: 2007-06-24 12:21:36

Temat: Re: Blok robie-potrzebuje porady.
Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Zarczuk" <m...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Moze musialam je pokruszyc na miazge? Ale nie wiem jak...
> czy moze teraz ciagle mieszac zeby nasiakly i zaczely opadac?

Moze rzeczywiscie troche za duze kawalki.
Pokruszyc mozesz( niekoniecznie na miazge) wloz do worecka foliowego i
walkiem po nim :-)
Tym razem juz za pozno, bo masa juz zgestniala, ale napisz jak wyszlo
pozdrawiam Ilona

3. Data: 2007-06-24 12:27:46

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Zarczuk" wrote in message
> [...]
> Moze musialam je pokruszyc na miazge? Ale nie wiem jak...
> czy moze teraz ciagle mieszac zeby nasiakly i zaczely opadac?

Skoro masa gęstnieje, to może wymieszaj jeszcze raz, jak już będzie gęsta i
herbatniki nie dadzą rady wypłynąć? A na przyszłość np. albo mniejsze
kawałki, albo dodawać już do chłodniejszej i bardziej gęstej masy...

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

4. Data: 2007-06-24 16:36:50

Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

napisz jak wyszlo
> pozdrawiam Ilona

Ile trzymacie taki blok w lodowce? Moj stoi tam juz cztery godziny i na dole
masa ciagle jest rzadka. Moze wcale sie nie zetnie?

5. Data: 2007-06-24 18:11:44

Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> napisz jak wyszlo
>>

> Ile trzymacie taki blok w lodowce? Moj stoi tam juz cztery godziny i na
> dole
> masa ciagle jest rzadka. Moze wcale sie nie zetnie?
Nie mam pojecia, jeszcze nigdy nie robilam, ale przypuszczam, ze napewno sie
zetnie skoro tylko dol jest rzadki.
Ilona

6. Data: 2007-06-25 11:15:07

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Moze musialam je pokruszyc na miazge? Ale nie wiem jak...
> czy moze teraz ciagle mieszac zeby nasiakly i zaczely opadac?

Moze kwestia przepisu? Ja robię zawsze wg tego:
http://www.mirriel.ota.pl/forum/viewtopic.php?t=2266

DJD

7. Data: 2007-06-26 18:50:06

Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Monika Zarczuk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Moze kwestia przepisu? Ja robię zawsze wg tego:
> http://www.mirriel.ota.pl/forum/viewtopic.php?t=2266

Dzieki, ale wlasnie prawie dokladnie wedlug tego przepisu zrobilam. Dalam
jedynie szklanke cukru nie dwie a i tak bylo to dla mnie za slodkie.
Mysle jednak, ze oprocz zle pokruszonych ciastek, dalam za duzo wody, bo
jednak zostalo to w postaci ciagnacej masy.
Trudno. kiedys sprobuje raz jeszcze.

8. Data: 2007-06-26 19:55:49

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin pisze:

> http://www.mirriel.ota.pl/forum/viewtopic.php?t=2266

Ta margaryna! Dlaczego nie masło?
--
Bbjk

9. Data: 2007-06-27 09:15:09

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Ta margaryna! Dlaczego nie masło?

Nie ja pisałem!

A czemu? Pewnie dlatego, że to przepis sprzed lat, z PRLu...

DJD

10. Data: 2007-06-27 09:16:23

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mysle jednak, ze oprocz zle pokruszonych ciastek, dalam za duzo wody, bo
> jednak zostalo to w postaci ciagnacej masy.

Robiłem zawsze wg. Dla mnie to było w trakcie roboty juz mocno twarde, więc
nie mam pojęcia, skąd u ciebie ta ciągnąca się masa.

I przy 2 szklanakch cukru wcale taskie słodkie nie było... może mamy inny
cukier?

DJD

Chinskie (chyba) ciastka/pierożki
[FOTO] Pochwalcie sie swoimi kuchniami!