Bóg się cieszy

1. Data: 2015-01-20 06:41:11

Temat: Bóg się cieszy
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

...Zaczynają o świcie. Zaraz po modlitwie jutrzenki. Owce beczą płaczliwie, kiedy
wąsaty kapłan z papierosem w kąciku ust chwyta je brutalnie za nogi, rzuca na ziemię,
odwraca racicami do góry i zanurza długi nóż w ich gardle. Według wykładni islamu
powinno się zwierzę ustawiać głową w kierunku Mekki - Świętego Miasta, ale to
technicznie niemożliwe, przecież zwierzę się wyrywa, kopie, rzuca.

Patrzę na zarzynaną owcę, próbuję patrzeć.

Bulgot, dziwne syczenie wydobywa się z rozcinanej tchawicy, mimo cierpienia oczy owcy
są nieruchome. Tak jak i kapłana. Małe owieczki czasem pędzą do zarzynanych matek,
gramolą się na ich drgające spazmatycznie ciała, próbują ssać cycki.

Kapłan kat odpycha je kopniakami, mamrocze modlitwy, tłum zgromadzony naokoło
odpowiada religijnymi inwokacjami, dzieci wpatrują się w tryskającą na mury krew.
Śmieją się, klaszczą w dłonie.

Potem te małe owieczki zarzyna się szybko, kilka krótkich kwików.

Z krowami jest trochę ambarasu, to wielkie, silne zwierzęta. A najgorzej jest z
bykami. Nie ma żartów, podobno jeszcze bez głowy rzucają się tak mocno, że mogą zabić
nieostrożnych gapiów.

Dlatego często przed poderżnięciem gardła, zarówno krowom, jak i bykom gruchocze się
nogi metalowymi prętami. Widziałem to raz. Kości wyskakują na wierzch przez zwisające
płaty poszarpanej skóry. Wycie jest takie, że aż balkony na całej ulicy zapełniają
się ciekawskimi. Bóg się cieszy.

To jest święto Id al-Adha - drugie po ramadanie najważniejsze święto świata islamu.
Święto halal....

2. Data: 2015-01-20 13:14:27

Temat: Re: Bóg się cieszy
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-20 o 06:41, glob pisze:
> [...]
zapełniają się ciekawskimi. Bóg się cieszy.

> To jest święto Id al-Adha - drugie po ramadanie najważniejsze święto świata islamu.

Czy się Bóg cieszy to nie wiadomo. Wiadomo jednak że Stwórca tak
urządził ten świat że aby jedno mogło egzystować to musi pożreć drugie.
A więc takie rozpaczanie nad szlachtowanymi zwierzakami jest trochę nie
na miejscu. A tak nawiasem, taki przemysłowy chów zwierząt rzeźnych,
praktykowany w kapitalizmie to dopiero bestialstwo.

3. Data: 2015-01-20 15:04:50

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun
Ty weź mnie splonkuj bo zaraz się porzygam od tego twojego debilizmu, bo wcale nie
trzeba robić uboju rytualnego, jest to zabobon religijny, z czasów gdzie jeszcze nie
było lodówek, a ich traktowanie zwierząt pokazuje jakimi są ludzmi, gównianymi bo
religia zamiania ludzi w chore gówno.

4. Data: 2015-01-21 11:37:21

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-20 o 15:04, glob pisze:
> [...]
było lodówek, a ich traktowanie zwierząt pokazuje jakimi są ludzmi, gównianymi bo

Prawdę pisząc to jak dla mnie cała ta tzw wiara, to zabobon, a rytuały
czy stroje to zwykły teatr. Ale czy mam kapłanów i wiernych za to
krytykować..

5. Data: 2015-01-21 17:07:28

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun
Ubój rytuałny wziął się z tego że wierzono, że po wypuszczeniu na żywca krwi, mięso
się wolniej psuje. Zauważyłeś że wynaleziono lodówki i nie ma potrzeby męczyć
zwierząt bo są zamrażarki?

6. Data: 2015-01-21 17:59:08

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-21 o 17:07, glob pisze:
> [...]
się wolniej psuje. Zauważyłeś że wynaleziono lodówki i nie ma potrzeby męczyć

E tam, ofiarne mięso i tak w bardzo niewielu religiach jest spożywane
przez wiernych.

7. Data: 2015-01-21 18:04:12

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-20 o 13:14, Trybun pisze:
> [...]
> A więc takie rozpaczanie nad szlachtowanymi zwierzakami jest trochę nie
> na miejscu. A tak nawiasem, taki przemysłowy chów zwierząt rzeźnych,

Dlaczego tak nienawidzisz zwierząt? Psujesz sobie karmę

8. Data: 2015-01-21 18:05:45

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
>krwi, mięso się wolniej psuje. Zauważyłeś że wynaleziono lodówki i nie ma
>potrzeby >męczyć zwierząt bo są zamrażarki?

Ciekawe, że "wierzono". Spytaj gospodyni domowej, czy to tylko wiara:-)

--

Chiron

9. Data: 2015-01-21 18:56:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jan 2015 18:04:12 +0100, zdumiony napisał(a):

> Dlaczego tak nienawidzisz zwierząt? Psujesz sobie karmę

Ja sobie karmy nie psuję - chętnie jem zwierzęta,bo są dla mnie najlepszą
karmą 3-)

10. Data: 2015-01-21 18:57:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jan 2015 18:05:45 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> Ciekawe, że "wierzono". Spytaj gospodyni domowej, czy to tylko wiara:-)

Ta "wiara" znów stanie się [nomen omen] ciałem, niech no tylko braknie
prądu.

Sierp i Młot
Gramsci w pełnym rozkwicie
The Houseboat Summit
UWAGA Epidemia ospy wietrznej w Polsce
Przysięga małżeńska w kościele, jedna z przyczyn gwałtów w rodzinie.