Ból nadgarstka wywołany intensywną pracą przy komputerze (myszka)

1. Data: 2002-09-05 14:00:38

Temat: Ból nadgarstka wywołany intensywną pracą przy komputerze (myszka)
Od: "Horche" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ponieważ ostatnio mam masę pracy, która polega na machaniu myszką ;) zaczął
mnie bardzo boleć nadgarstek - intensywny piekący ból. Pracuje tak
kilkanaście godzin dziennie i niestety to jeszcze potrwa :( W przeszłości
też mi się to zdarzało, ale mijało po kilku dniach odpoczynku. I teraz kilka
pytań:

- czy grozi mi zespół cieśni nadgarska?
- jak zapobiec bólom (maści, podkładki pod nadgarstek itp.)?
- co zrobić, żeby jeszcze kilka dni wytrzymać i pracować równie intensywnie
dalej

Acha mam 26 lat i pracuje w podobnym "stylu" ;) od 5 lat

Z gory dziekuje za porady i pozdrawiam

Horche

2. Data: 2002-09-05 14:29:52

Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Horche" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
intensywnie
> dalej
>
> Acha mam 26 lat i pracuje w podobnym "stylu" ;) od 5 lat

Ja pracuje tez ciagle z komputerem i mam taka podkladke zelowa. Bardzo
dobrze sie spisuje

3. Data: 2002-09-05 15:46:36

Od: "Jarek \(dawniej XLord71\)" <j.koziol@(nospam)chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Horche" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> - co zrobić, żeby jeszcze kilka dni wytrzymać i pracować równie
intensywnie dalej

Ja uszkodziłem sobie nadgarstek na snowboardzie i od czasu do czasu miałem
poważne problemy z nim (ganglion, czy coś takiego). Nasilało mi się to też
po intensywnej pracy z myszką. Więc zamiast myszki kupiłem sobie do domu (i
o to samo poprosiłem firmę) trackball. Pewnie wiesz co to jest. Nie ruszasz
nadgarstkiem tyko samymi palcami. Od tego czasu problemy z nadgarstkiem
ustąpiły. Polecam.

Jarek

4. Data: 2002-09-05 15:56:33

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Horche wrote:

> [...]
> też mi się to zdarzało, ale mijało po kilku dniach odpoczynku. I teraz kilka

grozi

> - jak zapobiec bólom (maści, podkładki pod nadgarstek itp.)?

z własnego doświadczenia: nie wiem, czy maści są w stanie pomóc, trochę pomoże
podkładka, dużo pomoże trackball albo przerzucenie myszki do drugiej ręki (jeśli
robota nie jest bardzo precyzyjna, zaadaptujesz się w dwa dni)

> - co zrobić, żeby jeszcze kilka dni wytrzymać
> i pracować równie intensywnie dalej

jak ci się rozwinie zespół cieśni nadgarstka, to nie będziesz w ogóle
produktywny (czasami na stałe). Mnie pomógł miesięczny urlop w dwóch ratach.

Leszek

5. Data: 2002-09-05 19:15:05

Od: "DaViD" <d...@f...irc.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(i
> o to samo poprosiłem firmę) trackball. Pewnie wiesz co to jest. Nie

Tak sie zastanawiam jak na takim czyms mozna robic drag&drop?

DaViD

6. Data: 2002-09-05 19:45:11

Od: "Jarek \(dawniej XLord71\)" <j.koziol@(nospam)chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ruszasz
> >

> Tak sie zastanawiam jak na takim czyms mozna robic drag&drop?

Można, kwestia wprawy.
W zależności od typu trackballa albo palcem wskazującym trzymasz przycisk i
kciukiem ruszasz kulką, albo jak kulka jest na środku, pomiędzy przyciskami
to robisz dokładnie na odwrót.
Jarek

7. Data: 2002-09-06 07:15:38

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze tablet ? Jak mozesz bez problemu pisac dlugopisem, to tablet tez moglbys
uzywac. Przez jakis czas uzywalem jako zamiennika, dosc szybko zdolalem sie
przestawic.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

8. Data: 2002-09-06 08:57:22

Od: "Horche" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za rady.

Probuje uzywac trackballa, ale jest zbyt malo precyzyjny :(
Sprobuje tablet chociaz wydaje mi sie, ze nadgarstek wtedy jest rowniez
obciazony...
Podkladke z zelem tez sobie zakupie.

Pozdrawiam

Horche

9. Data: 2002-09-06 10:17:30

Temat: Re: Ból nadgarstka wywołany intensywnš pracš przy komputerze (myszka)
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Horche <h...@w...pl> napisał(a):

> Dziekuje za rady.

A jeszcze dodatkowo: trzeba w ogóle metodą prób i błędów znaleźć pozycję, w
której najlepiej nam się pracuje i odpowiednio dostosować stanowisko pracy.
Mnie np. bardzo pomogło biurko z klawiaturą w szufladzie. Ale fakt, ja
najwięcej pracuję klawiaturą, nie myszą.

Dodatkowo jakieś niesterydowe przeciwzapalne leki typu Piroxicam. Oraz ogólne
dbanie o nadgarstek: spanie we frotce tenisowej albo bandażu elastycznym,
jakieś małe ćwiczonka polegające na wykonywaniu ruchów innych niż machanie
myszą.

I ogólnie radzę uważać i nie zaniedbywać - w fazie ostrej bywa mocno przykre,
ból taki, że człowiek nie może spać i sam nie wie, jak ułożyć rękę w nocy, a
sama próba ułożenia ręki na myszy wywołuje lekkie zawycie.

JoP

10. Data: 2002-09-06 11:01:48

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wrote:

> jakieś małe ćwiczonka polegające na wykonywaniu
> ruchów innych niż machanie myszą.

Też to polecam; a ponadto zaleca się robienie tzw. mikroprzerw co 20 minut -
wiem, że to często, ale ponoć pomaga.

Leszek

Bolerioza - choroba od kleszczy
Jaka dieta najkorzystniejsza dla mozgu ? bylo: "Dieta optymalna dla mozgu"
Korekta wzroku
Klinika chirurgii plastycznej w Krakowie
Cerebrolysin