Bole we wczesnej ciazy

1. Data: 2000-09-06 05:43:35

Temat: Bole we wczesnej ciazy
Od: Joanna Górska <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do przyszlych Matek lub tych kobiet ktore juz urodzily.

Jestem w 5 tygodniu ciazy i od dluzszego czasu odczuwam bole brzucha.
Najpierw 2 tygodnie po terminie w ktorym miala wystapic miesiaczka bolal
mnie brzuch w bardzo specyficzny spasob bo tak jak bym przechodzila
wlasnie okres a fizycznie go nie bylo. Trwalo to ok.1 tygodnia a w
chwili obecnej od 2 tygodni odczowam bole podbrzuszu.
Czy to normalne???
Na razie tlumacze sobie to tym ze macica zaczyna rosnac co widac
delikatnie po miom brzuchu, ale nie wiem czy to wlasciwa interpretacja.
Lekarz nie wiedzi tam nic niepokojacego -tylko jeden z jajnikow jest
bardzo powiekszony.
Czy to powinno bolec?? Wiem ze kazda kobieta przechodzi ciaze inaczej i
nie mozna tego jednoznacznie intrepretowac.
Prosze o pomoc
Pozdrawiem Joanna

--
Joanna Górska
tel.kom. 0605 064 584

2. Data: 2000-09-06 06:10:11

Temat: Re: Bole we wczesnej ciazy
Od: "Bronte" <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Górska <j...@k...pl> wrote in message
> Mam pytanie do przyszlych Matek lub tych kobiet ktore juz urodzily.
>
> Jestem w 5 tygodniu ciazy i od dluzszego czasu odczuwam bole brzucha.

Sama niedawno poruszalam ten temat na grupie i wiem co teraz czujesz. Moja
ciaza jest teraz 5 tyg."starsza" od Twojej i mialam dokladnie to samo.
Wyrazne skurcze w podbrzuszu mniej wiecej do 2 miesiaca ciazy.Czasem nawet
bardzo bolesne. Moj lekarz stwierdzil ze to jeden z objawow ciazy i nie ma
sie czym zamartwiac- macica sie rozrasta. Fakt, ze teraz wszystko ustalo i
skupilo sie raczej na pojawianiu sie brzuszka:) A powiekszony jajnik tez
jest objawem ciazy. Nie martw sie wiec i nie stresuj, bo to najwazniejsze.
Wszystko bedzie ok. Z odpowiedzi na moj poprzedni post wynika ze nie jestes
sama z takimi objawami.Najwazniejsze, ze skonsultowalas to z lekarzem, chyba
ze te objawy sa na tyle niepokojace, ze chcesz zasiegnac opinii innego..
pozdrawiam i trzymam kciuki
Dorota

3. Data: 2000-09-07 10:26:06

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Górska napisał(a) w wiadomości: <3...@k...pl>...
>Mam pytanie do przyszlych Matek lub tych kobiet ktore juz urodzily.
>
>Jestem w 5 tygodniu ciazy i od dluzszego czasu odczuwam bole brzucha.

Z jednej strony sa to normalne objawy ciazy, z drugiej lekarz moze orzec, ze
Masz tzw. duze napiecie miesniowe. W drugim przypadku trzeba brac srodki
rozluzniajace inaczej dzidzius jest scisniety.

Pozdrawiam, Iska
---
Karolinka i jaj calkiem NOWA stronka:
http://www.zdz-wawa.com.pl/~dizel

4. Data: 2000-09-07 11:30:52

Od: "ewa" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

I?ka napisał(a) w wiadomości: <8p7qlo$f4e$1@news.tpi.pl>...

>Joanna Górska napisał(a) w wiadomości: <3...@k...pl>...

Tak na wszelki wypadek proponowałabym zrobić USG u dobrego lekarza i an
dobrym sprzęcie.

Ewa

5. Data: 2000-09-07 15:30:02

Od: Daria Szymanska <d...@c...se> szukaj wiadomości tego autora

in article 8p7qlo$f4e$...@n...tpi.pl, Iœka at f...@p...onet.pl wrote on
00-09-07 12.26:

> [...]
> Masz tzw. duze napiecie miesniowe. W drugim przypadku trzeba brac srodki
> rozluzniajace inaczej dzidzius jest scisniety.

ja takze mialam takie bole i podczas pobytu w polsce lekarz przepisal i
nospa i relanium.gdy dowiedzial sie o tym moj lekarznatychmiast kazal
odstawicte tabletki.relanium zabronione podczas ciazy , anospa nie mozna
brac do 3 mies.a co do buli to wszyscy uwazali ze to normalna kolej rzeczy.
rozumiem niepewnosci joanny , wszystkie je mamy , bo kazda z nas chce
urodzic i urodzic zdrowe dziecko.
pozdrawiam
daria

6. Data: 2000-09-07 15:33:42

Temat: Re: Bylo Bole we wczesnej ciazy, jest leki w ciazy
Od: "Looki" <r...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik "Daria Szymanska" <d...@c...se> napisa? w wiadomoœci
> in article 8p7qlo$f4e$...@n...tpi.pl, Iœka at f...@p...onet.pl wrote
on

>relanium zabronione podczas ciazy...

A ja lezalam na patologii ciazy i cala nasza sale (podejrzewam ze nie tylko)
szpikowano ''rozowymi tabletkami'' a jak sie po tym spalo .....marzenie,
nawet brzuch nie przeszkadzal.
Wiec tak do konca jak jest z tym relanium???? ktos wie??

Gosia+Basia5m

7. Data: 2000-09-08 21:59:25

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Looki napisał(a) w wiadomości:
>Wiec tak do konca jak jest z tym relanium???? ktos wie??

Mój lekarz zapisuje 2-ki
Pozdrawiam, Iska
---

8. Data: 2000-09-09 06:57:10

Od: Daria Szymanska <d...@c...se> szukaj wiadomości tego autora

in article 8pbnlq$sk7$...@n...tpi.pl, Iœka at f...@p...onet.pl wrote on
00-09-08 23.59:

> Looki napisa?(a) w wiadomoœci:
>

> Mój lekarz zapisuje 2-ki
> Pozdrawiam, Iska
> ---
> Karolinka i jaj calkiem NOWA stronka:
> http://www.zdz-wawa.com.pl/~dizel

moj lekarz kategorycznie odradza , nie wiem dlaczego lekarze przepisuja
srodki uspokajajace(ja mialam dziecieca dawke 0.5) .

pozdrawiam
daria i filip 17m

9. Data: 2000-09-09 16:00:53

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iśka napisała

> Mój lekarz zapisuje 2-ki

A na co jest to relanium? To znaczy wiem, że środek uspokajający, ale dlaczego w
ciąży?

Maja

10. Data: 2000-09-11 12:21:33

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja Krężel napisał(a) w wiadomości: <8pf7a5$hpu$4@news.tpi.pl>...

>A na co jest to relanium? To znaczy wiem, że środek uspokajający, ale
dlaczego w
>ciąży?

Czasami zdarza się, że utrzymujące się tzw "duże napięcie mięśniowe"
powoduje ściśnięcie się mięśni macicy i z piłki robi się gruszka. Zaniedbane
prowadzi do złego umiejscawiania się łożyska i później do jego odklejania.
Jeżeli pomimo stosowania środków rozkurczowych problem dalej istnieje, lub w
sytuacjach stresowych (np. kłopoty rodzinne) lekarz zaleca branie relanium,
2-jki ponoć takie złe nie są , gorsze są poronienia.
Będąc w ciąży z Karolinką, miałam ją zagrożoną (ciążę) właśnie z powodu tego
dużego napięcia mięśniowego i gdy sytuacja stawała się krytyczna to brałam
relanium, starałam się co prawda jak najmniej, ale czułam się lepiej.

Pozdrawiam, Iśka
---
Karolinka 20m i jej całkiem NOWA stronka:
http://www.zdz-wawa.com.pl/~dizel

Saw Palmetto
Sanatorium w Soszowicach
Swiadomy dawca