Boli mnie stopa!

1. Data: 2006-07-21 13:08:51

Temat: Boli mnie stopa!
Od: "Iga" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dłuzszego czasu boli mnie stopa, dokładnie pięta...Lekarz
zdiagnozował ostrogę. Miałam serie zabiegów m.in. laser,
ultradzwieki...do tego lekarstwa..nic nie pomaga! Stopa puchnie.
Chwilową ulge dają tylko zimne okłady i srodki przeciwbólowe.Za
namową, poszłam do innego lekarza...ten z kolei stwierdził ze to
uszkodzenie tkanki miekkiej...Co mam robic? Stopa boli,nie moge
chodzic...chwilami mam wrazenie jakby była polewana
wrzątkiem..Doradzcie!

2. Data: 2006-08-03 03:25:44

Temat: Re: Boli mnie stopa!
Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iga napisał(a):
> [...]
> uszkodzenie tkanki miekkiej...Co mam robic? Stopa boli,nie moge
> chodzic...chwilami mam wrazenie jakby była polewana

A jakie były badania do tego robione (rtg, USG, RM)?
Pewnie znowu diagnoza "na czuja"... Jak ktoś tu napisał, w 90% takie
postępowanie
pomaga, w 10% nie pomaga i wtedy konieczne są dalsze badania i
działania...
Problem w tym, że tych badań nigdy nie ma... Bo nie ma na nie kasy w
NFZ...
Po tym co ja przeszedłem z ortopedami, poszedłbym od razu do ortopedy
od medycyny sportowej, który *operuje* sportowców (ci się na czymś
znają) (płatnie).
Ponadto należy nalegać na zrobienie rezonansu magnetycznego, nawet za
własne pieniądze...

Ja miałem podobne odczucie z tym wrzątkiem... Okazało się, że
uszkodzenie 4 stopnia
(całkowite zdarcie chrząstki, kość haczyła o kość + olbrzymie
zapalenie, później zrosty,
więc odczucie takie jakby gwóźdź mi tam wbijano, przy każdym
ruchu, albo polewanie
wrzątkiem...).
Wygląda na to że zapalenie objęło duży obszar w nodze, także
nerwy i tak one
reagują.

To nie znaczy, że masz to samo, ale to znaczy, że musisz się wziąć
*poważnie* za tą sprawę i nie dać się zbyć odzywkami lekarzy
typu: "wie pan, ja nie wiem, czy takie
rezonanse robią", albo "panu niepotrzebny jest żaden rezonans", albo
"takie skręcenie będzie boleć do końca życia", albo "skoro pana
tak boli jak wrzątek, to
może pan do psychiatry pójdzie?". Wszystko autentyczne odpowiedzi od
4 różnych ortopedów ... U każdego wyczerpałem jego "możliwości
leczeniowe", chodząc
dłuuugo do każdego z nich, ale trzeba było zmieniać lekarza zaraz
po usłyszeniu takiej odpowiedzi...

Dzięki rezonansowi będziesz wiedzieć na czym stoisz (także
dosłownie ...) i
wtedy będzie można podjąć jakąś decyzję dotyczącą dalszego
leczenia.
A tak, to domysłom i kolejnym nic nie wnoszącym rehabilitacjom nie
będzie końca....

W takich uszkodzeniach najlepsza jest jednak operacja (do poszukania w
googlu:
artroskopia), a nie zbywanie przez rehabilitowanie...
Mój ortopeda mówił mi, że we Francji to takiej rehabilitacji "w
polskim wydaniu"
(tzn. bez operacji) jest o wiele mniej, zawsze robią artroskopię i
dopiero wtedy
rehabilitują. Po miesiącu, dwóch człowiek wraca do pełnej
sprawności.
To się po prostu bardziej opłaca, bo nie wydaje się pieniędzy na
rehabilitację
ciągnącą się miesiącami....
Nie wiem, czy to prawda, anyway, jeśli potrzebujesz informacji do
jakiego lekarza się
udać (w Warszawie), to proszę na priva.

3. Data: 2006-08-09 20:31:52

Od: "Iga" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za rady. Przyznam sie do czegos...problem ze stopą dotyczy
mamy...nie moze normalnie stanąć (zwłaszcza rano...z upływem czasu,
tez po środkach przeciwbolowych, powoli "rozchodzi"sie )...Z badan
miała tylko rtg..

..szczerze współczuje!...
..trzeba wiec mamie zrobic rezonans..

Pozdrawiam serdecznie
Iga.

4. Data: 2006-08-09 21:40:43

Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..szczerze współczuje!...

Hehe, "nie ma za co" (współczuć).
Teraz jestem jak nowy (a może nawet lepszy niż nowy... :-) )

5. Data: 2006-08-09 22:16:21

Od: "Iga" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz jestem jak nowy (a może nawet lepszy niż nowy... :-) )

...:-D
..jesli moge zapytac...miałes artroskopie?

Iga

6. Data: 2006-08-10 17:46:52

Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..jesli moge zapytac...miałes artroskopie?
Tak, miałem.

ćmi zaplombowany ząb...
przyrost wagi u noworodka - niski...?
ni płaczący noworodek
Włosy w nosie.
Wypisywanie recept - do lekarzy lub prawników zorientowanych w prawie medycznym