Botwinka :-)))))))

1. Data: 2001-06-07 06:03:07

Temat: Botwinka :-)))))))
Od: "jolkakami" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich :-)))))))))
Czytuje ta grupę i często korzystam z przepisów tutaj zamieszczonych przez
Was szanowni grupowicze. Na Was zawsze mozna liczyc ( jesli chodzi o
gotowanie) Mam prosbę , widziałam ostatnio w sklepie botwinkę , pomyślałam
sobie, może na obiadek w piątek? tylko że nie mam sprawdzonego przepisu na
botwinkę lub cos innego z takich młodych buraczków, może ktoś mi podsunie
jakis sprawdzony przepis .
Z góry dziękuje i pozdrawiam Jola :-)))))

1. Data: 2001-06-07 09:46:44

Temat: Re: Botwinka :-)))))))
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jolkakami" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakis sprawdzony przepis .
> Z góry dziękuje i pozdrawiam Jola :-)))))

Przyłączam się do prośby. Ludkowie kochani, rzućcie przepisami :))))

Pozdrawiam

Aldik

-- Kiedy ludzie mogą robić co chcą,
-- zazwyczaj kogoś naśladują
-- (Eric Hoffer)

1. Data: 2001-06-07 10:13:46

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "jolkakami" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Mam sprawdzony wielokrotnie przepis, niestety, przenosze "na zywca" z
serwisu, bo mam klopot z dluzszym siedzeniem.
BOTWINKA
Na 2 l wody : ok. 1/2 kg chudych kosci (porcja rosolowa z kurczaka, kosci od
schabu), 1 marchewka, 3 srednie ziemniaki (jak młode to 6-7 całkiem małych),
spory pęczek botwiny, po 1 pęczku koperku, szczypioru i natki pietruszki, 3
jajka, 1/2 szklanki smietany, listek laurowy, 3 ziarenka ziela angielskiego,
sól, pieprz.
Kości i mięso opłukać, zalać zimną wodą w garnku i zagotować. Po chwili
gotowania dodać oczyszczoną i pokrojoną w talarki marchewkę i pietruszkę,
liść laurowy i ziele angielskie. Zagotować. Obrane ziemniaki pokroić w dość
duże kawałki (młode zostawić w całości lub tylko w ćwiartkach), dorzucić do
zupy, osolić. Botwinkę i zieleninę umyć, drobno posiekać. Gdy ziemniaki
prawie miękkie, dorzucić botwinę i zieleninę. Gotować jeszcze ok. 8-10
minut. Zabielić śmietaną. Jajka ugotować na twardo, ostudzić, obrać i
pokroić w ćwiartki, dodać do zupy.
Wybornym dodatkiem jest świeży chleb pszenny.

wg Uli Andrzejewskiej z Kłodzka

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl