Brak apetytu, zmęczenie, senność

1. Data: 2003-11-23 00:06:44

Temat: Brak apetytu, zmęczenie, senność
Od: "Krzysiek Sielski" <(przesun_malpe_w_prawo)@but.plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mężczyzna:) , lat 19 , palący . Od parunastu dni utrzymują się następujące
objawy :

- ciągłe zmęczenie i senność
- picie dużej ilości płynów
- brak apetytu (oprócz słodyczy które _musi_ jeść conajmniej kilka razy
dziennie)

Ktoś ma pomysł co to może być oraz jakie badania wykonać aby cokolwiek
potwierdzic?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Krzysiek

2. Data: 2003-11-23 23:00:36

Temat: Re: Brak apetytu, zmęczenie, senność
Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> - ciągłe zmęczenie i senność
> - picie dużej ilości płynów
> - brak apetytu (oprócz słodyczy które _musi_ jeść conajmniej kilka razy

Jesli chodzi o mój punkt widzenia to może to być SAD czyli zaburzenia
afektywne sezonowe. Zalecana na to jest fototerapia lub leki
przeciwdepresyjne w braku mozliwości fototerapii.

3. Data: 2003-11-24 08:39:06

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek Sielski" <(przesun_malpe_w_prawo)@but.plusnet.pl>
napisał w wiadomości

> [...]
> objawy :

> - ciągłe zmęczenie i senność
> - brak apetytu (oprócz słodyczy które _musi_ jeść conajmniej kilka razy
Myślę, że to słodycze powodują osłabienie, gdyż są wysokokaloryczne i
organizm musi zużyc dużo energii, aby je strawić. Ze względu na to, że
energia ze słodyczy jest krótkotrwała, ogólny bilans energetyczny jest
ujemny.
Pewnie dałeś się złapać w zamknięty krąg - słodycze osłabiają, jednak smak
słodki przywodzi organizmu na myśl coś co przynosi energię. Jedyny ratunek
to się przemóc i zacząć jeść porządne śniadanie z węglowodanami w postaci
ciemnego pieczywa i jakiejś pasty warzywnej.

> - picie dużej ilości płynów
Jeśli pijesz po jedzeniu, to dodatkowo upośledzasz układ trawienny zbyt
szybko spłukując soki trawienne zanim spełnią swoje zadanie.

> Ktoś ma pomysł co to może być oraz jakie badania wykonać aby cokolwiek
potwierdzic?

Trzeba samemu się za siebie zabrać. Różne medykamenty i wizyty u
"specjalistów" nie zrekompensują potrzeby organizmu na prawidłowe
odżywianie, sen.

To, że jesteś palący też jest oczywiście niezbyt fortunne. Nikotyna działa
pobudzająco, co jeszcze bardziej powoduje zapotrzebowanie na energię, której
słodycze nie dostarczą. Dodatkowo oszukujesz nią receptory w mózgu i przez
to przytępiają się naturalne instynkty zapotrzebowania na racjonalne
pożywienie.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2003-11-24 17:28:10

Od: "Andrx" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysiek Sielski" <(przesun_malpe_w_prawo)@but.plusnet.pl> wrote in message
> Witam,

> Pozdrawiam,
> Krzysiek

Well/ moja sugestia bylaby taka ze dla pewnosci moglbys
sobie zrobic badania na cukier/ troche niepokojace jest
ta ospalosc w polaczeniu z duzym spozyciem slodyczy
i napojow/
tak dla pewnosci/
Bywaj zdrow
Andrx

pytanie lekko OT - lekarz, pielegniarka Polak/Polka w Pd Szwecji?
umieralność
Kłopoty ze snem
mocne skurcze w nodze..
twór hypoechogeniczny