Brodawczak w nosie

1. Data: 2008-02-26 11:04:49

Temat: Brodawczak w nosie
Od: "Yaga" <y...@R...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś tutaj miał kiedyś wycinanego bądź zdiagnozowanego brodawczaka w
nosie? Lub wie coś na ten temat :)

Laryngolog mówi, że trzeba wyciąć, nie martwić się, bo to nic groźnego. Ale
nie mówi, ile można czekać z tym wycinaniem (a terminy do dobrych szpitali
długie), wiec się tak zastanawiam.

Pozdrawiam, Yaga

2. Data: 2008-02-26 14:15:46

Temat: Re: Brodawczak w nosie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Feb 2008, Yaga wrote:

> Laryngolog mówi, że trzeba wyciąć, nie martwić się, bo to nic groźnego. Ale
> nie mówi, ile można czekać z tym wycinaniem (a terminy do dobrych szpitali
> długie), wiec się tak zastanawiam.

wyciac to trzeba na pewno bo inaczej moze sie rozsiac i bedziesz
miala go np. w krtani lub innych czesciach ukladu oddechowego.
Wiec lepiej usunac precyzyjnie i jaknajszybciej
http://www.rrpf.org/
http://www.emedicine.com/med/topic2535.htm
Mam pacjenta z nawracajaca rrp i jest to problem tym bardziej,
ze w Polsce niestety nie oferuje sie innego leczenia jak tylko
wycinanie. W Niemczech natomiast stosuje sie po resekcji miejscowe
wstrzykiwanie srodka przeciwwirusowego cidowiru (informacje
na ten temat mozna znalezc szeroko w pismiennictwie naukowym).
Na stronie http://www.rrpf.com napisano takze, ze zaakceptowano
szczepionke, ktora ma na celu zabezpieczenie przed nawrotami
choroby (moze to bedzie wyjscie z sytuacji dla mojej pacjentki,
ktora jest juz po kilku zabiegach)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz http://www.am.torun.pl

3. Data: 2008-02-26 20:52:43

Od: "Yaga" <y...@R...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
run.pl...

> [...]
> szczepionke, ktora ma na celu zabezpieczenie przed nawrotami
> choroby (moze to bedzie wyjscie z sytuacji dla mojej pacjentki,

Dzięki za linki! Na pewno sobie poczytam :)

A czy możesz mi powiedziec, czy jest sens robienia w takiej sytuacji testu
diagnostycznego w kierunku HPV? Znalazłam informację, że w Warszawie jest
placówka, która się zajmuje pełnym genotypowaniem wirusa.

A czy po wycięciu jest sens stosować jakieś leczenie profilaktycznie?
Monitorować co jakis czas? Stosować jakieś leki antywirusowe?

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam, Yaga

4. Data: 2008-02-26 22:25:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Feb 2008, Yaga wrote:

> diagnostycznego w kierunku HPV? Znalazłam informację, że w Warszawie jest
> placówka, która się zajmuje pełnym genotypowaniem wirusa.

Przyznam, że nie wiem. Niektóre placówki (wynika z piśmiennictwa)
to robią ale nie wszystkie.

> A czy po wycięciu jest sens stosować jakieś leczenie profilaktycznie?
> Monitorować co jakis czas? Stosować jakieś leki antywirusowe?

trudny temat. Ogólne leczenie preparatami przeciwwirusowymi jest
trudne i niesie z sobą wiele działań ubocznych. Dość skuteczne
bywa leczenie miejscowe, ale nie wiem czy ktoś w Polsce to robi. Fundacja
chorych na rrp (RRPF - link podałem) pisze o możliwej skuteczności
szczepionki ale nie wiem czy jest to poparte solidną wiedzą czy
jest to tylko kryptoreklama. Proszę przeczytaj informacje w podanych
dwóch linkach.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
http://medycyna-i-filozofia.blog.onet.pl/
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

Zatoki a latanie samolotem.
Pieniący się mocz
Kamienie w woreczku żółciowym
Escapelle vs. Postinorek, poprawia mi sie humorek ;]
Prośba o przetłumaczenie - z łaciny na j. polski