Bujne życie w doniczkach (robactwo jakieś)

1. Data: 2007-01-29 17:17:06

Temat: Bujne życie w doniczkach (robactwo jakieś)
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest. Mulusieńkie białe robaki - larwy chyba jakieś rojące się w
ziemii w kwiatach doniczkowych. Nie wiem czy to nie jakieś larwy muszek- też
takich małych.
Czy ktoś wie czym to wytępić ?
próbowałem sposobów własnego autorstwa (aż dziw że kwiaty przeżyły):
- spirytus lałem do ziemii (zwykły, taki w dezodorancie)
- rozgnieciony czosnek rozpuszczony w wodzie i ciepłej i zimnej.
Był spokój przez 2-3 dni a potem nadal się toto roiło w ziemii.

Normalnie to prawie tego nie widać ale jak dłużej popatrzeć to się okazuje
że jest i to od groma.
Co robić?

Boję się lac tam jakieś silne trucizny bo mam psa który lubi czasem wsadzić
nos w donicznki i mam małego synka który za kilka miesięcy zacznie pełzać po
ziemii i wsadzać rączki we wszystko w co tylko zdoła je wsadzić....
--
Jackare

2. Data: 2007-01-29 17:59:17

Temat: Re: Bujne życie w doniczkach (robactwo jakieś)
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Jan 2007 18:17:06 +0100, "Jackare" <j...@i...pl>
wklepał(-a):

> [...]
>- rozgnieciony czosnek rozpuszczony w wodzie i ciepłej i zimnej.
>Był spokój przez 2-3 dni a potem nadal się toto roiło w ziemii.

Zapomniałeś jeszcze o osikowym kołku i srebrze. :-D

Może po prostu zmienić ziemię?
http://www.floraforum.net/ptopic1749.html
http://www.ogrody.cvd.pl/pliki/srd.html

P.S.
Ustaw kodowanie.

3. Data: 2007-01-30 07:36:05

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Jackare <j...@i...pl> napisał:
> [...]
> Był spokój przez 2-3 dni a potem nadal się toto roiło w ziemii.

> Normalnie to prawie tego nie widać ale jak dłużej popatrzeć to się okazuje

Nie przelewac kwiatkow. Te robaczki sie mnoza jak jest zbyt wilgotno.
Wiecej pewnie poradza na pl.rec.ogrody

Pozdrowienia,
Lila

4. Data: 2007-01-30 09:40:26

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz spróbowac citroseptem, ale on jest najlepszy na grzyby.... ja
wytłukłam ostatnio przędziorki z liści roztworem wody, octu i ludwika
;), nie mogłam trucizną , bo się spodziewam potomka. A swoją drogą -
większość insektycydów ma krótki czas działania, z uwagi np na pszczoły.
W lecie tłukłam takim syfem mszyce na nasturcjach: pryskałam wieczorem,
a rano już miałam nawałnicę bombowców. Nie widziałam żadnego martwego
bąka. Czyli możesz ziemię podlac takim syfem i odseparowac psa na noc.
Zresztą smrody te nie są dla ssaków bardzo toksyczne (ale szkodliwe
napewno).

marg

5. Data: 2007-01-30 10:24:36

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S.
> Ustaw kodowanie.

Mam ustawione ISO dla Europy Środkowej. Coś jest nie tak ?
--
Jackare

6. Data: 2007-01-30 11:45:19

Temat: [OT] Re: Bujne życie w doniczkach (robactwo jakieś)
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/30/2007 11:24 AM, Jackare napisał(a):

> Mam ustawione ISO dla Europy Środkowej. Coś jest nie tak ?
Brakuje tego w nagłówku:

Instrukcja konfiguracji OE:
http://evil.pl/pip/OE.html

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Muszki w środku zimy - skąd się biorą?
Transport lodówki
Jaki koszt kosztorysu?
Przeciekający dach
Bardzo podejrzany jasno brązowy "zaciek"