Buleczki extra Doruni sa extra!

1. Data: 2001-11-23 14:40:55

Temat: Buleczki extra Doruni sa extra!
Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Doruniu, pyszne. Zrobilam i o malo nie pozarlismy goracych. Juz myslalam, ze
nic nie wyjdzie, bo mi drozdze nie wyrosly za bardzo, ale sa. Mialam tylko
watpliwosci, czy po wyrosnieciu ciasta jeszcze raz trzeba wyrobic, czy od
razu formowac buleczki? No i za duze te kawalki zrobilam, bo mi buly a nie
buleczki wyszly.

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2001-11-24 22:36:38

Temat: Re: Buleczki extra Doruni sa extra!
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sylwia & Jurek" <s...@p...fm> wrote in message
> [...]
> razu formowac buleczki? No i za duze te kawalki zrobilam, bo mi buly a nie

Właśnie to jest dlatego taki fajny przepis bo zawsze wychodzą pyszne
bułeczki, moje dzieciątko z mężem to sobie je z rąk wyrywają. Długo szukałam
takiego przepisu. A znalazłam go całkiem przypadkiem szukając dobrego
przepisu na chleb, taki jak kiedyś, a nieraz i dziś na wsiach w zwykłym
piecyku pieką w domu :-))
Pozdrawiam cieplutko Dorunia

1. Data: 2001-11-24 23:19:23

Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia & Jurek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> razu formowac buleczki? No i za duze te kawalki zrobilam, bo mi buly a nie

Czy mogłaby dostać jakieś namiary na te bułeczki? przepisik, albo chociaż
datę postu, bo nic mi nie wyszło z przeszukiwania archiwum:-)
Będę bardzo wdzięczna!

Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2001-11-25 07:41:19

Temat: Re: Buleczki extra Doruni sa extra! - przepis
Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monique" <m...@p...onet.pl> napisała : Użytkownik

: Czy mogłaby dostać jakieś namiary na te bułeczki?

Prosze bardzo, podaje przepis Doruni.
_____________

Ostatni, po znalezieniu w chlebie kawałka sznurka i coś w stylu gumy do
żucia odechciało mi się kupnego pieczywa. Cięgle eksperymentuje i wypiekami,
ale dziś nareszcie wyszły mi bułeczki extra.
10 dag drożdży,
5 szklanek mąki,
3 łyżki oliwy,
2 łyżki cukru,
2 łyżeczki soli,
1 i 1/2 szklanki ciepłej wody,
1 białko.

Drożdże z łyżeczką cukru i szklanką wody nastawiamy na wyrośnięcie, mąkę
przesianą łączymy z resztą składników. Po wyrośnięciu drożdży łączymy je z
mąką i wyrabiamy ciasto, odstawiamy na co najmniej 10 min. i formujemy
bułeczki, które znowu odstawiamy do wyrośnięcia, tuż przed łożeniem do pieca
smarujemy je żółtkiem wymieszanym z odrobiną cukru i siup do pieca na około
20 w 200 stopniach.
Mówię wam pycha, a jak pachnie w domku.
Pozdrowienia Dorunia.

1. Data: 2001-11-25 19:35:46

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

One są bardzo pyszne - taką porcje z pięciu szklanek mąki to moja
czteroosobowa rodzinka zjada prawie z przysiadu. Mam nadzieję, że wkrótce
się nam to znudzi, bo trzeba będzie większe ubranka kupować ;)))))

Deuter

W koncu inna restauracja
ciastka z sera bialego?
Tortilla?