CIASTO MARCEPANOWE

1. Data: 2002-10-31 17:51:06

Temat: CIASTO MARCEPANOWE
Od: "Kacper Skorupski" <s...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś z miłych grupowiczów zna przepis na ciasto marcepanowe?
z góry dziękuję!

--
Kacper Skorupski

1. Data: 2002-10-31 18:54:28

Temat: RE: CIASTO MARCEPANOWE
Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Czy ktoś z miłych grupowiczów zna przepis na ciasto marcepanowe?
> z góry dziękuję!
>
> --
> Kacper Skorupski

Hej !
Ja mam przepis na warkocz marcepanowo orzechowy w cieście serowym jeśli Cię
interesuje to podam przepis.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M.

1. Data: 2002-10-31 20:08:33

Od: "edward" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mnie bardzo interesuje mój chłopka uwielbia marcepany

AGA

1. Data: 2002-11-01 10:51:13

Temat: CIASTO MARCEPANOWE (P)
Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> mnie bardzo interesuje mój chłopka uwielbia marcepany
>
> --
> Pozdrawiam
> AGA
Witam !
Ciasto serowe z masą marcepanowo-orzechową

Ciasto:
150g twarogu półtł.
75g cukru
1 jajko
6 łyżek oleju
250g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Ser, cukier, sól i jajko włożyć do naczynia, i wymieszać mikserem. Dodać do
masy olej i ponownie dokładnie wymieszać. Mąkę zmieszać z proszkiem do
pieczenia i dodawać do masy przesiewając przez sitko. Po wyrobieniu
formujemy z ciasta kulę przykrywamy folią i odstawiamy na 10 min. Następnie
przygotowujemy wg przepisy, np. rozwałkujemy.

Masa:
100g orzechów włoskich łuskanych
200g masy marcepanowej
50g masła
50g cukru pudru
1 jajko
1 żółtko

Polewa:
40g cukru pudru
2 łyżeczki soku z cytryny

Posiekać orzechy i pokroić drobno marcepan. Wymieszać masło, cukier i jajko
z orzechami i marcepanem na gładką masę.
Ciasto podzielić na pół i obie części rozwałkować na prostokąt. Na cieście
rozsmarować masę marcepanową też podzieloną na pół i teraz zwinąć do środka
oba brzegi jednego prostokąta aż się zetkną . Z drugim kawałkiem zrobić to
samo. Na blasze połączyć oba kawałki przeplatając tak aby warkocz powstał.
Żółtko wymieszać z 1 łyżeczką wody i posmarować ciasto. Wstawić do
piekarnika na drugi poziom od dołu i piec w temperaturze 200 C przez 25-30
min. Wymieszać cukier puder z sokiem cytryny i posmarować gorące ciasto.
Jeśli polewa , przed polaniem będzie za rzadka dodać więcej cukru pudru.

Ciasto często wykorzystuję do innych wypieków ,np. rogalików, albo precelków
na słono z ziarnem sezamu, pestkami dyni i słonecznikiem ale to odrębny
przepis jeśli ktoś będzie zainteresowany to polecam.

Życzę smacznego
Pozdrawiam ze smakiem Asia M.

Makaron z groszkiem
bułki do dopiekania