CO Z CUKINII?

1. Data: 2003-09-29 22:37:18

Temat: CO Z CUKINII?
Od: "valley" <v...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpowiedzcie mi proszę co mogę zrobić dobrego z cukinii? Mam 3 średniej
wielkości cukinie i nie bardzo wiem co z nimi moge zrobić?

1. Data: 2003-09-29 22:46:17

Temat: Re: CO Z CUKINII?
Od: "Ewa P." <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "valley" <v...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> Podpowiedzcie mi proszę co mogę zrobić dobrego z cukinii? Mam 3 średniej
> wielkości cukinie i nie bardzo wiem co z nimi moge zrobić?

Zupa: pokroić w kostkę, dodać podsmażonej cebuli, soli, ew. innych
warzyw/Vegety. Po wystygnięciu zmiksować.

Zapiekanka: pokroić w plastry (chyba wystarczy jedna). Na spód patelni
podsmażona cebula, na to pomidory (najlepiej bez skórki), bazylia, Na to
cukinia i starty ser (najpeliej oscypek). Oczywiście przyprawić.

Ewa

1. Data: 2003-09-30 00:16:42

Od: olga <koty@[nospam]nasze.info> szukaj wiadomości tego autora

valley wrote:

> Podpowiedzcie mi proszę co mogę zrobić dobrego z cukinii? Mam 3 średniej
> wielkości cukinie i nie bardzo wiem co z nimi moge zrobić?

Dowolne mięso mielone (indyk, mieszane) wymieszać z przyprawami i
podgotowanym ryżem - jak do gołąbków, musi być dosyć wilgotne.
Cukinie przekroić wzdłuż na pół i wydrążyć gniazda nasienne, do wgłębień
włożyć przygotowane mięso.
Piec jakieś 40 -45 minut w średnio nagrzanym piekarniku, pod koniec
pieczenia posypać z wierzchu startym serem.

--
olga, tinta i 2+1
http://koty.nasze.info

1. Data: 2003-09-30 08:46:04

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję Placki. Bardzo podobnie jak ziemniaczane się robi.

Tylko trzeba zetrzeć na grubszej tarce, dodać cebulę i można dodać paprykę
też startą, trochę mąki i jajko. Smażyć jak placki ziemniaczane. Można jeść
same , z gulaszem i z dżemem. Jak kto lubi. Przed starciem trzeba usunąć
gniazda nasienne.

Cukinię można też grilować i gotować. Gotowaną podać z bułką tartą. Robię z
niej też czasem "pastę". Duszę pokrojoną w kostkę cukinię z cebulą,
bakłażanem i z bardzo dużą ilością czosnku. Bez papryki i pomidora!

Czosnku można dodać nawet 2 główki. Ta pasta jest dobra też do chleba na
zimno.

Pozdrawiam

Magdalena

1. Data: 2003-09-30 17:38:36

Od: "nazgul" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja z cukinii robię leczo, albo inaczej może zwie się to ratatui.
Dowolną kiełbasę , np. zwyczajną kroisz w plasterki i podsmażasz z cebulką i
czosnkiem na patelni. W garnku dusisz cukinię z papryką i pomidorami.
Kiełbaskę dodajesz do garnka, doprawiasz przyprawami ( na ostro).
Palce lizać!
A dzisiaj dodałam do tego wczorajszego leczo do placków ziemniaczanych,
mniam , mniam!

Kasia

1. Data: 2003-10-03 21:59:37

Od: "Krasz" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto francuskie z supermarketu ( takie mrożone) rozwinąć na blachę.

cukinię pokroić na plastry ok 1cm grube.

podsmażyć warzywo na oliwie z czosnkiem wyciśniętym

wrzucić na ciasto

wrzucić fetę na ciasto

posypać tymiankiem

do pieca 180 stopni aż feta się zarumieni

zjeść

uśmiechnąć się z zadowoleniem

Krasz

do czego można dodać owoce morza?